کد خبر: 241545
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
جی‌ام‌سی کانیون 2023

جی‌ام‌سی کانیون (GMC Canyon 2023) به فاصله کوتاهی پس از معرفی نسل جدید شورولت کلورادو 2023 رونمایی شده است.

به گزارش «اخبار خودرو»،جی‌ام‌سی کانیون (GMC Canyon 2023) به فاصله کوتاهی پس از معرفی نسل جدید شورولت کلورادو 2023 رونمایی شده است. جی‌ام‌سی 2023 به لطف داشتن استایل ظاهری خاص، بهره بردن از تجهیزات رفاهی و ایمنی بسیار زیاد و وجود نسخه آفرودی بین مدل‌ها، قطعا به یکی از موفق‌ترین پیکاپ‌ها از سگمنت رقابتی پیکاپ‌های سایزمتوسط تبدیل خواهد شد. یکی از ویژگی‌های مهم پیکاپ‌های سایزمتوسط، قابلیت بیراهه‌نوردی آنهاست. حال با ورود GMC Canyon AT4X 2023 سگمنت پیکاپ‌های آفرودی سایز متوسط رقابتی‌تر شده است.
این نسخه بر پایه مدل AT4 توسعه یافته و دارای رینگ‌های 17اینچی و لاستیک‌های آفرودی 33 اینچی در حالت استاندارد است. همچنین جی‌ام‌سی کانیون AT4X دارای کمک‌فنرهای Mutlimatic DSSV بوده که ارتفاع این پیکاپ آفرودی را از سطح زمین بیشتر کرده‌اند. برای این نسخه جی‌ام‌سی کانیون2023 قفل دیفرانسیل الکترونیکی اکسل جلو و عقب تعبیه و یک مد رانندگی باجا ویژه این مدل نیز درنظر گرفته شده است. جی‌ام‌سی یک نسخه دیگر به نام AT4X ادیشن 1 را نیز برای نسل سوم کانیون عرضه کرده که تنها در سال اول عرضه این خودرو قابل‌سفارش است. این نسخه ویژه دارای وینچ 4.2 تنی و سپر آفرودی مقاومت بالا، پروژکتور LED 30 اینچی و رینگ‌های آفرودی 17اینچی بیدلاک، دوربین‌های دید جلو و عقب در زیر بدنه(بخشی از 10 دوربین دید محیطی) و ریل‌های قابل شخصی‌سازی در حوض بار است.

جی‌ام‌سی کانیون 2023؛ موفق‌ترین رقیب پیکاپ‌های سایزمتوسط


این نسخه آفرودی‌ترین مدل جی‌ام‌سی کانیون محسوب می‌شود. اما بدون در نظر گرفتن این مدل هم جی‌ام‌سی کانیون AT4X یک پیکاپ آفرودی همه‌فن‌حریف است. البته این داستان در خصوص نسخه‌های دنالی و AT4 معمولی پیکاپ جی‌ام‌سی کانیون هم صدق می‌کند. طراحان جی‌ام‌سی جلوپنجره نسل جدید کانیون2023 را عریض‌تر از قبل طراحی کرده‌اند و به موجب آن چراغ‌های LED روشنایی در روز خطی در بالاترین قسمت پروفیل جلوی این خودرو و چراغ‌های اصلی باریکی برای این پیکاپ لوکس آمریکایی طراحی شده‌اند که ظاهری پریمیوم و در عین‌حال بسیار خشن را برای آن رقم زده‌اند. المان Lشکل چراغ‌های روشنایی در روز این خودرو مشابه با خطوط بدنه و قوس گلگیرهای عضلانی این خودرو طراحی شده است. روی فندرهای نصب‌شده در لبه آرک چرخ‌ها نیز چراغ‌های نارنجی رنگی تعبیه شده که ارتفاع بالای این خودرو را از سطح زمین به بیننده یادآوری می‌کند. به گزارش خودرونویس، در قسمت عقب هم چراغ‌های LED گرافیکی برگرفته از دیزاین چراغ‌های جلو دارند که به مراتب نسبت به قبل مدرن‌تر شده‌اند. جدا از شباهت ظاهری نسل جدید GMC Canyon 2023 با شورولت کلورادو 2023، این دو پیکاپ مشخصات فنی یکسانی هم دارند. بدین ترتیب همان موتور 2.7لیتری توربوشارژ چهار سیلندر شورولت کلورادو جدید برای جی‌ام‌سی کانیون 2023 هم نصب شده است. جی‌ام‌سی از بیان خروجی دقیق این موتور در نسخه AT4X خودداری و صرفا اظهار کرده این نسخه به موتور با توان بالا و بیشینه گشتاور 583‌نیوتون‌متری مجهز شده است. همچنین گیربکس اتوماتیک 8 سرعته نصب شده برای جی‌ام‌سی کانیون و این آمار و ارقام اعلام شده دقیقا مشابه با شورولت کلورادو هستند. همین موتور برای نسخه پایه جی‌ام‌سی کانیون 2023 نیز نصب شده که قادر به تولید 237‌اسب‌بخار قدرت و 351‌نیوتون‌متر گشتاور است. دو نسخه دنالی و AT4 معمولی هم از همین موتور بهره برده‌اند که قادر به تولید 310اسب‌بخار قدرت و 530 نیوتون‌متر گشتاور است. اما گشتاور این موتور در نسخه AT4X به 583 نیوتون‌متر افزایش یافته و توان آن نیز 3 اسب‌بخار نسبت به دو نسخه قبلی بیشتر شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =