عدم‌وجود کشش در خودرو هنگام حرکت در سربالایی تنها به‌وجود اشکال در گیربکس یا موتور خودرو مربوط نمی‌شود. توانایی حرکت در خودرو وابسته به‌قدرت موتور و تقسیم این قدرت میان چرخ‌ها به‌کمک سیستم انتقال قدرت است.

خودرو سمند SE مدل 1393 دارم و بیش از یک ماه است هنگام حرکت در سربالایی‌ها با دنده دو یا سه، خودرویم به‌سختی حرکت می‌کند. این مشکل تنها در سربالایی‌ها به‌وجود می‌آید و به‌محض حرکت در مسیر صاف، مشکل برطرف می‌شود. علت چیست؟


به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت عدم‌وجود کشش در خودرو هنگام حرکت در سربالایی تنها به‌وجود اشکال در گیربکس یا موتور خودرو مربوط نمی‌شود. توانایی حرکت در خودرو وابسته به‌قدرت موتور و تقسیم این قدرت میان چرخ‌ها به‌کمک سیستم انتقال قدرت است. بنابراین اگر خودرو تا یک ماه قبل توانایی حرکت با دنده دو یا سه در سربالایی‌ها را داشته است، به‌این دلیل بوده که دیسک و صفحه‌کلاچ خودرو شما در آن زمان، فرآیند انتقال قدرت به‌چرخ‌های جلو را به‌خوبی انجام می‌داده است. با توجه به‌شرایط فعلی، باید دو پارامتر بررسی شوند. ابتدا به‌تعمیرگاه مراجعه کنید تا خودرو شما توسط شخص مکانیک بررسی شود. در این حالت ممکن است بخش‌هایی از سیستم سوخت‌رسانی خودرو شما (مانند رگلاتور سوخت یا پمپ‌بنزین) مورد بررسی قرار گیرد و نیاز به‌تعویض داشته باشد. در گام بعدی، لازم است سیستم انتقال قدرت خودرو شما مورد بررسی قرار گیرد. به‌بیان ساده‌تر، احتمالا دیسک و صفحه‌کلاچ خودرو شما تمام شده است و نیاز به‌تعویض دارد.
بنابراین در گام نخست لازم است دیسک و صفحه‌کلاچ خودرو شما تعویض شوند. در گام بعدی بلبرینگ کلاچ و دوشاخه‌کلاچ نیز باید تعویض شوند تا مشکل به‌طور کامل برطرف شود. با توجه به‌این‌که شما بیان نکردید خودرویتان دوگانه‌سوز است یا تک‌سوز، باید گفت اگر خودرو شما دوگانه‌سوز باشد، لازم است که هر 6 ماه یا هر 10 هزار کیلومتر یک‌بار، سیستم سوخت‌رسانی آن مورد بررسی قرار گیرد. به‌عبارت دیگر زمانی که پیشرانه خودرو با دو نوع سوخت مختلف و با شرایط احتراق کاملا متفاوت کار می‌کند، قطعات سیستم سوخت‌رسانی از جمله رگلاتور، ریل‌سوخت یا انژکتورها، پس از مدتی کارکرد، نیاز به‌تعمیر یا تعویض دارند. از آن‌جا که شما بیان کردید که خودرویتان در زمان حرکت با دنده دو، قدرت و کشش مطلوبی ندارد، علاوه‌بر عدم‌انتقال قدرت مناسب به‌چرخ‌ها، احتمال دارد که این مشکل به‌سیستم سوخت‌رسانی نیز مربوط باشد. در نظر داشته باشید که اگر سیستم سوخت‌رسانی خودرو شما سالم باشد، نیاز است که سیستم جرقه‌زنی آن که شامل شمع‌‎ها و وایرها می‌شود را هم مورد بررسی قرار دهید و در صورت نیاز، این قطعات را تعویض کنید. حال اگر خودرو شما تنها با یک نوع سوخت یعنی بنزین کار می‌کند، هر دو بخش سیستم سوخت‌رسانی و سیستم جرقه‌زنی را باید مورد بررسی قرار داده و درصورت نیاز، قطعات آن‌ها را تعویض کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =