ون اینرودز

گروه بهمن نیز با حضور در این نمایشگاه به معرفی محصولات جدید خود ازجمله نسخه مسافری ون اینرودز پرداخت. مدیرعامل این خودروسازی وعده داد به‌زودی شاهد تردد محصولات این خودروسازی در ناوگان باری و مسافری کشور خواهیم بود.

به گزارش «اخبار خودرو»،هجدهمین نمایشگاه حمل‌ونقل، عمران، خدمات شهری، مدیریت جامع شهری و شهر هوشمند از ۲۷ تا ۳۰مهرماه در مجموعه شهر آفتاب برگزار شد و میزبان برخی از تجاری‌سازان مطرح کشور بود. گروه بهمن نیز با حضور در این نمایشگاه به معرفی محصولات جدید خود ازجمله نسخه مسافری ون اینرودز پرداخت. مدیرعامل این خودروسازی وعده داد به‌زودی شاهد تردد محصولات این خودروسازی در ناوگان باری و مسافری کشور خواهیم بود. ازجمله آن که اتوبوس 18 متری اسنا هم قرار است به زودی رونمایی و عرضه شود.
اینرودز مسافری به کمک ناوگان مسافری می‌آید-بیوک علیمرادلو؛ مدیرعامل گروه بهمن‌
زمانی که ایندرودز را معرفی کردیم، ارگان‌های بسیاری از حمل‌ونقل شهری تقاضای مدل مسافری این خودرو را داشتند. بر این اساس، تصمیم گرفتیم مینی‌ونی را روی این پلت‌فرم برای حمل‌ونقل مسافری تولید کنیم. اینرودز مسافری در واقع یک مینی‌ون ۸+1 است که در زمینه حمل‌ونقل مسافری فعالیت خواهد کرد و انتظار می‌رود پاسخگوی بسیاری از نیازهای جابه‌جایی محدود در شهر و جایگزین مدل‌های قدیمی باشد که درحال‌حاضر در ناوگان کشور فعالیت دارند. به‌عنوان فردی که سال‌ها در سیستم خودرویی کشور فعال بوده، معتقدم ون برای حمل‌ونقل مسافر درون شهری نیست؛ مینی‌ون ایندرودز هم می‌تواند یک تاکسی خطی بزرگ‌تر باشد. ون مسافری باید از کمبی‌ون‌های خاصی تشکیل شود که فضای کافی برای ایستادن مسافران را فراهم کند. اما ون ایندرودز درعین‌حال می‌تواند به عنوان سرویس‌های مدرسه کاربرد داشته باشد. در بخش مسافری هم شرکت اسنا خط تولید اتوبوس ۱۲ متری را راه‌اندازی کرده است. محصولات جدیدی هم در این شرکت رونمایی خواهد شد. اتوبوس ۱۸متری هم قطعا در نمایشگاه بعدی عرضه خواهد شد. اسنا روی اتوبوس‌های ۹متری شهری و بین‌شهری و هم اتوبوس‌های برقی کار کرده و برای عرضه این اتوبوس به ناوگان شهری برنامه‌ریزی شده است. برای تامین شارژر این اتوبوس‌ هم شرکت‌های خوبی در کشور فعال هستند که در این زمینه با ما همکاری خواهند کرد. بهمن‌دیزل هم محصولات فورس را با قدرت پیش می‌برد و با توجه به آن‌که این محصول سال جاری به بازار عرضه شد، این روزها شاهد تردد بیشتری از این خودروها در خیابان‌ها و جاده‌ها هستیم. سال گذشته این محصول رونمایی شد و در سال جاری وارد سیستم حمل‌ونقل کشور شد و توانست بازخوردهای بسیاری خوبی را به دست بیاورد. هر خودرویی که وارد سیستم تعمیراتی شرکت شود، بلافاصله به تمام سطوح شرکت اطلاع‌رسانی می‌شود که این خودرو با چه مشکلی مراجعه کرده است و مرکز مهندسی بهمن‌دیزل در خط تولید به این موضوع رسیدگی می‌کنند تا بحث رضایت مشتری و ۵ستاره محصولات بهمن‌دیزل را حفظ کنیم. هفته گذشته خط مونتاژ بدنه ۶ تن تک‌کابین و ۸ تن ۱.۵کابین راه‌اندازی شد و بدنه این خودروها به تولید داخل رسید. در زمینه محصولات امپاور هم تاییدیه استانداردی و پلیس راه را هم دریافت کردیم و این خودروها با ADI قابل‌تحویل به همه شرکت‌های حمل‌ونقل سوخت است. درخواست برای این خودرو بیش از توان تولید هست و در حال افزایش تولید این خودروها هستیم. فورس ۱۲تن و bd300 (کامیون ۱۸ تن) را نیز در سال جاری به بازار عرضه خواهیم کرد. همچنین دو، سه محصول دیگر هم به بازار عرضه خواهیم کرد. تولید پیکاپ کاپرا نیز مانند وانت کارا از بهمن‌موتور به بهمن‌دیزل در قزوین منتقل شده است. توسعه بهمن‌دیزل به‌خوبی پیش رفته و ۳۳هکتار فضای این شرکت تمام‌مولد خواهد شد. تولید شاسی‌ساز شرکت هم که پیش‌تر منتقل شده، روی روال افتاده است. سیباموتور هم در زمینه تولید FAW به کار خود ادامه می‌دهد و تقاضای بسیاری را به خود اختصاص داده است. در این شرکت امیدواریم بتوانیم در سال جاری ظرفیت تولید را افزایش دهیم. این در حالی است که تولید این شرکت تا پایان سال بیش‌از ۲.۵برابر سال گذشته خواهد بود. در سیباموتور محصول ۴۶۰ آماده تولید می‌شود و در سال آینده هم Tiger جدید را به بازار عرضه خواهد کرد. مدل ۵۵۰ هم برنامه‌ریزی شده است تا در سال‌های آینده وارد سیستم حمل‌ونقل کشور شود. باتوجه به قدمت این خودرو به این محصول FH کوچک ایران هم نسبت داده شده است. در نمایشگاه خدمات شهری هم تقاضای بالایی برای این خودرو وجود داشته است.
عرضه امپاور با مجوز حمل کالای خطرناک از هفته جاری-حسین خضری؛ مدیرعامل بهمن‌دیزل
پیش از این نوید مجوز حمل کالای خطرناک برای امپاور را داده و از موسسه استاندارد مجوز لازم را دریافت کرده‌ بودیم. در هفته جاری مجوز شماره‌گذاری راهور را هم دریافت کردیم. پیش‌بینی می‌شود از هفته آینده با مجوز حمل کالای خطرناک برای امپاور همراه شود. طی یک ماه اخیر محصولات وانت کاپرا را از بهمن‌موتور به بهمن‌دیزل منتقل کردیم. کلیه مشخصات این محصول و مالکیت آن برای بهمن‌موتور است و بهمن‌دیزل تنها به صورت پیمانکار مونتاژ آن را انجام می‌دهد. پیش‌ از این وانت کارا تک‌کابین و دوکابین انتقال پیدا کرده بوده و از ماه جاری وانت کاپرا را هم منتقل کردیم. در راستای توسعه ساخت داخل مجموعه بدنه‌سازی فورس را در دستور کار داریم. تا شهریورماه بدنه این محصول به طور کامل وارد می‌شد، اما از مهرماه این بدنه به‌صورت دمونتاژ می‌آید و مجموعه‌سازی و رنگ و جوشکاری در بهمن‌دیزل اتفاق می‌افتد. این برنامه را برای امپاور به‌عنوان محصول استراتژیک بهمن‌دیزل در نظر داریم. با انجام این بدنه‌سازی، بدنه فورس ۶تن، ۶تن خوابدار و ۸.۵ تن را تولید کردیم. داخلی‌سازی آن به بالای ۲۰ درصد رسید. در سه‌ماهه پایان سال و احتمالا بهمن‌ماه بدنه‌سازی امپاور را آغاز خواهیم کرد. حجم پروژه‌ها بالاست و توسعه زیرساختارها با هدف افزایش ظرفیت را شاهد هستیم و روی توسعه و افزایش ظرفیت پروژه‌ها در حوزه رنگ و سالن‌های بدنه‌سازی و انبارها را در دستور کار داریم. به تناسب این موضوعات، به‌صورت بهبود مستمر توسط تیم‌های مختلف کارخانه آدیت می‌شود که شامل حوزه IS و کیفیت و بحث‌های زیربنایی می‌شود تا بتوانیم سیستم‌های درستی را در سازمان جاری کنیم و بتوانیم افزایش بهره‌وری را داشته باشیم. نوید ما برای مشتریان این است که با این کارها بهره‌وری و سطح کیفی محصول را افزایش خواهیم داد. توسعه محصول موضوع بسیار مهمی است که روی آن تاکید داریم. اقدامات اصلی فورس ۱۲تن و محصول کامیون باری و کمپرسی ۱۸تن یا ۱۹تن را انجام داده‌ایم. محموله‌های اولیه این محصولات هم در حال حمل است و تصور می‌کنیم سه‌ماهه پایان سال این خودروها را در جریان کار داشته باشیم. از سوی دیگر، تعداد نیروی انسانی شرکت مدام درحال‌حاضر افزایش است. در فروردین۱۴۰۰ با ۶۲۸ پرسنل فعالیت می‌کردیم که این تعداد هم‌اکنون به ۱۸۳۰ نفر رسیده است. باید این موضوع را مدنظر داشت که مسأله گواهی اسقاط و خواب خودروهای تولیدشده در پارکینگ‌ خودروسازان تجاری حل نشده است. مراکز اسقاط مدعی هستند که ۷۰ تا ۸۰ هزار گواهی وجود دارد.
اتوبوس ۱۸متری اسنا به‌زودی رونمایی می‌شود-جلیل هاشمی؛ مدیرعامل اسنا
تولید و فروش اتوبوس‌ها به‌ویژه در بخش شهری نسبت‌به سایر خودروهای تجاری متفاوت است و می‌توان گفت به‌نوعی جنبه سیاسی دارد. اسنا طی سال‌های گذشته هم فعال بوده، اما درحال‌حاضر با هم‌افزایی با گروه بهمن، نوآوری و حرکت جدیدی در صنعت اتوبوس‌سازی کشور به راه می‌افتد.
گروه بهمن علاقه‌مند است در کنار صنعت باری کشور، در جابه‌جایی مسافر هم اثرگذار باشد. ما اتوبوس ۱۲متری شهری را تولید می‌کنیم. اتوبوس بی‌آرتی یا آکاردئونی نیز برای حمل‌ونقل انبوه مسافر به زودی ارائه خواهد شد که در حالت ایستاده و نشسته ۱۸۰ مسافر را در کلانشهرها جابه‌جا می‌کند. محصولات دیگری هم در دستور کار داریم و اسنا هم هر چند ماه یک بار محصول جدیدی را در زمینه اتوبوس‌های شهری و هم بین‌شهری عرضه خواهد کرد. در صنعت اتوبوس کشور اشتغال بیشترین سهم را متناسب با سایر خودروهای سواری و تجاری دارد. پرسنل اسنا نیز هر روز افزایش می‌یابد. مشتریان این صنعت یا شهرداری‌ها هستند یا سازمان شهرداری و دهیاری وزارت کشور هستند.
سایر خودروها اول تولید می‌شوند و بعد به فروش می‌رسند که این موضوع در اتوبوس‌های شهری صدق نمی‌کند. از صنعت اتوبوس‌سازی باید با تضمین خرید حمایت کرد که درحال‌حاضر اتفاق نمی‌افتد. براساس آمارها در صورت نوسازی شاهد کاهش مصرف سوخت خواهیم بود، اما در عمل گامی برای خرید این خودروها انجام نمی‌شود. اسنا آماده است نیاز کشور به اتوبوس شهری در هر سایزی و میدل‌باس را تولید و تامین کند. متاسفانه تصمیمات خوبی در این زمینه گرفته نمی‌شود. موظفیم اتوبوس‌هایی تولید کنیم که از نمونه‌های اروپایی جلوتر باشد و مدعی هستیم که این کار را انجام داده‌ایم و موتور و گیربکس و سطح آلایندگی و حتی از لحاظ بصری محصولات خوبی تولید کرده‌ایم. اما آیا مدیران شهری و شوراها و شهرداران متناسب با خودروسازان در زمینه حمل‌ونقل به مردم اهمیت می‌دهند؟ ما در این خصوص گلایه داریم. برخی به دنبال واردات اتوبوس‌ هستند، درحالی‌که برای خرید این خودروها هم باید به خارجی‌ها پول بپردازند.

تولید تجاری‌ها را به ۲.۵برابر سال گذشته می‌رسانیم-بهزاد حق‌ور؛ مدیرعامل سیباموتور
در شش‌ماهه نخست سال جاری، از تولید سال گذشته عبور کردیم. برنامه ما این است که در محصولات فعلی ۲.۵ برابر سال گذشته تولید داشته باشیم تا هم توسعه فیزیکی کارخانه را شاهد باشیم و هم منابع انسانی. همچنین روی بحث کیفی محصولات کار می‌کنیم و سعی داریم مانند گذشته افزایش کیفیت را مدنظر داشته باشیم. درحال‌حاضر تولید ۴۶۰ و ۵۵۰ را در دستور کار داریم و امیدواریم اوایل سال آینده این دو محصول را وارد بازار کنیم. علاوه بر این روی کامیونت Tiger V کار می‌کنیم و امیدواریم سال آینده آن را با الزامات استاندارد ۸۵ گانه این محصول را وارد بازار کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =