کد خبر: 242106
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
خودرو دنا

دنای ایران خودرو با نام لادا گرانتا در روسیه معرفی شد. شرکت AvtoVAZ قصد دارد با اعمال تغییراتی دنا معمولی و دنا پلاس را با نام لادا گرانتا به بازار روسیه عرضه کند.

به گزارش «اخبار خودرو»، دنای ایران خودرو با نام لادا گرانتا در روسیه معرفی شد. شرکت AvtoVAZ قصد دارد با اعمال تغییراتی دنا معمولی و دنا پلاس را با نام لادا گرانتا به بازار روسیه عرضه کند.

شرکت روسی AvtoVAZ برای ادامه فعالیت خود و رفع مشکلاتی که از خروج رنو از روسیه ناشی شده به عرضه محصولات ایرانی روی آورده است. در همین رابطه این شرکت به تازگی از لادا گرانتا به عنوان نسخه روسی دنا معمولی و دنا پلاس پرده برداشت.

از آنجایی که شرکت AvtoVAZ توانایی توسعه مدل‌های جدیدی را ندارد و در تولید محصولات فعلی نیز با مشکلات زیادی مواجه شده است، قصد دارد طی همکاری با گروه صنعتی ایران خودرو سبد محصولات خود را گسترش دهد. این شرکت به تازگی ار نسل دوم لادا گرانتا ۲۰۲۲-۲۰۲۳ پرده برداشت که در واقع نسخه روسی سدان دنا ایران خودرو محسوب می‌شود.

لادا گرانتا ۲۰۲۲-۲۰۲۳ از لحاظ ظاهری به مدل‌های ایرانی دنا و دنا پلاس ایران خودرو شباهت زیادی دارند و شرکت لادا فقط برای آن لوگو جدیدی را در نظر گرفته و نام آن را تغییر داده است. کابین این خودرو نیز در سطح مناسبی قرار دارد و طراحان با تریم رنگ چوب، لوازم داخلی با کیفیت و یک مانیتور چند رسانه‌ای توانستند ظاهر آن را مدرن کنند.

در حال حاضر شرکت AvtoVAZ مشخصات فنی این خودرو را به طور رسمی منتشر نکرده، اما به احتمال زیاد لادا گرانتا ۲۰۲۳ از همان مشخصات فنی مدل ایرانی دنا بهره می‌برد؛ خودرویی که بر پایه پلتفرم پژو ۴۰۵ توسعه پیدا کرده است.

همچنین طبق شنیده‌ها احتمال دارد این خودرو همانند دنا پلاس با یک پیشرانه توربوشارژ ۱.۵ لیتری نیز در روسیه به فروش برسد؛ این پیشرانه می‌تواند قدرتی برابر با ۱۵۰ اسب بخار و گشتاور ۲۱۵ نیوتن‌متر را به تولید برساند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =