بریجستون

داو کمیکال و بریجستون برای حل مشکل پنچری تایر خودرو دست‌به‌کار شده‌اند و تکنولوژی جدید تحول‌آفرینی را برای لاستیک خودروها توسعه داده‌اند. این تایرها مانع خروج هوا از لاستیک نمی‌شوند بلکه از طریق کناره‌های محکم‌تر و استحکام قسمت آج این امکان را برای خودرو فراهم می‌کنند تا حتی هنگام پنجری هم خودرو بتواند به راه خود ادامه بدهد. 

به گزارش «اخبار خودرو»، پنجر شدن ناگهانی تایر خودرو در رفت‌وآمدهای روزانه یا یک سفر تفریحی کابوسی است که رانندگان آرزو دارند هیچ‌وقت درگیر آن نصیبشان نشود. برای حل این مشکل راهکارهای زیادی روی میز قرار دارد؛ از درزگیرها گرفته تا فوم‌های حلقه‌ای لاستیک خودروهای آفرود. در میان این راهکارهای متعدد، تایرهای پنچررو یا «ران‌فلت» (Run-Flat) یکی از کارآمدترین نمونه‌ها هستند. داو کمیکال و بریجستون برای حل مشکل پنچری تایر خودرو دست‌به‌کار شده‌اند و تکنولوژی جدید تحول‌آفرینی را برای لاستیک خودروها توسعه داده‌اند. این تایرها مانع خروج هوا از لاستیک نمی‌شوند بلکه از طریق کناره‌های محکم‌تر و استحکام قسمت آج این امکان را برای خودرو فراهم می‌کنند تا حتی هنگام پنجری هم خودرو بتواند به راه خود ادامه بدهد.
البته هر راهکاری طبیعتا بی‌عیب نیست؛ یکی از نقص‌های تایرهای پنچر رو این است که خودرو با این لاستیک‌ها در صورت پنچری فقط می‌تواند یک مسافت محدود ۸۰کیلومتری را با نهایت سرعت ۸۰کیلومتر بر ساعت طی کند. با این وجود، شرکت‌های بریجستون و داوکمیکال کمپانی با تکنولوژی کاربردی‌تر و سازگارتر با محیط‌زیست برای لاستیک خودرو از راه رسیده‌اند. شرکت داوکمیکال با ماده سیلیکونی تازه‌ای تحت‌عنوان SiLASTIC SST-2650 به‌دنبال ایجاد تحول در درزگیر لاستیک خودروهاست. درزگیر سیلیکونی این شرکت ترکیبی دو قسمتی بوده که در فرآیند تولید داخل تایر پیاده‌سازی می‌شود. تکنولوژی جدید داوکمیکال برای لاستیک خودروها طی این همکاری به درزگیرهای B-SEALS شرکت بریجستون نیز راه خواهد یافت. در اصل درزگیر داو کمیکال لایه‌ای از سیلیکون مقاوم و فوق انعطاف‌پذیر داخل تایر است. پس از نفود یک میخ به تایر، سیلیکون داخلی تایر اطراف میخ را در بر می‌گیرد، بعد از حذف شیء خارجی، سوراخ را پُر می‌کند و فشار را نگه می‌دارد تا بعدا به آن رسیدگی شود.
در واقع این ماده به‌لطف خواص خود می‌تواند برای ترمیم سوراخ ایجادشده به حالت اولیه خود برگردد؛ چه میخ همان لحظه خارج شده باشد و چه با کمی تاخیر. داو ادعا می‌کند این تکنولوژی جدید لاستیک خودروها فرآیند تولید سریعی دارد، ولی باتوجه به اطلاعات فنی در دسترس، شکل‌دهی نهایی تا هفت روز زمان می‌برد. همین امر بر زمان تولید تایرهای برخوردار از این تکنولوژی نقش بسزایی خواهد داشت و اقدامات ویژه‌ای را از سوی بریجستون برای فرآیند ساخت و انبارداری می‌طلبد. این درحالی است که طبق آمار، فرآیند شکل‌دهی به تایرهای وسایل‌نقلیه سبک معمولا بین ۱۲ تا ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =