رانا بر پایه پژو 206 اس‌دی یا همان صندوق‌دار طراحی شده؛ با این تفاوت که در طراحی رانا شاهد ظاهر اسپرت‌تر و ساده‌تری هستیم که خطوط تیز روی کاپوت و چراغ‌های جدید و جمع‌وجور و جلوپنجره جدید ظاهری زیبا به‌این خودرو داده است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،رانا خودرو سدان جمع‌وجوری است که به‌دلیل طراحی جوان‌پسندش مورد استقبال بسیاری از افراد جامعه قرار گرفته است. درواقع رانا بر پایه پژو 206 اس‌دی یا همان صندوق‌دار طراحی شده؛ با این تفاوت که در طراحی رانا شاهد ظاهر اسپرت‌تر و ساده‌تری هستیم که خطوط تیز روی کاپوت و چراغ‌های جدید و جمع‌وجور و جلوپنجره جدید ظاهری زیبا به‌این خودرو داده است.
همچنین طراحی عقب این خودرو زیباتر از پژو 206 است؛ به‌طوری که طراحی چراغ‌های جدید و خط نرم و برجسته روی صندوق‌عقب ظاهری زیبا به‌این خودرو بخشیده است.
لازم به‌ذکر است طراحی داخلی این خودرو نسبت به‌پژو 206 تغییراتی داشته که از جمله این تغییرات می‌توان به‌طراحی غربیلک‌فرمان، طراحی جدید هواکش‌های سیستم تهویه‌مطبوع، پشت پنل و داشبورد جدید اشاره کرد که حس اسپرت بودن بیشتری را به‌راننده و سرنشین القا می‌کنند.
از طراحی داخلی که بگذریم، باید اشاره‌ای نیز به‌مشخصات فنی این خودرو داشته باشیم. رانا دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپ با حجم موتور 1600 سی‌سی است که موتور این خودرو را با کد TU5 می‌شناسند و در نسخه رانا پلاس همچنان شاهد همان موتور TU5 هستیم که با توجه به‌طراحی سیلندر و سوپاپ‌ها حداکثر برای این مدل می‌تواند 105 اسب‌بخار قدرت را در 5800 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور 142 نیوتون‌متر را در 4000 دور در دقیقه به‌چرخ‌های جلو انتقال دهد. این قدرت برای چنین خودرویی مناسب است و سبب چالاکی بیشتر آن می‌شود. همچنین این قدرت تولیدشده از موتور به‌وسیله یک گیربکس 5 سرعته دستی به‌چرخ‌های جلو انتقال داده می‌شود و لازم به‌ذکر است هر چند در اوایل گیربکس این خودرو خیلی مناسب نبود، اما با توجه به‌تغییرات به‌وجودآمده در آن، عملکرد مناسب و بهتری را برای خودرو ایجاد می‌کند. یکی از مزایای رانا کم‌مصرف بودن آن و در عین حال داشتن قدرت مناسب است؛ زیرا موتور این خودرو دارای 16 سوپاپ است که با توجه به‌حجم موتور پایینی که دارد نسبت به‌رقبای داخلی هم‌حجم خود از قدرت و گشتاور بالاتری برخوردار است و این موضوع سبب ایجادکشش مناسبی برای خودرو شده است. از نظر آپشن نیز رانا دارای آپشن‌های کاربردی است که می‌توان به‌آپشن‌هایی مانند دو ایربگ برای سرنشینان جلو، سیستم ترمز ABS و سیستم ترمز EBD، فرمان تلسکوپی جمع‌شونده هنگام تصادف، سیستم هشداردهنده موانع عقب و ... اشاره کرد.
این خودرو از نظر کیفیت قطعات درسطح مناسبی قرار دارد؛ اما موتور TU5 یکی از پراستهلاک‌ترین موتورهای داخلی است. درنهایت باید گفت با توجه به‌طراحی جوان‌پسند، موتور کم‌مصرف اما پرقدرت و سواری و هندلینگ مناسب، رانا مناسب‌ترین گزینه برای خرید دربازه قیمتی خود است. البته این نکته را نباید فراموش کرد که رانا پلاس به‌لحاظ ظاهری درطراحی چراغ‌های جلو و عقب تغییراتی را به‌خود دیده است. از طرفی رانا پلاس از آپشن‌های رفاهی بیشتری نیز برخوردار است که می‌تواند هر خریداری را از خود راضی نگه دارد. همچنین رانا پلاس باتوجه به‌طراحی جوان‌پسند و جایگاهی که در بازار دارد، می‌تواند گزینه مناسبی برای خرید باشد. زیرا هر زمان که قصد فروش این خودرو را داشته باشید، بازار پذیرای آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =