سمند پلاس

ضرورت ارتقای کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل که انتظاری جز این از خودروسازان داخلی نمی‌رود و از حقوق اولیه مصرف‌کنندگان است، موجب کاهش اعتبار گواهی COP (تاییدیه ایمنی) برای انواع خودروهای سواری و تجاری از یک‌سال به یک ماه شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،ضرورت ارتقای کیفیت و ایمنی خودروهای تولید داخل که انتظاری جز این از خودروسازان داخلی نمی‌رود و از حقوق اولیه مصرف‌کنندگان است، موجب کاهش اعتبار گواهی COP (تاییدیه ایمنی) برای انواع خودروهای سواری و تجاری از یک‌سال به یک ماه شد.
اوایل خرداد ماه سال جاری دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد از حذف خودروهای تیبا ، تیبا 2 و سمند از فهرست تمدید اعتبار به دلیل نقص مکرر در ایمنی عملکرد ازجمله عدم رعایت استاندارد تصادف با عابرپیاده، ضعف در قدرت موتور، بدنه، رنگ، سیستم فرمان و چراغ خودرو خبر داد.
در هفته پایانی تیرماه نیز رئیس پلیس راهور فراجا ضمن اشاره به ابلاغیه سازمان ملی استاندارد در این رابطه، توقف شماره‌گذاری این خودروها را تکلیف قانونی این نهاد اعلام کرد و پس از آن خبر توقف تولید این خودروها به تایید وزیر صمت رسید و بر اساس اعلام این وزارتخانه ابتدای مردادماه موعد خروج خودروهای مذکور از خطوط تولید خودروسازان عنوان شد.
توقف شماره‌گذاری خودروهای تیبا و تیبا 2 و سمند که از لحاظ قیمتی با توان مالی بخشی از متقاضیان هدف برابری می‌کرد، در حالی است که در دور اول فروش یکپارچه خودرو در اردیبهشت‌ماه ، نام این خودروها در سبد محصولات عرضه‌شده توسط خودروسازی سایپا به چشم می‌خورد.
یکی از موضوعاتی که همواره پس از توقف شماره‌گذاری یک نوع خودرو مطرح می‌شود، وضعیت ایفای تعهدات گذشته خودروسازان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =