به‌مناسبت EICMA 2022، برمبو مدل جدید 19RCS CORSA CORTA RR – Race Replica  را معرفی کرد که تکامل مفهوم سیلندر اصلی شعاعی به‌شمار می‌رود.

به گزارش «اخبار خودرو»،به‌مناسبت EICMA 2022، برمبو مدل جدید 19RCS CORSA CORTA RR – Race Replica را معرفی کرد که تکامل مفهوم سیلندر اصلی شعاعی به‌شمار می‌رود.
برای این سیلندر اصلی ترمز شعاعی ویژگی‌های جدید بسیاری تعریف شده که نزدیک‌ترین آن‌ها به‌این بحث ‌موارد قابل استفاده در مسابقات موتورسواری برتر است.
طراحی Brembo 19RCS CORSA CORTA RR جدید مانند سیلندر اصلی مورد استفاده در MotoGP و SBK، ماشین‌کاری ‌شده است تا سبک‌تر و حتی بیشتر شبیه به‌نسخه‌های مسابقه‌ای شود. همچنین پوشش سخت اکسیدشده در تیتانیوم، مقاومت در برابر سایش فوق‌العاده و اصطکاک بسیار کم بین قطعات متحرک را تضمین می‌کند. به‌دلیل نوع طراحی، این قطعه رنگ تیره‌تری نسبت به‌نسخه قبلی دارد و آن را حتی بیشتر شبیه به‌نسخه‌های مورد استفاده در Moto2 و Moto3 می‌کند.
پیستون شناور و واشرها همانند اجزای مورد استفاده در MotoGP هستند و همچنین کوپلینگ‌های مدار تحویل مایع ترمز بهبود یافته است. این اهرم که به‌لحاظ شکل تغییر کرده است، ویژگی خود را حفظ کرده و همین امر سبب شده بین علاقه‌مندان مشهور شود. این سیلندر اصلی ترمز به‌موتورسواران اجازه می‌دهد «نقطه گزش» را دقیقا در جایی که می‌خواهند تنظیم کنند؛ یعنی دقیقا در بالای خود سیلندر اصلی. همچنین انتخابگر مکانیزم بادامک را کنترل می‌کند تا به‌کاربر اجازه دهد بین سه‌گزینه مختلف برای تنظیمات، هریک را که خواست انتخاب کند.
درحالت عادی که روی سیلندر اصلی با حرف N مشخص شده است، نقطه گزش به‌تدریج شروع می‌شود و آن را برای سواری در شهر یا ترمز در شرایط چسبندگی ضعیف مناسب می‌کند.
درتنظیمات Sport که روی سیلندر اصلی با حرف S نشان داده شده، ابتدای نقطه گزش کوتاه‌تر از تنظیم N است. این تنظیم امکان پاسخ پویاتری را برای سواری اسپرت‌تر ایجاد می‌کند. درنهایت درتنظیمات Race که روی سیلندر اصلی با حرف R نشان داده شده است، موقعیت مکانیزم بادامک در مرحله اولیه نقطه گزش کاملا مناسب است تا واکنش فوری سیلندرهای اصلی مورد استفاده در MotoGP را ایجاد کند و به‌راکب اجازه می‌دهد فورا به‌نقطه گزش ترمزها برسد. این تنظیم برای استفاده در پیست مسابقه ایده‌آل است.
با تغییر ساده از یک تنظیم به‌تنظیم دیگر، راکب می‌تواند واکنش ترمز و احساس چرخ‌ها را بلافاصله و به‌طور قابل پیش‌بینی پیکربندی کند.
محصول جدید برمبو دارای سیستم RCS (سیستم کلیک نسبت کلیک) است که 15 سال پیش روی سیلندر اصلی شعاعی Brembo 19RCS معرفی شد. این به‌موتورسوار اجازه می‌دهد فاصله تکیه‌گاه تا پیستون 18 یا 20 میلی‌متری را با چرخاندن پیچ تنظیم‌کننده در جلوی اهرم راهنما به‌میزان 180 درجه با پیچ‌گشتی انتخاب کند. این سیستم از یک بادامک (قرمز؛ هنگامی که روی 18 میلی‌متر تنظیم می‌شود و سیاه زمانی که روی 20 میلی‌متر تنظیم می‌شود) استفاده می‌کند که فاصله بین نقطه تکیه‌گاه و نقطه تماس با میله فشار سیلندر اصلی را تا دو میلی‌متر تنظیم ‌کند. این امر توزیع ترمز را تغییر می‌دهد.
سیستم تنظیم به‌راکب این امکان را می‌دهد که با دوچرخه خود احساس راحتی زیادی داشته باشد و عملکرد ترمز را با سبک سواری، آب و هوا و شرایط جاده تطبیق دهد. با تکیه بر سه‌سیلندر اصلی مختلف عملکرد سیستم ترمز به‌طور کلی ارتقا یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =