تایر

یکی از موارد مهم هنگام  بارندگی‌، کنترل لاستیک خودرو است. به همین‌دلیل توصیه می‌شود رانندگان در فصل سرد سال از تایر زمستانه  یا تایرهای چهارفصل استفاده کنند باتوجه به شکل هندسی آج‌های لاستیک و همچنین شیارهایی که این نوع تایرها دارند، آنها را منحصربه‌فرد کرده‌اند.

به گزارش «اخبار خودرو»،یکی از موارد مهم در فصل بارندگی‌، کنترل لاستیک خودرو است که توصیه می‌شود رانندگان در فصل سرد سال از تایر زمستانه استفاده کنند. رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران با اشاره به اهمیت نگهداری از لاستیک‌ در فصول بارش اظهار کرد: «رانندگان قبل از آنکه در شرایط بارندگی قرار بگیرند باید نسبت‌به رعایت برخی موارد بیش‌از گذشته اهتمام ورزند.»
سرهنگ مصطفی زینی‌وند افزود: «یکی از موارد مهم هنگام بارندگی‌، کنترل لاستیک خودرو است. به همین‌دلیل توصیه می‌شود رانندگان در فصل سرد سال از تایر زمستانه یا تایرهای چهارفصل استفاده کنند باتوجه به شکل هندسی آج‌های لاستیک و همچنین شیارهایی که این نوع تایرها دارند، آنها را منحصربه‌فرد کرده‌اند.»
سرهنگ زینی‌وند بیان کرد: «هرچه خودرو جلوتر برود این لاستیک‌ها آب را به کناره‌ها هدایت می‌کنند. تایر با سطح خشک جاده تماس دارد و به دلیل چسبندگی و اصطکاکی که خودرو باید داشته باشد؛ مناسب رانندگی می‌شود و از تعادل و سرخوردگی خودرو نیز
جلوگیری می‌کند.»
رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: «در خصوص لاستیک حتما سه نکته اساسی مدنظر رانندگان باشد. نخستین و البته مهم‌ترین نکته؛ توجه به آج لاستیک است پس اگر سطح لاستیک صاف شده یا از بین رفته است حتما آن را تعویض کنند.»
وی ادامه داد: «تاریخ تولید لاستیک است. هرچه از تاریخ تولید تایر گذشته باشد خشکی آن بیشتر و میزان چسبندگی آن کمتر می‌شود.»
سرهنگ زینی‌وند افزود: «نکته مهم دیگر که باید به آن اشاره کرد، میزان باد لاستیک است که برای حفظ ایمنی خودرو بسیار مهم تلقی می‌شود. رانندگان حتما در نظر داشته باشند میزان باد در انعطاف‌پذیری خودرو نقش بسیار مهم دارد به‌همین‌دلیل میزان باد لاستیک‌ها را به‌طور مرتب بررسی و تنظیم کنند.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =