مالیات مضاعف برای دارندگان خودروهای لوکس

تا جایی که بهای خودروهای خارجی در بازار آزاد در آستانه میلیاردی شدن قرار گرفت و قیمت خودروهای لوکس در بازار سر به‌فلک کشید. این درحالی است که تا همین چندی قبل خودروهای خارجی دربازار معمولا از ثبات قیمت متعارفی برخوردار بودند و هر از چند گاهی با تغییرات جزئی به‌لحاظ بها مواجه می‌شدند.

به گزارش «اخبار خودرو»،روز گذشته، بازار خودرو در تمام گروه‌ها با افزایش قیمت چشمگیری مواجه شد. تا جایی که بهای خودروهای خارجی در بازار آزاد در آستانه میلیاردی شدن قرار گرفت و قیمت خودروهای لوکس در بازار سر به‌فلک کشید. این درحالی است که تا همین چندی قبل خودروهای خارجی دربازار معمولا از ثبات قیمت متعارفی برخوردار بودند و هر از چند گاهی با تغییرات جزئی به‌لحاظ بها مواجه می‌شدند. اما در هفته‌های اخیر رشد قیمت این گروه خودرویی در بازار آزاد غوغایی به‌پا کرده است و این مساله در ابتدا سراغ ب‌ام‌و سری 7 رفت و قیمت این خودرو با یک جهش کاملا محسوس به 12 میلیاردتومان رسید و بعد از آن فولکس تیگوان است که قیمت آن از کانال 3 میلیاردتومان عبور کرده و وارد فاز 4 میلیاردتومان شده است. اما این بار افزایش قیمت‌ها به‌ایستگاه ولوو XC90 رسید. جایی که این خودرو روز گذشته با افزایش قیمت عجیب و غریبی در بازار، طی یک روز توانست رکورد تغییر نرخ خودرو را جابه‌جا کند و بهای آن با جهش 850 میلیونتومانی در بازار به‌مرز 10 میلیاردتومان رسید. هرچند که روز گذشته شاهد رشد بهای خودروهای داخلی، چینی و خارجی پریمیوم نیز در بازار بودیم، اما افزایش قیمت مدل‌های لوکس در بازار به‌قدری محسوس بود که روند صعودی بهای خودروهای داخلی و چینی را تا حد زیادی تحت‌تاثیر قرار داد. کارشناسان بر این باورند که رشد بهای خودروهای خارجی در روز گذشته ناشی از نوسانات نرخ ارز در بازار است که تنها در فاصله چندروز از کانال 29 هزار تومان عبور کرده و به‌مرز 32 هزارتومان رسیده و این مساله همان‌طور که انتظار می‌رود بر قیمت تمام محصولات داخلی و خارجی و مخصوصا خودرو تاثیر بسزایی داشته است. بر این اساس خودروهای داخلی در بازه زمانی یادشده علاوه‌بر ثبات قیمت در برخی مدل‌ها، افزایش بهای یک تا 4 میلیون‌تومانی را نیز تجربه کردند. در این میان پژو 206 تیپ 5 و دنای معمولی دو مدل خودرویی بودند که با افت قیمت یک‌میلیون‌تومانی در بازار مواجه شدند. محصولات چینی نیز در کنار ثبات بها در بازار خودرو، افزایش قیمت 2 تا 15 میلیون‌تومانی را هم تجربه کردند و برخی دیگر نیز با افت بهای 3 تا 25 میلیونی همراه بودند. شاخص‌ترین خودرو در گروه خودروهای چینی لاماری‌ایماست که بهای آن در بازار همچنان روند نزولی به‌خود گرفته و با کاهش 25 میلیون‌تومانی به‌یک‌میلیارد و 355 میلیون‌تومان رسیده است. خودروهای خارجی پریمیوم نیز علاوه‌بر ثبات قیمت در برخی مدل‌ها، رشد بهای 10 تا 50 میلیون‌تومانی را نیز تجربه کردند. شاخص‌ترین خودرو در این گروه کیا اسپورتیج GT لاین بود که قیمت آن با افزایش 50 میلیون‌تومانی به 3 میلیاردتومان رسید. درنهایت درمیان خودروهای خارجی لوکس شاهد رشد سربه‌فلک‌کشیده قیمت‌ها هستیم. تا جایی که می‌توان آن را بین 50 تا 850 میلیون‌تومان دانست.
گفتنی است روز گذشته ارز با نرخ 31 هزار و 730 تومان در بازار کار خود را آغاز کرد و بعد از این‌که در یک روند نزولی ارزش آن به‌پایین‌ترین میزان یعنی 31 هزار و 610 تومان رسید، دوباره تا 31 هزار و 720 تومان در بازار رشد داشت و در ساعات پایانی روز با قیمت 31 هزار و 700 تومان معامله شد و این‌گونه به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =