در ابتدای ورود خود به‌بازار به‌دلیل طراحی زیبا و اسپرت و همچنین برخورداری از پیشرانه و مشخصات فنی مناسب، در بین رقبا خوب ظاهر شد. سوزوکی کیزاشی یک خودرو سدان سایز متوسط است که با توجه به‌طراحی جدید، از ظاهری اسپرت و زیبا برخوردار است و در آن زمان گزینه مناسبی برای خرید جوانان به‌شمار می‌رفت.

قصد خرید یک خودرو سدان اسپرت خانوادگی را دارم و پس از جست‌وجوی بسیار در نشریات و سایت‌های خودرویی، متوجه شدم سوزوکی کیزاشی گزینه‌ مناسبی برای خرید است. به‌نظر شما آیا مدل 2012 یا 2013 این خودرو ارزش خرید دارد و از نظر فنی و نگهداری چگونه خودرویی است؟

به گزارش «اخبار خودرو»،کمپانی خودروسازی سوزوکی با ورود خودرو شاسی‌بلند خود یعنی گرندویتارا توانست سهمی از بازار داخلی کشور را به‌خود اختصاص دهد. این خودرو که در کمپانی ایران‌خودرو مونتاژ شد و از کیفیت بالایی برخوردار بود، خیلی سریع توانست به‌دلیل کیفیت بالایش موفق ظاهر شود. در ادامه کمپانی ایران‌خودرو مدل سدان کمپانی سوزوکی را نیز راهی بازار کرد. خودرو سدان سوزوکی که همان کیزاشی است، در ابتدای ورود خود به‌بازار به‌دلیل طراحی زیبا و اسپرت و همچنین برخورداری از پیشرانه و مشخصات فنی مناسب، در بین رقبا خوب ظاهر شد. سوزوکی کیزاشی یک خودرو سدان سایز متوسط است که با توجه به‌طراحی جدید، از ظاهری اسپرت و زیبا برخوردار است و در آن زمان گزینه مناسبی برای خرید جوانان به‌شمار می‌رفت. این خودرو دارای یک پیشرانه 2.4 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ مجهز به‌سیستم VVT است که به‌دلیل تکنولوژی به‌کاررفته در پیشرانه می‌تواند حداکثر 185 اسب‌بخار قدرت و 230 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند.
این قدرت و گشتاور به‌وسیله یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک CVT به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. از ویژگی‌های منحصر به‌فردی که سبب می‌شود هنگام رانندگی حس راندن یک خودرو اسپرت به‌راننده القا شود، این است که در بین تمام خودروهایی که دارای گیربکس CVT هستند، این خودرو از پدال شیفترهای پشت فرمان بهره‌مند است که حس و هیجان رانندگی با یک خودرو اسپرت را به‌سرنشینش القا می‌کند . به‌جرأت می‌توان گفت گیربکس سوزوکی کیزاشی بسیار نرم و بی‌صدا کار می‌کند و رانندگی آرامی را در اختیار شما قرار می‌دهد.
از مزایای دیگر این خودرو سواری و هندلینگ آن است که به‌دلیل وجود سیستم تعلیق و محاسبات دقیق، سواری نرمی را در اختیار شما می‌گذارد و به‌وسیله موتور پرقدرت و گیربکس با عملکرد بالا، پرفورمنس بهتری نسبت به‌رقبای خود دارد.
این خودرو از نظر طراحی داخلی نیز زیبا طراحی شده و با تریم چیدمان خاص به‌سبک سوزوکی، حس اسپرت بودن را به‌سرنشینان منتقل می‌کند. بر این اساس با توجه به‌بازه قیمتی، این خودرو بالاترین کیفیت و آپشن‌های زیاد و کاربردی را دراختیار شما می‌گذارد.
همچنین با وجود ایربگ‌هایی که برای این خودرو تعبیه شده است و با توجه به‌شاسی و پنل‌های آن، این خودرو از نظر ایمنی درسطح بالاتری نسبت به‌رقبای خود قرار می‌گیرد. با توجه به‌این‌که کمپانی ایران‌خودرو، نمایندگی انحصاری سوزوکی است، از نظر خدمات پس از فروش و تامین شدن قطعات هیچ مشکلی وجود ندارد؛ اما از نظر هزینه نگهداری، این خودرو درسطح بالاتری از رقبای خود قرار می‌گیرد.
این نکته را نیز فراموش نکنید که سوزوکی کیزاشی همانند سایر محصولات ژاپنی نسبت به‌کیفیت سوخت بنزین و شرایط جوی کشور، سازگاری نسبی داشته و برخلاف آن‌که در خودروهای چینی شاهد خرابی‌های متعدد در پیشرانه و گیربکس هستیم، سوزوکی کیزاشی در این زمینه عاری از هر خرابی و استهلاکی است. البته ناگفته نماند که کم‌استهلاک بودن خودرو، به‌نوع نگهداری مالک آن نیز بستگی دارد. درنهایت نباید فراموش کرد که خودرو سوزوکی کیزاشی نسبت به‌سایر همکلاس‌های کره‌ای‌اش در بازار ایران از نظر فنی و کیفیت چند سر و گردن بالاتر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =