ون‌های الکتریکی Arrival

استارت‌آپ خودروهای الکتریکی تجاری در تازه‌ترین اقدام خود اعلام کرده است که پروژه‌های اتوبوس و دیگر خودروهای خود را متوقف خواهد کرد و با کاهش یک‌سوم هزینه‌های خود روی تولید ون متمرکز خواهد شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،استارت‌آپ خودروهای الکتریکی تجاری در تازه‌ترین اقدام خود اعلام کرده است که پروژه‌های اتوبوس و دیگر خودروهای خود را متوقف خواهد کرد و با کاهش یک‌سوم هزینه‌های خود روی تولید ون متمرکز خواهد شد. شاید دلیل این اقدام Arrival را بتوان در تغییر سبک زندگی و حمـــــل‌ونقل جست‌وجو کرد. بعد از پاندمی کرونا در جهان، برنامه استراتژیک و تولیدی بسیــــاری از شرکت‌ها و تولیدکنندگان تغییر یافت.
استارت‌آپ خودروهای الکتریکی Arrival نیز این قاعده مستثنا نبوده و برنامه‌ریزی کرده است به منظور کاهش هزینه‌های خود، تولید اتوبوس‌های الکتریکی را حذف و به جای آن روی الکتروون‌ها متمرکز شود.

توقف تولید اتوبوس‌های Arrival با هدف کاهش هزینه‌ها
پروژه اتوبوس گرچه در مقایسه با ون‌های این خودروسازی جلوتر بود، حالا از سوی این تولیدکننده متوقف شده و قرار است تمرکز ویژه‌ای بر تولید ون‌ها داشته باشد. این در حالی است که آزمایش‌های First Bus این شرکت نیز به تعویق افتاده است. این تغییر استراتژی در تولید این استارت‌آپ به برنامه‌های اخیر Arrival برای کاهش نیروی کار خود تا یک سوم به منظور حفظ ذخایر نقدی رو به کاهش مرتبط است. این شرایط تنها مربوط به این استارت‌آپ نیست چرا که براساس آمارها از 2700 شغل در سراسر جهان، حدود 800 شغل در خطر تعدیل قرار دارد. این اتفاق را شاید بتوان دستاوردی از پاندمی کرونا دانست. این استارت‌آپ سه‌ماهه دوم را با زیان 89.6میلیون دلاری در مقایسه با 56.2میلیون دلار در سه‌ماهه دوم 2021 به پایان رساند و گفت به‌دلیل کاهش شدید برنامه‌های تولید خود، دیگر انتظار ندارد درآمد قابل‌توجهی در سال جاری به دست بیاورد. این استارت‌آپ الکتریکی‌ساز تا 30 ژوئن 2022 تقریبا 513میلیون دلار سرمایه در اختیار داشته است.

تمرکز استارت‌آپ Arrival بر ون‌ها
تمرکز بر پروژه ون در راستای حفظ منابع این شرکت و نجات آن از تعطیلی، اقدامی منطقی به‌نظر می‌رسد. در میان سه خودرویی که تا امروز از سوی این استارت‌آپ معرفی شده، ون تحویل پروژه‌ای پیشرفته‌تر و منطقی‌تر به نظر می‌رسد تا آنجاکه حتی 20هزار دستگاه از این خودرو ازسوی شرکت UPS سفارش‌گذاری شده است. این شرکت انتظار دارد که تحویل ون را در سه ماهه سوم سال جاری آغاز کرده و به کسب‌وکار خود کمک کند تا اولین درآمد خود را از زمان عرضه عمومی آن در وال استریت در مارس 2021 به دست بیاورد.

فاصله چشمگیر تولید ون‌های الکتریکی

استارت‌آپ خودروهای تجاری الکتریکی تصمیم دارد در سال جاری میلادی تنها 20 ون تحویل برقی تولید کند که کاهش چشمگیری نسبت به پیش‌بینی تولید اولیه 400 تا 600خودرو برای امسال خواهد داشت. دلیل اصلی این اقدام آن است که این شرکت در یکی از کارخانه‌های خود واقع در انگلستان، وقفه‌ای در تولید ایجاد کرده تا به کیفیت مدنظر خود دست یابد و برخی از اشکالات را برطرف کند. درحال‌حاضر این استارت‌آپ درحال آزمایش ون‌های برقی خود در جاده‌های عمومی است و قرار است تحویل به مشتریان را در لندن آغاز کند و با ون‌ها خود بسته‌هایی را تحویل دهد. آزمایش‌های بیشتری هم در اروپا و آمریکای‌شمالی در سال 2023 انجام خواهد شد. در یک بیانیه مطبوعاتی، این شرکت اشاره کرد که دستاوردهای بزرگی در سه ماهه دوم ازجمله گواهی اروپایی محصولات ون در جاده‌های عمومی داشته است.

انتظار رقابت ون Arrival با ون‌های الکتریکی

این ون الکتریکی انتظار می‌رود با مدل‌هایی ازجمله فورد E-Transit و مرسدس eSprinter و همچنین مدل های Stellantis مانند Fiat e-Ducato، Citroen e-Relay و Vauxhall Movano-e رقابت کند. این ون الکتریکی حداکثر بار ۱۹۷۵ کیلوگرم و بسته به فاصله بین دو محور حداکثر ظرفیت 14.6متر مکعب دارد. سیستم بسته باتری ماژولار است و ظرفیت آن از ۶۷کیلووات ساعت تا ۱۳۳کیلووات ساعت است. ون پایه ۶۷کیلووات ساعتی دارای مسافت ۱۱۲مایلی با یک بار شارژ است، در حالی که دو گزینه دیگر در تریم‌های متفاوت از این نسخه، ۸۹کیلووات ساعتی و ۱۱۱کیلووات ساعتی به ترتیب ۱۴۹مایل و ۱۸۰مایل هستند. Arrivals ادعا می‌کند که نسخه ۱۳۳کیلووات ساعتی این ون قادر است ۲۱۱مایل را با باتری کامل طی کند، در حالی که هر نسخه دارای فناوری شارژ ۱۲۰کیلووات DC است. این ون روی یک پلت‌فرم الکتریکی هدفمند و شاسی آن از آلومینیوم و پانل‌های بدنه آن از پلاستیک کامپوزیت سبک وزن ساخته شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =