کد خبر: 242111
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
اطلس

خودرو اطلس در 4 تیپ تولید خواهد شد که دو تیپ آن با گیربکس دستی به صورت ساده و آپشن دار و دو تیپ آن با گیربکس اتوماتیک به صورت ساده و آپشن دار خواهد بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیر پروژه اطلس سایپا گفت: با پشتیبانی و حمایت های مدیریت ارشد گروه، روند پیشرفت پروژه خودرو اطلس شتاب گرفته و در تاریخ 25 شهریورماه سال جاری تولید 27 بدنه از این خودرو در مرحله VP آغاز شده است.

علیرضا مصدقی گفت: سایپا با توجه به نگاه توسعه ای که در کسب سهم بازار داخل و خارج دارد و همچنین تلاش درجهت افزایش رضایت مندی مشتریان، همواره به دنبال ایجاد تنوع محصول با کیفیت در بازار بوده و خوشبختانه بر این اساس توانسته سهم بازار را حفظ و ارتقا دهد و تغییراتی که در سال های اخیر در محصولات این گروه خودروساز ایجاد شده و منجر به تولید محصولات جدید شده است، مبین این موضوع بوده است.

او افزود: با حضور مدیریت عامل جدید در سایپا و نگاه تولید اقتصادی، این موضوع تقویت شده و سرعت ایجاد تنوع محصولات در سایپا به شدت بالا رفته است به نحوی که در خانواده SP100 خودروهای شاهین با موتور جدید، شاهین اتوماتیک و آریا در دست اجرا است و در خانواده X200 هم طرح های جدیدی همچون اطلس در حال اقدام است.

مدیر پروژه اطلس سایپا تصریح کرد: بر همین اساس پروژه خودرو اطلس شروع و سعی شد در کنار افزایش کیفیت و ایجاد تغییر نسبت به گذشته، از نظر اقتصادی و رقابتی هم جایگاه خوبی را در بازار ثبت کند.

او گفت: در طراحی خودروها معمولا از یک الگوی خاصی استفاده می شود و بر همین اساس در خودرو شاهین از پرنده شاهین و در کوییک.اس از یوز ایرانی الگو برداری شد و در خودرو اطلس از استایلی به نام پوزه کوسه (shark nose) الگو برداری شده است که در چراغ، سپر و جلو پنجره آن کاملا مشخص است.

مصدقی گفت: طراحی اطلس کاملا توسط مهندسان گروه خودرو سازی سایپا انجام شده است و در حین طراحی هم کلینیک هایی با حضور مشتریان برگزار و بازخوردهای مثبتی از آن گرفته شد.

او تصریح کرد: از مشخصات خاص این خودرو می توان به طراحی تریم داخلی دورنگ این خودرو برای اولین بار در محصولات سایپا اشاره کرد، که در کنار سانروف نمایداخلی بسیار زیبایی خواهد داشت و همچنین به منظور ارتقای سیستم ایمنی، سیستم ESC یا کنترل پایداری و تشخیص نقطه کور با هدف افزایش ایمنی و کمک به رانندگی بهتر راننده تعبیه شده است.

مدیر پروژه اطلس سایپا افزود: سیستم های صوتی و تصویری به روز، آنتن کوسه ای، صندلی های برقی برای بعضی تیپ ها، لامپ های جلو به صورت LED و ایجاد طرح جدیدی در چراغ های عقب که منطبق با خودروهای جدید دنیا است از دیگر مشخصات این خودرو است.

او تاکید کرد: در طراحی این خودرو سعی شده آپشن هایی که همواره از سوی مشتری مورد درخواست بوده و در محصولات قبلی وجود نداشت نیز تعبیه شود که از آن جمله می توان به سنسور باران، برقی شدن آیینه های جانبی مجهز به گرمکن، سیستم روشنایی اتوماتیک، چراغ های FOLLOW ME (چراغ های داخل کابین که بعد از خروج راننده از ماشین تا چند لحظه روشن می ماند و بعد خاموش می شود) و مانیتور 7 اینچی اشاره کرد.

مدیر پروژه اصلس سایپا خاطر نشان کرد: خودرو اطلس در 4 تیپ تولید خواهد شد که دو تیپ آن با گیربکس دستی به صورت ساده و آپشن دار و دو تیپ آن با گیربکس اتوماتیک به صورت ساده و آپشن دار خواهد بود.

او تاکید کرد: در گروه سایپا استفاده از گیربکس اتوماتیک در خودرو کوییک وجود داشته که به شدت مورد استقبال قرار گرفته بود که تولید این خودرو با گیربکس اتوماتیک در آن مقطع به دلیل تحریم های ظالمانه دچار مشکل شد ولی برای خودرو اطلس و در طراحی آن از ابتدا منظور شده و این خودرو با گیربکس اتوماتیک هم تولید و به بازار عرضه خواهد شد و مذاکرات لازم با شرکت تامین کننده گیربکس انجام شده و مشکلی در تامین آن نخواهیم داشت.

مصدقی گفت: براساس توجهی که به ارتقای کیفیت در محصولات گروه سایپا وجود دارد، برای خودرو اطلس هم دقت نظرهایی صورت گرفته و با بررسی مدل های نزدیک به این خودرو سعی شده که تغییراتی در آن ایجاد شود که برهمین اساس کاهش صدای موتور در داخل کابین که با نصب عایق های مختلف برطرف شده، نصب سیستم ESC یا کنترل پایداری و تشخیص نقطه کور را می توان نام برد که در کیفیت این خودرو تاثیر گذار خواهد بود.

او افزود: سایپا در حوزه قوای محرکه از گذشته پروژه ای به نامM15+ (ام 15 پلاس) در دست اقدام داشته که تولید و ورود این موتور، تحول اساسی در سبد قوای محرکه محصولات خانواده X200 خواهد داشت و برای اولین بار این موتور بر روی خودرو اطلس استفاده خواهد شد و به عبارتی با ورود خودرو اطلس به بازار علاوه بر ارائه یک خودرو جدید، یک موتور جدید هم به بازار عرضه خواهد شد.

مدیر پروژه خودرو اطلس تاکید کرد: این موتور جدید نسبت به قبل افزایش توان و گشتاور دارد و عملکرد موتور در حوزه های خنک کاری خیلی بهبود یافته و موتور با این شرایط به بازار عرضه خواهد شد. موتور M15+ با تکنولوژی VVT یا زمان بندی متغیر سوپاپ ها طراحی شده و باعث می شود گشتاور 8 درصد بهبود یابد همچنین در حوزه مصرف سوخت 5 درصد کاهش و توان آن هم 9 درصد نسبت به قبل افزایش خواهد یافت.

او افزود: تغییرات ایجاد شده دراین موتور بر روی سر سیلندر، منیفولد، میل سوپاپ، بلوک سیلندر، درپوش سوپاپ و حوزه یک پارچه ترموستات حرارتی است و با ورود این موتور به بازار طول عمر خودرو اطلس افزایش خواهد یافت چراکه در حوزه مصرف سوخت با استانداردهای کشور مطابقت دارد و این موتور بر روی خودروهای دیگر گروه سایپا هم قابلیت استفاده دارد.

مصدقی تصریح کرد: با پشتیبانی و حمایت های مدیریت ارشد گروه، روند پیشرفت این پروژه پر شتاب بوده و در تاریخ 25 شهریورماه سال جاری تولید 27 بدنه از این خودرو در مرحله VP انجام شده و این بدنه ها در پروسه رنگ آمیزی هستند و امیدوارم بتوانیم در مهرماه این بدنه ها به مرحله مونتاژ و نهایی برسد و از آن برای انواع تست ها استفاده خواهد شد و با تولید VP این خودرو از مرحله مهمی در روند پروژه عبور خواهیم کرد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسین . IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۲
    0 0
    بازم همون خر هست ولی پالانش عوض میشه اینقدر با جان و مال مردم بازی نکنید خدا شما رو در هر دو دنیا لعنت کنه با این ماشین ساختن .
  • تطهرونی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۱۱/۱۷
    0 0
    بابا ولمون کنین دیگه پوزه کوسه کجا بوده پوزه خر با پوزه سگ یکی شده این چه حرفای در خودروسازیتون رو گل بگیرن

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =