توسعه مایع دی‌ الکتریک با همکاری «توتال» و «والئو»

دو کمپانی معتبر توتال انرژی؛ فعال در حوزه نفت، شیمی و روانکارهای خودرویی و والئو (Valeo) به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین قطعه‌سازان صنعت خودرو توافق کرده‌اند روش نوآورانه‌ای را برای خنک‌کردن باتری‌های خودروهای الکتریکی با استفاده از یک مایع دی‌الکتریک جدید با عملکرد بسیار بالا توسعه دهند.

این نوآوری نه‌تنها نحوه استفاده از خودروهای برقی را بهبود می‌بخشد، بلکه میزان انتشار کربن را نیز کاهش می‌دهد.

با فناوری فعلی، نمی‌توان از مایعات برای خنک کردن باتری در داخل سلول‌ها استفاده کرد. اما توتال انرژی فرانسه یک خنک‌کننده دی‌الکتریک جدید و خلاقانه تولید کرده است که می‌تواند در تماس مستقیم با سلول‌های باتری باشد.

والئو تخصص خود را در سیستم‌های حرارتی برای طراحی و ساخت بهترین راه‌حل ادغام مایع خنک‌کننده در بسته باتری خودرو الکتریکی به‌کار می‌گیرد که در نتیجه عملکرد آن را با تنظیم دمای مناسب بهینه می‌کند.

تحقیقات انجام‌شده تحت این توافق‌نامه والئو را قادر می‌سازد تا وزن سیستم‌های حرارتی مورد استفاده برای خنک‌کردن باتری‌های خودرو را کاهش دهد.

در واقع وزن کلی، توان پیمایشی و انتشار کربن خودروهای الکتریکی را تا حد زیادی بهبود می‌بخشد و ایمنی را در پاسخ به خطر آتش‌سوزی باتری افزایش می‌دهد.

قطعه‌ساز فرانسوی برای رفع این نیازها و پاسخ به چالش‌های دیگر مانند راحتی و کارآیی پیشرانه الکتریکی، سیستم‌های مدیریت حرارتی جامع، هوشمند و کم‌کربن را توسعه داده است که با شدت و سرعت شارژ سازگار است.

برنامه تحقیقاتی مشترک آنها با توتال دو مجموعه را قادر می‌سازد تا نتیجه نهایی تحقیقات را بیشتر بهینه کنند.

فیلیپ شارلو، معاون ارشد بخش روانکارهای تخصصی توتال انرژی گفت: «سیال دی‌الکتریک توسعه‌یافته توسط توتال انرژی در خانواده سیالات QUARTZ EV قرار خواهد گرفت و ما را به هدف حمل‌ونقل الکتریکی کاملا پاک نزدیک می‌کند. این یک راه حل منحصربه‌فرد و نوآورانه بوده و هدف آن کمک به کربن‌زدایی از سگمنت خودروهای برقی به عنوان یکی از اولویت‌های استراتژیک ماست. علاوه‌بر این مزیت تکنولوژیکی محصول ما از نظر ایمنی، یکی از ارزش‌های اصلی آن است که این محصول را منحصر به فردتر نیز می‌کند. از شراکت با والئو بسیار خرسندیم، زیرا با او جاه‌طلبی‌های مشابهی در تسریع توسعه راه‌حل‌های حمل‌ونقل پایدار و دستیابی به حذف تاثیر کربن داریم.»

فرانسیسکو مورنو، رئیس بخش تجاری‌سازی سیستم‌های حرارتی والئو گفت: «کمک به کاهش تاثیر حمل‌ونقل نسبت به محیط‌زیست در استراتژی‌های اولویت‌دار والئو است. فناوری‌هایی که به کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن کمک می‌کنند، اکنون 60درصد فروش گروه ما را تشکیل می‌دهند. والئو قصد دارد به گسترش انواع راه‌حل‌های خود که به ترویج حمل‌ونقل کم کربن کمک می‌کند، ادامه دهد. این همکاری تحقیقاتی با توتال‌انرژی فرصتی برای ایجاد راه‌حلی نوآورانه است که پویش استفاده از خودروهای برقی را با انگیزه بیشتری تسریع می‌کند.»

این برنامه علاوه‌بر بهبود مدیریت حرارتی باتری، فرصتی برای بهینه‌سازی نیروگاه‌های الکتریکی در تمام زمینه‌هایی است که ترکیب سیال دی‌الکتریک با سیستم‌های حرارتی در آنها می‌تواند مفید باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =