سوخت سنتتیک پورشه

پورشه آلمان به‌صورت رسمی سرمایه‌گذاری روی تولید سوخت‌های مصنوعی را وارد مرحله جدیدی کرده است زیرا تاسیسات تولید این نوع سوخت‌ها در شیلی را افتتاح کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،پورشه آلمان به‌صورت رسمی سرمایه‌گذاری روی تولید سوخت‌های مصنوعی را وارد مرحله جدیدی کرده است زیرا تاسیسات تولید این نوع سوخت‌ها در شیلی را افتتاح کرد. چند وقتی بود برنامه‌های تحقیقات پورشه روی سوخت‌های مصنوعی در برخی رسانه‌ها منتشر می‌شد و حالا این برنامه‌ها رنگ و بوی دیگری به خود گرفته‌اند.
تاسیسات تولید این نوع سوخت‌ها در شیلی کار خود را با ظرفیت تولید سالانه ۳۴هزار گالن سوخت آغاز خواهد کرد و تا اواسط دهه جاری میلادی این ظرفیت به رقم قابل‌توجه ۱۴.۵میلیون گالن در سال خواهد رسید. دلیل پورشه برای انتخاب کشور شیلی به عنوان محل تولید سوخت‌های مصنوعی به وزش باد در ۲۷۰ روز از سال مربوط می‌شود که این خودروساز را قادر می‌سازد کارخانه یادشده را با استفاده از انرژی تجدیدپذیر ارزان‌ راه‌اندازی کند.
باد شدیدی که در این کشور می‌وزد به پورشه اجازه می‌دهد در طول شب که پانل‌های خورشیدی کارآیی ندارند، انرژی کافی را تولید کنند. محل این کارخانه به گونه‌ای انتخاب شده است که بارگیری سوخت‌های مصنوعی برای حمل‌ونقل را راحت‌تر کند.
اگرچه تاسیس کارخانه تولید سوخت مصنوعی به‌عنوان اولین قدم در این راه به شمار می‌آید اما تاسیسات جدید پورشه به معنی تغییر پمپ‌بنزین‌های محلی، حداقل در کوتاه‌مدت نخواهد بود.
این خودروساز خوش‌نام به دنبال استفاده از این سوخت در خودروهای مسابقه‌ای خود و همچنین خودروهای حاضر در مراکز تجربه خود است. فرآیند تولید سوخت مصنوعی شامل جدا کردن اتم‌های هیدروژن و اکسیژن از آب و ترکیب هیدروژن با کربن دی‌اکسید آزاد
در هواست.
در نهایت متانول تولید می‌شود. پورشه می‌گوید با همین روش می‌توان نفت سفید مصنوعی را نیز به دست آورد. این سوخت مانند بنزین می‌سوزد و شاید درنهایت جایگزینی قابل‌اعتنا باشد اما اکثر کارشناسان اعتقاد دارند این فرآیند تدریجی خواهد بود و در اولین فاز شاهد استفاده ترکیبی از سوخت مصنوعی و بنزین مرسوم خواهیم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =