سکويا

تا به‌امروز سه‌نسل از سکویا به‌جهان معرفی شده است.

کمپانیهای بسیاری وجود دارند که با طراحی و تولید اسیووی و پیکاپهای آفرودی توانستهاند بهخوبی بازار این دسته از خودروها را متحول کنند. کمپانی تویوتا یکی از برترین سازندگان محصولات آفرودی در صنعتخودرو جهان است و سکویا پس از لندکروز بهعنوان اسیووی فولسایز این کمپانی معرفی میشود که طرفداران بسیاری دارد. تا بهامروز سهنسل از سکویا بهجهان معرفی شده است.

۲۵ ژانویه سال جاری میلادی بود که کمپانی تویوتا بهصورت رسمی از نسل سوم سکویا رونمایی کرد. نسل سوم این خودرو فولسایز اسیووی بر پایه پلتفرم جدید TNGA GA-F شکل گرفته است و زبان جدید طراحی کمپانی تویوتا بهخوبی در این بلندقامت فولسایز دیده میشود.

از نظر طراحی، پروفیل خودرو با خطوط تیز روی گلگیرهای جلو و عقب حجم خاصی را ایجاد کرده که با مجموع سطوح و فرمهای تخت و رینگهای ۲۰ اینچی فورج TRD کاراکتر فوق جذاب و اسپرتی بهاین خودرو میبخشد.

سکویا در ظاهر بسیار مشابه پیکاپ آفرودی محبوب تویوتا یعنی تاکومای جدید است. بهبیان دیگر فرم پوزه جلو خودرو مشابه تاکوماست؛ پوزه متورم و چراغهای بزرگ مشابه قطره اشک و فرم LED که مشابه L است و جلوپنجره ششضلعی عریض، چهره کاملا تهاجمی از سکویا را بهنمایش میگذارند. در نمای عقب نیز برخلاف نسل قبلی دیگر شاهد طراحی کسلکننده نیستیم؛ زیرا چراغهای کشیده با فرم LED ، L شکل کاملا زیبا بهنظر میرسند. در زمان ورود بهکابین سکویای جدید نخستین پارامتری که بسیار جلبتوجه میکند، سبک طراحی جدید این خودرو است.

بهبیان دیگر نمایشگر ۱۴ اینچی برای سیستم اطلاعات-سرگرمی و یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای کلاستر (مجموعه پشت آمپر که مقابل راننده قرار دارد) فضای کاملا مدرنی را فراهم آورده است. استفاده از متریال باکیفیت و چرم و تلفیق چوب و نورپردازی داخلی و سقف پانوراما، فضای داخلی را بسیار دلنشین جلوه میدهد. طراحی داشبورد مینیمال، همراه با دریچههای عمودی سیستم تهویهمطبوع، کاملا جذاب و جدید است.

از مهمترین امکانات رفاهی سکویا میتوان بهسیستم تهویهمطبوع دوگانه برای سرنشینان عقب مجزا، ۱۰ ایربگ، سیستم هشدار نقاط ک

ور، سامانه هشدار انحراف از مسیر، سامانه پیشرفته جلوگیری از برخورد، دوربین ۳۶۰ درجه، باز شدن درِ عقب بهصورت اتوماتیک، سیستم پارک هوشمند و راهاندازی خودرو روی گوشی و... اشاره کرد. قلب تپنده تویوتا سکویا را یک موتور ۶ سیلندر با آرایش ویشکل ۳.۵ لیتری تویین توربوشارژر تشکیل میدهد. این موتور بنزینی با هماهنگی موتور الکتریکی و سیستم هیبرید میتواند ۴۴۳ اسببخار قدرت و ۷۹۰ نیوتونمتر گشتاور بهارمغان آورد. این قدرت و گشتاور بهکمک جعبهدنده ۱۰ سرعته دایرکتشفت اتوماتیک بهچهارچرخ منتقل میشود.

سیستم چهارچرخمحرک مبتنی بر مدیریت سیستم توزیع گشتاور میتواند پرفورمنس خودرو را بهبود بخشد. از سوی دیگر سیستم تعلیق این خودرو درمحور جلو با ساختار دابلویشبون و در محور عقب با اهرمبندی پنج اتصالی همراه است. البته استفاده از دامپرهای پنوماتیکی، سواری این خودرو را باکیفیت و نرم کرده است. سواری اسیوویهای آفرودی اغلب خشک و با کوبش بالاست.

علاوهبر این موارد کیت آفرودی TRD PRO نیز دردسترس مشتریان است. قیمت پایه سکویا جدید از ۵۰ هزار دلار شروع میشود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =