در پاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت این مشکل تنها به کم بودن ولتاژ باتری و همچنین اشکال در رگلاتور سوخت مربوط می‌شود و اگر باتری موتورسیکلت شما مشکلی نداشته و سالم باشد، باید رگلاتور سوخت را بررسی کنید.

موتورسیکلت باجاج پالس RS200 مدل 97 دارم و حدود سه هفته است در زمان استارت زدن و بعد از روشن شدن موتور، چراغ‌چک روی صفحه‌نمایشگر دو بار چشمک می‌زند. پس از این حالت، چراغ‌چک خاموش می‌شود و علاوه‌بر این، هنگامی که با سرعت‌های بالا حرکت می‌کنم و قصد کاهش سرعت دارم، موتور نامیزان کار می‌کند. اما وقتی در مسیر نسبتا طولانی با سرعت ثابتی حرکت می‌کنم، این مشکل ایجاد نمی‌شود؛ علت چیست؟

به گزارش «اخبار خودرو»،در پاسخ به‌بخش نخست سوال شما باید گفت این مشکل تنها به کم بودن ولتاژ باتری و همچنین اشکال در رگلاتور سوخت مربوط می‌شود و اگر باتری موتورسیکلت شما مشکلی نداشته و سالم باشد، باید رگلاتور سوخت را بررسی کنید. در این حالت امکان دارد اتصالات یا خود قطعه رگلاتور معیوب شده باشد. در این صورت باید این قطعه و اتصالاتش تنظیم شوند. اما درپاسخ به‌بخش دوم سوال شما باید گفت این مشکل سه‌علت عمده دارد. 1- احتمال دارد دریچه‌گاز و مسیر کنارگذر دور آرام با مشکل مواجه شده باشد. در این حالت مسیر کنارگذر دور آرام را بررسی کنید. زیرا ممکن است به‌دلیل تجمع دود مسدود شده باشد که پس از تمیز کردن مشکل برطرف می‌شود. 2- ممکن است سنسور دریچه‌گاز معیوب باشد و در این صورت، در حالت دور آرام موتور به‌درستی کار نمی‌کند. در برخی از مواقع ممکن است سنسور دریچه‌گاز شل شده باشد که باید سفت شود. اما اگر این سنسور معیوب باشد، لازم است که تعویض شود. همچنین اگر سوکت مربوط به‌این سنسور اشکال داشته باشد، باید آن را بررسی کنید. 3- ممکن است سوپاپ‌های پیشرانه موتورسیکلت شما تنظیم نباشد و در این صورت باید سوپاپ‌ها فیلر شده و تنظیم شوند. زیرا با تنظیم شدن سوپاپ‌ها، هوای ورودی لازم برای سیلندرها در دورهای بالا درحالت استاندارد به‌موتور می‌رسد. بنابراین با فیلر و تنظیم شدن سوپاپ‌ها مشکل به‌وجودآمده رفع خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =