خودرو بسترن متعلق به‌کمپانی اف‌ای‌دبلیو کشور چین است. اف‌ای‌دبلیو B50F در سگمنت C یا سدان‌های کامپکت خانوادگی قرار می‌گیرد و با ورود آن به‌کشورمان با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد. 

قصد خرید خودرو بسترن B50F مدل 1396 با کارکرد 105 هزار کیلومتر با قیمت 540 میلیون‌تومان را دارم. آیا در این بازه قیمتی، خرید این خودرو مناسب است و در این بازه قیمتی چه‌خودروهای دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟

به گزارش «اخبار خودرو»،خودرو بسترن متعلق به‌کمپانی اف‌ای‌دبلیو کشور چین است. اف‌ای‌دبلیو B50F در سگمنت C یا سدان‌های کامپکت خانوادگی قرار می‌گیرد و با ورود آن به‌کشورمان با استقبال نسبتا خوبی مواجه شد.
اف‌ای‌دبلیو B50F از نظر طراحی یک خودرو نسبتا به‌روز به‌حساب می‌آید و با توجه به‌این موضوع، این خودرو مجهز به‌آپشن‌های نسبتا به‌روزی نیز هست. طراحی این خودرو (که مشابه محصولات سوبارو است) با توجه به‌خطوط تیز روی بدنه و چراغ‌های نسبتا کشیده در جلو، اسپرت و جوان‌پسند است.
همچنین در نمای عقب وجود چراغ‌های عمودی با LED های داخلی آن، نمای زیبایی به‌ این سدان خانوادگی می‌دهد. اف‌ای‌دبلیو B50F از طراحی داخلی به‌روزی نیز برخوردار است که با توجه به‌چیدمان داخلی و استفاده از چرم مصنوعی فضای داخلی را نسبتا لوکس جلوه می‌دهد.
از مهم‌ترین آپشن‌های این خودرو نیز می‌توان به 4 ایربگ، سیستم چهارچرخ‌دیسکی با هماهنگی سیستم ABS، EBD و کنترل کشش، کروزکنترل، سیستم تهویه‌مطبوع اتوماتیک با خروجی‌های مجزا برای سرنشینان عقب، سنسور پارک، سیستم نشانگر فشار باد تایرها، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 6 جهت و سانروف اشاره کرد.
در بیشتر خودروهای چینی شاهد استفاده از پلاستیک خشک و نامرغوب در داشبورد هستیم و بسترن B50F نیز از این موضوع مستثنی نیست.
با توجه به‌استفاده از متریال نامرغوب، سروصدای داخل کابین این خودرو پس از کارکرد 100 هزار کیلومتر، به‌حدی زیاد می‌شود که آزاردهنده است. از سوی دیگر پس از گذشت 150 هزار کیلومتر احتمالا واشر آب‌بندی سانروف این خودرو دچار مشکل شده و در زمان شست‌وشوی خودرو آب به‌داخل کابین نفوذ خواهد کرد. اگرچه اف‌ای‌دبلیو بسترن B50F دارای آپشن‌های به‌روزی است؛ اما از نظر فنی ایرادات بسیاری دارد.
زیر کاپوت این خودرو یک موتور 1798 سی‌سی تنفس‌طبیعی با قدرت 142 اسب‌بخار و گشتاور 172 نیوتون‌متری قرار گرفته است. این پیشرانه با گیربکس 6 سرعته اتوماتیک وظیفه انتقال قدرت و گشتاور را به‌چرخ‌های جلو برعهده دارد. اگرچه هماهنگی بین موتور و گیربکس بسترن B50F درسطح خوبی قرار دارد، اما موتور این خودرو به‌شدت به‌کیفیت روغن‌موتور حساس بوده و درصورت عدم‌تعویض به‌هنگام روغن خودرو، خرابی‌های بسیاری در بخش سرسیلندر و یاتاقان‌های موتور ایجاد می‌شود. قطعات بسترن B50F حداکثر برای 150 هزار کیلومتر کارکرد طراحی شده است و با توجه به‌متریال قطعات، اگر کارکرد موتور بیشتر از این عدد شود، فرار روغن و عدم آب‌بندی رینگ‌های پیستون در جداره سیلندر به‌وجود می‌آید. از سوی دیگر به‌دلیل هزینه نگهداری بسیار بالای این خودرو، بسترن B50F هرگز برای خرید توصیه نمی‌شود. همچنین سیستم تعلیق این خودرو خرابی‌های بسیاری در بلندمدت دارد که سبب فرسایش زودهنگام قطعات جلوبندی می‌شود. اما به‌عنوان یک گزینه جایگزین و باکیفیت‌تر در بازه قیمتی 540 میلیون‌تومان، رنو سیمبل PE مدل 2016 با کارکرد 110 هزار کیلومتر پیشنهاد می‌شود.
زیرا رنو سیمبل PE دارای موتور 4 سیلندر اتمسفریک 1.6 لیتری معروف K4M بوده که کیفیت این پیشرانه در کلاس خود زبان زد است. با توجه به‌استهلاک بسیار پایین و کیفیت بالای قطعات، رنو سیمبل PE بهترین گزینه در این بازه قیمتی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =