نمایندگی مشترک

دو خودروساز بزرگ کشور با همسو کردن راهبردها و رویکردها در موضوعات مختلف از جمله تولید و عرضه خودرو، موفق شدند ۱۶ آذرماه با عرضه ۸۰۰ هزار دستگاه از ابتدای سال، از مجموع عرضه سال گذشته عبور کنند.

به گزارش «اخبار خودرو»،دو خودروساز بزرگ کشور با همسو کردن راهبردها و رویکردها در موضوعات مختلف از جمله تولید و عرضه خودرو، موفق شدند ۱۶ آذرماه با عرضه ۸۰۰ هزار دستگاه از ابتدای سال، از مجموع عرضه سال گذشته عبور کنند. مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو در حاشیه آیین افتتاح دومین نمایندگی مشترک با سایپا، با بیان این‌که امروز شاهد افتتاح دومین نمایندگی مشترک خدمات پس از فروش میان گروه صنعتی ایران‌خودرو و سایپا در راستای اتحاد استراتژیک این دو گروه هستیم، تاکید کرد: «در آینده از این قبیل‌ برنامه‌ها و همکاری‌های مشترک، به‌کرات خواهیم داشت.» وی با اشاره به‌این‌که یکی از محورهای اصلی این اتحاد استراتژیک، اقدامات مشترک در زمینه خدمات پس از فروش است، خاطرنشان کرد: «حدود یک ماه و نیم پیش نخستین نمایندگی مشترک این دو گروه خودروساز در سه‌راه آذری با میزبانی گروه خودروسازی سایپا افتتاح شد و امروز دومین نمایندگی شروع به‌کار کرد.» خطیبی با اشاره به‌چشم‌انداز این اتحاد استراتژیک عنوان کرد: «این اتحاد یک موضوع ملی برای دو گروه است که در ابعاد مختلف از جمله خدمات پس از فروش، لجستیک، تحقیقات، قوای محرکه، فعالیت مشترک قطعه‌سازی و... تعریف شده است.»

توسعه نمایندگی ۵۰۴۲ ایران‌خودرو برای خدمات‌دهی
نمایندگی ۵۰۴۲ ایران‌خودرو که دارای مساحتی حدود ۱۲ هزار متر مربع است، از این پس با استقرار نمایندگی سایپا در این محل، به‌محصولات دو شرکت ایران‌خودرو و سایپا خدمات ارائه خواهد داد. نمایندگی مذکور پیش از این، ظرفیت پذیرش روزانه ۸۰ دستگاه خودرو را داشت که با توسعه سالن‌های پذیرش محصولات سایپا این ظرفیت به‌روزانه ۱۲۰ دستگاه خودرو افزایش یافته است و در مرحله اول، به‌محصولات ایکس۱۰۰ و ایکس۲۰۰ گروه سایپا و در فاز دوم به‌محصولات جدید شاهین و شاهین CVT خدمات ارائه خواهد شد. به‌منظور ایجاد دسترسی بهتر برای مشتریان در منطقه باقرشهر، این نمایندگی به‌صورت مشترک برای محصولات دو خودروساز ادامه فعالیت خواهد داد. درمحوطه این نمایندگی در کنار انبار قطعات یدکی ایران‌خودرو، انباری برای قطعات‌یدکی محصولات سایپا نیز ایجاد شده است که دسترسی مشتریان به‌قطعات‌یدکی را تسهیل می‌کند.

تولید خودروهای مشترک در ادامه اتحاد استراتژیک
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا نیز در این مراسم گفت: «اتحاد استراتژیک سایپا و ایران‌خودرو در چند ماه اخیر فواید زیادی برای جامعه و مشتریان به‌همراه داشته و پس از ۴۰ سال این حرکت مشترک آغاز شده است.»
محمدعلی تیموری با بیان این‌که این فرآیند مشترک در زنجیره تولید، تامین و عرضه ایجاد شده و فواید بسیار خوبی برای دو خودروساز دارد، تصریح کرد: «این اتحاد با همراهی دو خودروساز در مدت کم ایجاد شده است و در چند سال آینده علاوه‌بر اتحاد در قطعه‌سازی و نمایندگی‌های مشترک، مردم شاهد تولید خودروهای مشترک این دو خودروساز نیز خواهند بود.»
وی افزود: «بزرگ‌ترین مزیت این اتحاد استراتژیک کاهش قیمت تمام‌شده، افزایش کیفیت و تحویل به‌موقع محصولات است.»

اثربخشی اتحاد استراتژیک در حوزه تولید و تحویل
تیموری خاطرنشان کرد: «اتحاد استراتژیک دو خودروساز در حوزه تولید خودرو هم اثربخش بوده؛ به‌نحوی‌که سال گذشته بیش از ۱۶۰ هزار خودرو ناقص در پارکینگ دو خودروساز بود که خوشبختانه این تعداد درحال‌حاضر به‌صفر رسیده و نتیجه آن برای جامعه بسیار مفید بوده است.»
وی با اشاره به‌این‌که نتیجه اتحاد استراتژیک و سیاست‌های همکاری مشترک در زمینه تولید و تحویل کارآمد است، افزود: «در حوزه تحویل خودرو درحال‌ حاضر و از ابتدای سال تاکنون، گروه سایپا ۳۶۰ هزار دستگاه خودرو را تحویل داده و ۴۰ هزار دستگاه هم در فرآیند تحویل و بارگیری است و گروه صنعتی ایران‌خودرو نیز ۴۲۰ هزار دستگاه خودرو از محصولات خود را تحویل داده و ۴۰ هزار دستگاه هم در فرآیند تحویل است که به‌صورت مشترک رکورد تحویل سال گذشته شکسته شد.»

جشنواره یک‌روزه آپشن تارا و هایما اس 7
به‌فاصله کوتاهی از این رویداد، شرکت تولید خودروهای سفارشی ایران‌خودرو (آپکو) نیز در جشنواره ویژه‌ای، امکان خرید با تخفیف اقلام آپشن روی محصولات تارا و هایما اس7 را فراهم کرد. این جشنواره با توجه به‌استقبال مشتریان و ایجاد امکان دسترسی مطلوب‌تر آن‌ها به‌اقلام آپشن دو محصول مورد اشاره برگزار شد.
اقلام درنظر گرفته‌شده برای این خودروها شامل جک برقی فابریک، پاور آینه، شیشه‌ها و سانروف و همچنین پوشش نانوسرامیک برای بدنه محصول بود. این جشنواره با درنظر گرفتن تخفیفات ویژه برای خریداران روز جمعه ۱۸ آذرماه از ساعت ۹ تا ۱۵ در محل شرکت آپکو برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =