کمپرون‌ها

تلفیق این کمپرون‌ها با پیشرانه‌های الکتریکی، محبوبیت آن‌ها را در میان طرفداران محیط‌زیست هم افزایش داده است. در ادامه نگاهی به کمپرون‌های الکتریکی و دیزلی پرطرفدار در بازارهای خارجی خواهیم داشت.

به گزارش «اخبار خودرو»،در طول همه‌گیری کرونا، محبوبیت کمپرون‌ها افزایش یافت؛ زمانی‌که سفرهای بین‌المللی با بلاتکلیفی همراه بودند، این خودروها توانستند بسیاری از محدودیت‌ها را دور بزنند و امکانات بسیاری را در اختیار مسافران قرار بدهند. کمپرون‌ها که اکثرا براساس ون‌های محبوب ساخته می‌شوند، موردتوجه بسیاری از خودروسازان قرار گرفته‌اند. پیش از این، افراد علاقه‌مند به کمپینگ با تغییر در برخی مدل‌های ون و سپردن آن‌ها به شرکت‌های واسطه، خودرو موردعلاقه خود را طراحی می‌کردند، اما طی چند سال اخیر خودروسازان خود دست به‌کار شده‌اند و ون‌های موردتوجه را به کمپرون‌هایی تبدیل می‌کنند که پاسخگوی نیاز طرفداران این خودروها باشد. ازسوی‌دیگر، تلفیق این کمپرون‌ها با پیشرانه‌های الکتریکی، محبوبیت آن‌ها را در میان طرفداران محیط‌زیست هم افزایش داده است. در ادامه نگاهی به کمپرون‌های الکتریکی و دیزلی پرطرفدار در بازارهای خارجی خواهیم داشت.
e-NV200 نیسان؛ پیشگام در بازار کمپرون‌ها
نیسان یکی از پیشگامان معرفی کمپرون‌های الکتریکی بود. این خودروساز آسیایی ون e-NV200 را به‌طوررسمی به شکل یک کمپرون معرفی کرد. این خانه متحرک نیسان یک مدل کاملا سازگار با محیط‌زیست محسوب می‌شود. نسخه e-NV200 فضای مناسبی برای دو طبیعت‌گرد بزرگسال ایجاد می‌کند و توانایی حرکت در حومه شهر، جاده‌های نه‌چندان هموار یا فضای ساحلی دارد. این در حالی است که گفته می‌شود توان باتری این خودرو که معادل 40 کیلووات بر ساعت است، برای مسیرهای طولانی چندان مناسب نیست. این باتری‌ها در بهترین حالت مسافتی بین 200 تا 300 کیلومتر را طی می‌کنند. نیسان البته مدل NV300 را هم به یک کمپرون تبدیل کرده است که با یک پیشرانه معمولی عرضه می‌شود و مشکلات موتورهای الکتریکی را ندارند. این نسخه قدرت خود را از یک موتور دیزلی 1.6 لیتری دریافت می‌کند و از e-NV200 بزرگتر است.

سهم‌خواهی شرکت آمریکایی THOr

مانند دیگر بخش‌های بازار خودرو، ون‌ها نیز شاهد تغییر و حرکت به سمت نیروی الکتریکی هستند. شرکت آمریکایی Thor یکی از تولیدکنندگانی است که کمپرون الکتریکی خود را به صورت یک کانسپت رونمایی کرد. این خودرو برد ۳۰۰ مایلی ارائه می‌دهد و تصور می‌شود بتواند سهم قابل‌توجهی در سفرهای آینده داشته باشد. Thor Vision Vehicle یک ون کمپینگ برقی و آماده خدمت‌رسانی به خانواده‌ها، بدون استفاده از هیچ گونه سوخت فسیلی است. خودرو ون Thor Vision Vehicle ممکن است بهترین در نوع خود باشد. بسیاری از مشخصات کلیدی این خودرو فاش شده است. گفته می‌شود این ون بهترین برد (۳۰۰ مایل) را در کلاس خود ارائه می‌دهد. Thor Vision به‌طور کامل از عصر دیجیتال بهره می‌برد و دارای صفحه نمایش‌هایی برای تجربه سرگرمی دیجیتال و سیستم مدیریت توان پیشرفته و ... است که می‌تواند به مالکان کمک کند تا بر عمر باتری خودرو خود نظارت داشته باشند.

دو کمپرون فولکس با نام تجاری گرند کالیفرنیا
بخش خودروهای تجاری فولکس‌واگن دو مدل کمپرون را روی محصول گرند کالیفرنیا طراحی و تولید کرده است. این خودرو پیشرانه‌ی ۴سیلندر ۲لیتری دیزلی با قدرت ۱۷۵ اسب‌بخاری و گشتاور ۴۱۰نیوتون‌متری بهره می‌برد. قوای محرکه‌ خودرو قدرت کافی برای حرکت راحت در بزرگراه‌ها را داشته اما نباید انتظار شتاب بالا از آن را داشته باشید. این کمپرون با برخورداری از طول 6متر فضای خواب برای دو بزرگسال است و در بالای صندلی‌ها نیز فضای بیشتری وجود دارد که مناسب استفاده‌ کودکان است.
مدل دیگر نیز از طول ۶.۸ متر بهره می‌برد. این خودرو با گزینه‌ چهارچرخ محرک عرضه شده اما اگرچه نسخه‌ای گران‌تر بوده اما فاقد فضای خواب در قسمت بالاست. در این کمپرون‌ها شاهد فضای آشپزخانه، ظرف‌شویی، یخچال و فریزر، دستشویی و حمام هستیم. آب و گاز موردنیاز و نور خورشید برای شارژ کردن پانل خورشیدی بالای سقف هم تعبیه شده است. به همین خاطر شما نیازی به استفاده از دو شاخه برق ندارید و می‌توانید با خیال راحت به دشت و صحرا سفر کنید؛ و همین حس آزادی است که افراد زیادی را مشتاق خرید فولکس گرندکالیفرنیا می‌کند. فولکس تلاش داشته تا از نظر رفاهی مالکان بهترین تجربه را داشته باشند بنابراین از متریالی استفاده کرده است که امکان تمیز شدن آسان را به مالکان می‌دهد. بسیاری از کنترل‌های این کمپرون با استفاده از پانل دیجیتالی در دسترس هستند.

خانه متحرک فورد برای اروپایی‌ها
فورد ترانزیت، گزینه مناسبی برای تبدیل به یک خانه متحرک است. برهمین اساس شرکت فورد، مجموعه کمپرهای Transit Custom Nugget را در دو مدل Active و Trail برای مشتریان اروپایی عرضه کرده است. حال طبیعت‌گردان حق انتخاب گسترده‌تری دارند. نسخه Active در رنگ سفید عرضه می‌شود و مناسب افراد با معیارهای راحتی، کیفیت بالا و سبک جسورانه در عین عملکرد بالاست. طراحی آن از شاسی‌بلندها الهام شده و بر رینگ‌های ۱۷ اینچی منحصربه‌فرد سوار است‌. برای راحتی و محافظت از طبیعت‌گردان هنگام استفاده از فضای باز، یک سایبان ۲.۶متری به طور استاندارد در نظر گرفته شده است. کابین چوبی، یادآور عرشه قایق است و به لطف بافت‌های ساتن، مشکی و آلومینیومی، ظاهر مدرنی را رقم زده است. نسخه Trail با رنگ قرمز و ظاهر کمی اسپرت‌ و خشن‌تر عرضه می‌شود. روی جلو پنجره آن، نام فورد مانند مدل F-150 Raptor و Ranger Raptor حک شده و ظاهر آن با رینگ‌های ۱۶اینچی مشکی‌رنگ متمایز می‌شود. برای صندلی‌ها نیز چرم مشکی در نظر گرفته شده است و سایر عناصر کابین نیز در راستای هماهنگی با اجزای مشکی نمای بیرونی، رنگی تیره دارند. البته اجزای آشپزخانه، کمد و کفپوش‌های چوبی با رنگ سفید پوشیده شده‌اند تا ظاهر کابین یکدست و خسته‌کننده نشود. هر دو نسخه به پیشرانه دیزلی ۲لیتری Eco Blue مجهز هستند و برای نسخه Active دو نوع جعبه‌دنده شش سرعته دستی و یا اتوماتیک، قابل انتخاب است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =