میشلن و بریجستون و حذف کربن سیاه

شرکت بریجستون و گروه میشلن دیدگاه‌های مشترک خود را در مورد چرخش مواد بازیافت شده از تایر و تلاش برای افزایش استفاده از مواد دوده «کربن‌سیاه» بازیافتی در تایرها ارائه خواهند کرد.

این اجلاس مشترک در کنفرانس دوده بازیافت‌شده شهر اسمیترز در آمستردام در ۲۲نوامبر ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد. تخمین زده می‌شود هر سال یک‌میلیارد حلقه تایر در سراسر جهان به پایان عمر مفید خود می‌رسد. بسیاری از چالش‌های فنی پیرامون استفاده از مواد بازیافتی و بازیافت از تایرهای فرسوده بیان شده‌اند، اما موانعی برای دستیابی به چرخش طبیعی این مواد در مقیاس لازم برای تحقق یک اکوسیستم تحرک پایدارتر وجود دارد.

امروزه کمتر از یک‌درصد از کل دوده به‌عنوان یکی از مواد اولیه تولید تایر مورداستفاده در سطح جهان در تولید تایرهای جدید از لاستیک‌های بازیافتی می‌آید که به‌دلیل دسترسی ضعیف برای بازیابی و استفاده مجدد از دوده است.

دوده بازیافت‌شده فرصتی را برای کاهش اتکای صنعت تایر به ‌پتروشیمی‌ها با جایگزینی بخشی از دوده سنتی با جایگزین پایدار و مصرف مجدد بدون انجام معاوضه ارائه می‌دهد.

علاوه‌بر این استفاده از دوده بازیافت‌شده در تولید تایرهای جدید، انتشار دی‌اکسیدکربن را تا ۸۵درصد در مقایسه با سایر مواد اولیه کاهش می‌دهد.

در کنفرانس پیش‌رو دو شرکت مسیری را با هدف ترویج و افزایش استفاده از دوده بازیافت‌شده در تایرهای جدید و سایر محصولات لاستیکی ترسیم خواهند کرد.

برای تحقق این هدف همکاری با سهامداران در تمام جنبه‌های زنجیره ارزش صنعت تایر و لاستیک موردنیاز است. به این ترتیب، میشلن و بریجستون به‌دنبال ایجاد ائتلافی از گروه‌های متنوعی از سهامداران، ازجمله تولیدکنندگان تایر، تامین‌کنندگان دوده، شرکای تجزیه این ماده به‌وسیله حرارت و همچنین استارت‌آپ‌های نوظهور در این فناوری هستند تا پیشرفت را تسریع کنند و عرضه دوده بازیافت‌شده را افزایش دهند.

جیک رونشولت، معاون استراتژی و تحول در بریجستون اروپا، خاورمیانه، هند و آفریقا، گفت: «افزایش استفاده از دوده بازیافت شده در تایرها برای دستیابی به چشم‌انداز بریجستون برای تحرک پایدار بسیار مهم است. ما به همراه میشلن و سایر ذی‌نفعان، می‌توانیم در این حرکت مهم شتابی حیاتی ایجاد کنیم و تلاش‌های خود را برای کاهش انتشار دی‌اکسیدکربن و تولید محصولات از مواد کاملا تجدیدپذیر و پایدار پیش ببریم.»

همچنین ساندر ورمولن، معاون کسب‌وکار ‌بازیافت محصولات لاستیکی میشلن گفت: «سال‌ها بحث در مورد محدودیت‌ها و موانع مختلفی که صنعت لاستیک را از استفاده از مواد خام بازیافتی و سایر مواد بازیافتی در مقادیر قابل‌توجهی باز می‌داشت، ادامه پیدا کرده بود. ما احساس کردیم که زمان آن رسیده است که این بحث‌ها را متوقف کنیم و فعالانه در یافتن راه‌حل‌هایی جدید مشارکت کنیم که صنعت لاستیک را به‌عنوان یک کل قادر می‌کند تا با افزایش توانایی خود در استفاده از مواد بازیافتی و یا بازیافت از لاستیک‌های فرسوده پاک شود. خوشحالم که شریکی در بریجستون پیدا کردیم که دیدگاه ما را دارد و با هم از سهامداران در سراسر زنجیره ارزش تایر و لاستیک دعوت می‌کنیم تا در سفر به سوی چرخش مواد اولیه شرکت کنند».

به‌عنوان بخشی از ابتکار مشترک‌ بریجستون و میشلن قرار است مقاله موضوعی تهیه شود که نقش صنعت تایر را در دستیابی به اقتصاد دوار ترسیم می‌کند.

البته بعدا در سال ۲۰۲۳ این شرکت‌ها طرح اولیه‌ای به عنوان «گزارشی معتبر به منظور اتخاذ تصمیم مشترک» برای تشریح الزامات فنی، ویژگی‌ها و راه‌حل‌های پیشنهادی برای افزایش استفاده از دوده بازیافت‌شده در تایرهای جدید منتشر خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =