کیا کادنزا خودرو سدان فول‌سایز کیاست که از سال 2009 تا اواخر سال گذشته میلادی روی خط‌تولید کیاموتورز قرار داشت. کادنزا را می‌توان لوکس‌ترین سدان کیاموتورز دانست که از سطح بالای فناوری‌های رفاهی و ایمنی نیز برخوردار است.

به گزارش «اخبار خودرو»،کیا کادنزا خودرو سدان فول‌سایز کیاست که از سال 2009 تا اواخر سال گذشته میلادی روی خط‌تولید کیاموتورز قرار داشت. کادنزا را می‌توان لوکس‌ترین سدان کیاموتورز دانست که از سطح بالای فناوری‌های رفاهی و ایمنی نیز برخوردار است. تمام نسخه‌های کادنزا در کشورمان مربوط به‌سال‌های 2010 تا 2014 بوده و خودرویی به‌روز به‌حساب می‌آید. این خودرو با ورود طراح ارشد فولکس‌واگن (یعنی پیتر شرایر) به‌کیاموتورز با استایل جذاب و اسپرتی تولید و با استقبال بسیار خوبی نیز در بازار کشورمان مواجه شد. کادنزا از نظر طراحی باتوجه به‌خطوط تیز و استفاده از سطوح تخت در کنار تناسب تایر نسبتا عالی کاراکتر اسپرتی دارد. چراغ‌های مشابه قطره آب در جلو این خودرو در کنار جلوپنجره افقی به‌سبک کیاموتورز و همچنین وجود خطوط تیز روی کاپوت، چهره اسپرت و جوان‌پسندی به‌این خودرو می‌بخشد. در نمای عقب، شاهد نوعی طراحی مشابه محصولات آلمانی هستیم که با چراغ‌های کشیده و حجم‌پردازی صریح، نمای زیبایی به‌این سدان فول‌سایز می‌بخشد. کابین کادنزا نیز با چرم مصنوعی و دو رنگ در تریم و دکوراتیو چوب همراه است که فضای داخلی کاملا لاکچری به‌این سدان می‌دهد. طراحی یک سقف پانورامیک، فضای داخلی را دلنشین‌تر می‌کند. هرچند که طراحی غربیلک‌فرمان و دسته‌دنده این خودرو مشابه محصولات هیوندای است، اما با توجه به‌طراحی صندلی‌ها، راحتی بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. از مهم‌ترین آپشن‌های کیا کادنزا نسل اول مدل 2012 می‌توان به 8 ایربگ، سیستم کنترل کشش، سامانه توزیع الکترونیکی پایداری، سیستم ترمز ضدقفل، سیستم ترمز چهارچرخ‌دیسکی، سیستم استارت دکمه‌ای با ورود بدون کلید (کی‌لس)، سیستم تهویه‌مطبوع دوگانه و مجزا برای سرنشینان عقب، سقف پانورامیک دو تکه، آینه الکتروکرومیک، کروزکنترل، سردکن و گرمکن صندلی‌ها، پدال شیفتر برای تعویض دنده در پشت غربیلک‌فرمان، دوربین دنده‌عقب و روکش چرمی صندلی‌ها و غربیلک‌فرمان اشاره کرد. اما کادنزا با داشتن چهره‌ای اسپرت، در زیر کاپوت خود یک موتور قدرتمند را جا داده است. این سدان فول‌سایز لاکچری کیاموتورز دارای چند پیشرانه 4 و 6 سیلندر است؛ اما تمام نسخه‌های واردشده به‌کشورمان دارای یک پیشرانه 6 سیلندر وی‌شکل با حجم 3.5 لیتری اتمسفریک هستند. این موتور موسوم به لامبدا 2 است که با سیستم پاشش سوخت MPI می‌تواند حداکثر 286 اسب‌بخار قدرت و 338 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. این پیشرانه با شرایط سوختی و جوی کشور نسبتا سازگار است و همچنین استهلاک نسبتا کمی دارد.
البته ناگفته نماند این پیشرانه بسیار به‌کیفیت روغن‌موتور و تاخیر در تعویض آن حساس است. به‌همین علت کمپانی کیاموتورز به‌مالکان خودروهای کادنزا توصیه می‌کند حداقل دو هزار کیلومتر زودتر از آن‌چه شرکت سازنده روغن‌موتور اعلام کرده، آن را تعویض کنند. کیا کادنزا در این بازه قیمتی باتوجه به‌کیفیت، ایمنی و طراحی جذابش در اولویت خرید قرار می‌گیرد. تامین قطعات برای این خودرو نسبتا آسان بوده و قطعات آن در بازار یافت می‌شوند. بر این اساس کادنزا یک خودرو نسبتا کم‌استهلاک 6 سیلندر در بازار ایران معرفی می‌شود. هرچند که در این بازه قیمتی، نسخه GLX تویوتا کمری مدل 2012 با کارکرد 169 هزار کیلومتر نیز به‌عنوان گزینه مناسبی شناخته می‌شود. همچنین تویوتا کمری از لحاظ کیفیت و ایمنی درسطح بالاتری قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =