وسایل نقلیه تجاری

جدیدترین پیش‌بینی‌ها نشان از آن دارد اندازه بازار جهانی خودروهای تجاری تا سال 2030 به 1850.31 میلیارد دلار برسد و این صنعت تا سال 2030 رشد 4.0درصدی را به ثبت برساند و به روند صعودی خود بازگشته و پیشرفت چشمگیری را تجربه کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،بازار جهانی خودروهای تجاری در سال‌های گذشته نوسانات بسیاری را تجربه کرده است. با آن که در دهه‌های قبل پیش‌بینی‌ها حاکی از آن بود که روند تولید و تقاضای این خودروها در سال‌های 2015 به بعد صعودی باشد اما همه‌گیری کرونا به‌عنوان عامل غیرمترقبه در سال 2019 افزایش تقاضا در این صنعت را با وقفه مواجه کرد و موجب شد سرعت توسعه صنعت تجاری در دنیا کاهش یابد. بعد از آن اما انتظار می‌رفت در سال 2022، به‌عنوان نخستین سال پساکرونا و بعد از افت این همه‌گیری، تمام صنایع ازجمله صنعت خودروهای تجاری سنگین ونیمه‌سنگین در دنیا دوباره جایگاه خود را به‌دست بیاورند. هرچند تغییراتی در این صنایع رخ داده اما همچنان پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است بزرگی این بازار از سال 2022 تا 2030 به 1850 میلیارد دلار برسد.
انتظار رشد 4درصدی بازار در 8سال آینده
جدیدترین پیش‌بینی‌ها نشان از آن دارد اندازه بازار جهانی خودروهای تجاری تا سال 2030 به 1850.31 میلیارد دلار برسد و این صنعت تا سال 2030 رشد 4.0درصدی را به ثبت برساند و به روند صعودی خود بازگشته و پیشرفت چشمگیری را تجربه کند. درپی توسعه زیرساخت‌های مستمر، رشد صنایع ساختمانی و معدنی و نیازهای بعدی برای توسعه زیرساخت‌های جاده‌ای انتظار می‌رود که شاهد پیشرفت این صنعت باشیم. همچنین انتظار می‌رود که رشد بی‌وقفه صنعت تجارت الکترونیک، که بخش لجستیک را به شدت متحول کرده است، تقاضا برای وسایل نقلیه تجاری را افزایش دهد.

گسترش فناوری؛ فاکتور اصلی توسعه خودروهای تجاری
مانند گذشته رواج فناوری‌های پیشرفته را می‌توان یکی از مهم‌ترین عوامل گسترش تقاضا برای خودروهای تجاری دانست. در کنار این موضوع، تلفیق مداوم قابلیت‌های مخابراتی و ارتباطی در وسایل نقلیه تجاری نیز نوید خوبی برای رشد بازار در طول دوره مورد پیش‌بینی می‌دهد. مشتریانی که مایل به سرمایه‌گذاری در وسایل نقلیه تجاری بوده‌اند همچنین به دنبال خدمات اضافه مانند خدمات مالی، خدمات اجاره و خدمات لیزینگ هستند.
تقاضای فزاینده برای مصارف شخصی موضوع دیگری است که به طور فزاینده‌ای در بازار پذیرفته می‌شود. درعین‌حال، تمرکز بر ایمنی در خودروهای تجاری به تدریج به پیشگیری از تصادف‌ها کمک می‌کند. از این رو، مشتریان وسایل نقلیه مجهز به ویژگی‌های ایمنی عصر جدید را انتخاب می‌کنند که به طور بالقوه می‌تواند به جلوگیری از تصادف کمک کند.

بیشترین رشد تجاری‌ها در اختیار محصولات

تخمین زده می‌شود که بخش خودروهای تجاری سبک (LCV) بالاترین رشد در بازار را به دست بیاورند. پیش‌بینی می‌شود این بخش رشد 4.3 درصدی را تا سال 2030 به ثبت برساند. افزایش قیمت سوخت و تقاضای بالا برای تحویل سریع، ترجیح مصرف‌کنندگان را از کامیون‌های سنگین به خودروهای تجاری سبک برای تدارکات هم وزن تغییر داده است. بخش لجستیک بزرگ‌ترین بخش در سال 2021 بود و پیش‌بینی می‌شود این صنعت تا سال 2030 به 556.17 میلیارد دلار برسد. فعالیت‌های تجاری روبه رشد در اقتصادهای در حال توسعه، همراه با تقویت زیرساخت‌های لجستیکی، برخی از عوامل اصلی هستند که انتظار می‌رود رشد اقتصاد را هدایت کنند.

مشارکت تولیدکنندگان در لیزینگ و خدمات؛ عامل پیشرفت بازار

صنعت خودروهای تجاری شاید بیش از مدل‌های سواری نیازمند لیزینگ و فروش به صورت تسهیلاتی به مشتریان خود باشد که دلیل عمده آن را باید در قیمت‌ بالای تجاری‌ها در مقایسه با سایر وسایل نقلیه دانست. از این رو شرکت‌های بزرگ، همراه با شرکت‌های متوسط، معاملات مالی سفارشی، به‌ویژه راه‌حل‌های لیزینگ را انتخاب می‌کنند. همین موضوع به دلیل افزایش قدرت خرید متقاضیان، باعث شده تا جذب مشتری در صنعت خودروهای سنگین در بسیاری از شرکت‌ها طی سال‌های اخیر افزایش یابد. تولیدکنندگان خودروهای تجاری برای افزایش مشتری، ارائه خدمات خودرو را آغاز کرده‌اند و در نتیجه مشارکت خود را در تجارت توزیع افزایش داده‌اند. به‌عنوان‌مثال، در می 2021، فوردموتورز محدوده خدمات فورد پرو را راه‌اندازی کرد. این خدمات برای پیش‌بینی نیازهای مشتریان و رفع نیازهای آنها طراحی شده‌اند.

آمریکای شمالی؛ بازار 50درصدی خودروهای تجاری

درمیان تمام بازارهای جهانی، آمریکای شمالی بیش‌از 50درصد سهم بازار جهانی خودروهای تجاری را در اختیار دارد که می‌توان آن را به افزایش ابتکارات خودروسازان برای توسعه خودروهای تجاری پیشرفته از نظر فناوری نسبت داد. منطقه آمریکای‌شمالی بیشترین سهم بازار را برای خودروهای تجاری جهانی در سال 2021 در اختیار داشت. تمرکز تولیدکنندگان بر توسعه راه‌حل‌های فناوری پیشرفته برای ایمنی رانندگان و تجربه مسافران، عامل کلیدی در کمک به رشد منطقه است. انتظار می‌رود منطقه آسیا و اقیانوسیه به‌دلیل افزایش تقاضا برای خودروهای تجاری در بخش ساخت‌وساز و حمل‌ونقل، شاهد رشد قابل‌توجهی در بازار خودروهای تجاری باشد. به‌عنوان‌مثال، تاتاموتورز، در اکتبر 2021، 21 وسیله‌نقلیه تجاری جدید، از خودروهای تجاری سبک تا کامیون‌های سنگین را به بازار عرضه کرد. خودروهای معرفی شده توسط این خودروساز از نظر فناوری پیشرفته هستند و بنابراین ظرفیت برآوردن تقاضای فزاینده مشتریان را دارند.
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =