از آنجا که خودرو شما با دو نوع سوخت و با دو طیف اکتان مختلف کار می‌کند، لازم است قطعات مصرفی موتور به‌موقع تعویض و بررسی شوند. به‌عبارت دیگر سیستم سوخت‌رسانی خودروهای دوگانه نسبت به‌خودروهای تک‌گانه در کمترین بازه زمانی با اشکال مواجه می‌شود.

خودرو پراید 132 SE مدل 97 دارم که کارخانه‌ای دوگانه‌سوز است و بیش از سه‌هفته است موقع تعویض سوخت از گاز به بنزین خودرویم در سرعت‌های بالا مانند سرعت‌های بالاتر از 80 کیلومتر برساعت، قدرت و کشش لازم را ندارد. همچنین افزایش سرعت در این شرایط بسیار دشوار است. درضمن زمانی که اقدام به‌ترمزگیری می‌کنم، باید پدال ترمز را دو بار فشار دهم تا قدرت ترمز به‌سطحی برسد که سرعت خودرویم کم شود. از سوی دیگر در زمان باز بودن کمربند، چراغ کمربند روشن است؛ اما با بسته شدن کمربند این چراغ همچنان روشن باقی می‌ماند. علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،از آنجا که خودرو شما با دو نوع سوخت و با دو طیف اکتان مختلف کار می‌کند، لازم است قطعات مصرفی موتور به‌موقع تعویض و بررسی شوند. به‌عبارت دیگر سیستم سوخت‌رسانی خودروهای دوگانه نسبت به‌خودروهای تک‌گانه در کمترین بازه زمانی با اشکال مواجه می‌شود. پس این مشکل تنها به‌خرابی یکی از قطعات سیستم سوخت‌رسانی خودرو مربوط می‌شود. درواقع طبق گفته‌های شما در زمان استفاده از سوخت بنزین خودرویتان کشش لازم را ندارد. بنابراین باید در این حالت صافی بنزین را بررسی کنید. زیرا اگر این قطعه مکانیکی باتوجه به‌ماهیت آن کثیف شده باشد، باید تعویض شود. سوخت بنزین مورد استفاده از ذراتی برخوردار است که در بلندمدت منجر به‌گرفتگی صافی بنزین می‌شود. بسیاری به‌اشتباه این صافی را با دستگاه باد تمیز و آن را دوباره روی خودرو نصب می‌کنند. اما این قطعه درصورت گرفتگی باید تعویض شود. اگر با تعویض صافی بنزین مشکل خودرو شما برطرف نشود، در مرحله بعدی عیب‌یابی باید رگلاتور سوخت را بررسی کرد. زیرا اگر رگلاتور سوخت معیوب باشد، فشار لازم برای ارسال سوخت را تامین نمی‌کند. در این حالت خودرو کم می‌آورد. بنابراین باید رگلاتور سوخت نیز بررسی شود. در نظر داشته باشید تمام مراحل عیب‌یابی باید توسط شخص مکانیک صورت گیرد. همچنین این نکته را فراموش نکنید که احتمال دارد پمپ‌بنزین خودرو نیز معیوب باشد. زیرا با توجه به‌کارکرد خودرو شما، عمر مفید این قطعه الکترومکانیکی به‌پایان رسیده است. یکی از وظایف مهم پمپ‌بنزین تامین فشار لازم برای ارسال سوخت در دورموتور و سرعت‌های بالاست. بنابراین باید پمپ‌بنزین تعویض شود. اما به‌اصطلاح دوپا کار کردن سیستم ترمز تنها به‌تنظیم نبودن این سیستم مربوط می‌شود. به‌عبارت دیگر وجود هوا در سیستم ترمز منجر به‌عدم‌کارکرد صحیح آن می‌شود. بنابراین در این حالت باید سیستم ترمز به‌صورت کامل هواگیری شود. همچنین سیلندر ترمز اگر اشکال داشته باشد، چنین مشکلی را به‌وجود می‌آورد. برای رفع این مشکل باید سیلندر ترمز تعویض شود. از سوی دیگر اگر هرگونه نشتی در سیستم ترمز وجود داشته باشد، می‌تواند در این مشکل تاثیرگذار باشد. درمجموع با تعویض سیلندر ترمز، هواگیری و رفع نشتی ترمز، مشکل برطرف می‌شود. درپاسخ به‌بخش پایانی سوال شما باید گفت اتصال کوتاه در مدار به‌وجود آمده است. این مشکل سبب ثابت باقی ماندن چراغ کمربند در پشت آمپر می‌شود. برای رفع این اشکال باید مدار مربوطه بررسی شود. همچنین نیاز است سگک مربوط به‌کمربند نیز تعویض شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =