کد خبر: 241761
تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۲
اخذ الکترونیکی عوارض جاده ‌ای

مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه گفت: پیشنهاد شده نرخ عوارض آزادراه‌ها به طور میانگین ۲۸درصد افزایش یابد.

به گزارش «اخبار خودرو»،خیراله خادمی افزود: این افزایش نرخ دو ساله است طوری که در سال 1400 افزایش عوارض نداشتیم و در حال حاضر چنانچه اعلام شود تا بهار سال 1402 این رقم باقی خواهد ماند و این نرخ هم برای دو سال کاملاً معقول است.

خادمی گفت: دغدغه‌ای درباره برخی از آزادراه‌ها از جمله آزادراه تهران- شمال وجود دارد، زیرا برخی از قطعات برای اخذ عوارض اضافه شده که قرار است کمیته‌ای برای بررسی بیشتر در این زمینه تشکیل شود.

مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه گفت: جداول نرخ عوارض را به کمیته بررسی ارائه دادیم و امیدواریم هرچه زودتر نرخ عوارض اعلام شود.

خادمی درباره طولانی شدن زمان ساخت آزادراه تهران -شمال (بیش از 20سال) افزود: ساخت آزادراه تهران -شمال در چند سال اخیر خوب پیشرفت کرده و واقعیت این است که اگر حجم کار و نوع بهره برداری و اقداماتی که در این آزادراه صورت گرفته را ببینید در مقایسه با زمان صرف شده برای ساخت طرح، قابل تقدیر است.

مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه گفت: ساخت منطقه 1 در مدت 5 سال با یک رکورد کاری در مهندسی ایرانی صورت گرفته و ادامه آن در منطقه 2 نیز با تونل البرز که یکی از طولانی‌ترین تونل‌های کشور است بسیار مناسب پیشرفت کرده است.

خادمی در ادامه افزود: مابقی ساخت منطقه 2 همزمان در حال انجام است و از 22 کیلومتر منطقه دو، 85 درصد آن تونل و پل است که تلاش ما این است تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.

وی گفت: تلاش می‌کنیم قطعه 2 تا پایان سال تکمیل شود، اما به علت افزایش قیمت‌ها ممکن است این قطعه تا پایان سال به بهربرداری نرسد.

مدیر عامل شرکت زیر ساخت و توسعه در پاسخ به این سوال که آیا طول زمان باعث فرسوده شدن این طرح نشده است گفت:در منطقه 1 به علت اختلافاتی که با سرمایه گذار چینی وجود داشت ساخت طرح با تعویق مواجه شد، اما بعد از خروج سرمایه گذار چینی در 4 الی 5 سال توانستیم منطقه یک را به بهره برداری برسانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =