کد خبر: 243387
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۹

در صورتی که به کار بر روی خودرو ها یا وسایل نقلیه تخصصی علاقه مند باشید، باید به درستی آموزش مکانیک خودرو دیده و تجربه عملی کسب کند. بهتر است زودتر شروع کنید، بخصوص اگر می خواهید روی برند های خارجی مانند خودرو های چینی ، آمریکایی ، کره ای ، آلمانی و... کار کنید.

آموزش تعمیرات ماشین های خارجی - مدرک بین المللی

در دوره های آموزش تعمیرات ماشین های خارجی شرکت کنید. این دوره در فن آموزان از طریق برنامه های حرفه ای ارائه می شوند. آموزش تعمیرات ماشین های خارجی به صورت حضوری و مجازی تدریس می شود. با کار در نمایندگی خودرو یا تعمیرگاهی که بر روی خودرو های خارجی تخصص دارد، تجربه کسب کنید. اگر علاقه مند به استفاده از مهارت های مکانیکی خود در شغلی در صنعت خودرو خارجی هستید، در اینجا چیزی است که باید بدانید.

لزوم یادگیری تعمیرات ماشین های خارجی

بسیاری از مکانیک‌ های ماشین های خارجی، گاهی بدون این که آگاهانه برای شغل آماده شوند، وارد این شغل شده و کار خود را شروع می کنند. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که این افراد به علت نداشتن اطلاعات دقیق نتوانسته اند به انتظارات خود از این شغل برسند و حتی به خود آسیب جانی برسانند و متضرر شوند. اگر با این افراد در مورد شغل تعمیرات ماشین های خارجی مشورت کنید اصلا از این شغل راضی نیستند و تجربیات بدی را به شما منتقل می کنند. این در حالی است که به دلیل عدم شرکت در دوره های تخصصی مربوط به تعمیر ماشین های خارجی و مشاوره نگرفتن از افراد حرفه ای و متخصص می باشد.

آموزش تعمیرات ماشین های خارجی - مدرک بین المللی

ممکن است تعمیر کاران خودرو های داخلی تمایل داشته باشند به این بخش ورود پیدا کرده و درآمد عالی کسب کنند. به علت تفاوت عمده در بخش های داخلی و قطعات به کار رفته در طراحی و ساخت خودرو های خارجی به افرادی نیاز داریم که به طور تخصصی در این حوزه اطلاعات تئوری و عملی داشته باشند و از مهارت های عیب یابی اصولی برخوردار باشند.

دوره آموزش مکانیک خودرو های خارجی یک گزینه مناسب می باشد. این نوع دوره ها در آموزشگاه های زیر نظر فنی و حرفه ای برگزار می شود. آموزشگاه فن آموزان یکی از بهترین آموزشگاه های ارائه دهنده دوره صفر تا صد تعمیر خودرو های خارجی در تهران می باشد که مباحث و سرفصل های مطابق بازار کار مکانیک خودرو های خارجی را به صورت عملی در کارگاه های مجهز به علاقه مندان تدریس می کند. توسط مربیان آموزش دیده در صنعت که تئوری و فرصت های یادگیری عملی را ترکیب می کنند، به شما آموزش داده می شود تا پایه ای قوی در تعمیر و نگهداری خودرو، تشخیص، تعمیرات، مشخصات سازنده، خدمات مشتری و ارتباطات به دست آورید.

وظایف تعمیرکار ماشین های خارجی

از شغل مکانیک و تعمیرکار ماشین های خارجی چه انتظاری باید داشت؟ افراد حرفه ای در این حوزه مورد تقاضا هستند. با طراحی های در حال تحول و فناوری جدید، صنعت خودرو بطور مداوم در حال تغییر است. تعمیرکار ماشین های خارجی وظایفی مشابه با مکانیک های معمولی دارند. درک آنچه در زیر کاپوت خودرو های خارجی در حال اتفاق است از مهم ترین وظایف این تکنسین ها می باشد.

آموزش تعمیرات ماشین های خارجی - مدرک بین المللی

مکانیک های اتومبیل های خارجی وظیفه تعمیر و نگهداری آن ها از تعمیر موتور، تعویض لاستیک، روغن، برف پاک کن گرفته تا تعویض فیلتر ها، مایعات، فیوز ها و غیره را بر عهده دارند. این افراد بادرک عملکرد قطعات کاربردی و اصلی خودرو های خارجی مانند باتری، ترمز، سیستم احتراق، سیستم برق کشی خودرو، چراغ ها، بخاری، کولر و غیره به عیب یابی، تعمیر و درصورت نیاز به تعویض اجزای معیوب پرداخته میشود. وظیفه حفظ عملکرد صحیح ماشین خارجی بر عهده این افراد است.

فرصت های شغلی تعمیرات ماشین های خارجی

هر ساله هزاران رویداد مسابقه ای در کشور های مختلف برگزار می شود و همه آن ها به مکانیک مسلط به تعمیر خودرو خارجی نیاز دارند. از مغازه تا مسابقات اتومبیلرانی، آن ها بخش مهمی از صنعت تعمیر خودرو های خارجی هستند. افراد مسلط به تعمیر خودرو های خارجی وظایف خود را قبل، حین و بعد از مسابقه اتومیبلرانی انجام می دهند. قبل از مسابقه، آن ها مطمئن می شوند که ماشین از نظر مکانیکی سالم است و منابعی مانند سوخت، قطعات و لاستیک های یدکی در دسترس است. در طول مسابقه، مکانیک ها در صورت نیاز تعمیرات را انجام می دهند. بعد از مسابقه، عملکرد ماشین را ارزیابی می کنند.

مکانیک خودرو خارجی در سیستم های جلویی یا زیر خودرو تخصص دارد. مکانیک های جلویی در تراز کردن تایر ها و اجزای متصل مانند فرمان تخصص دارند. مکانیک های زیر خودرو اجزای متحرک از جمله گیربکس و موتور را کنترل می کنند. شرایط کار در پیست های مسابقه اتومبیلرانی می تواند استرس زا باشد. هر ثانیه ای که یک راننده در گود سپری می کند، از امتیاز او کم می کند یا او را بیشتر عقب می اندازد. بنابراین، این افراد تحت فشار دائمی برای رسیدگی به هر گونه مسائل در اسرع وقت هستند. آنها همچنین ممکن است در معرض شرایط بسیار گرم آب و هوایی قرار بگیرند. مکانیک ها معمولاً روی بیش از یک اتومبیل برای یک مسابقه کار می کنند زیرا آن ها همیشه باید یک نسخه پشتیبان آماده برای حرکت داشته باشند.

اکثر گاراژ های تعمیرات و مکانیکی خودرو دارای قسمت های مشخصی برای کار های مکانیکی، رنگ آمیزی و ساخت همراه با فضای ذخیره سازی برای قطعات یدکی و موتور های جایگزین هستند. در کارگاه، مکانیک ها مشکلات عملکرد را تشخیص می دهند، موتور ها را تنظیم یا تعمیرات اساسی می کنند و روش های معمول تعمیر و نگهداری را انجام می دهند. آن ها ممکن است نیاز به تراز کردن چرخ ها، تنظیم موتور ها برای بهبود عملکرد یا تنظیم شاسی خودرو داشته باشند. آن ها معمولاً در بخش خاصی از خودرو، مانند گیربکس، تخصص دارند. یا یک کار خاص، مانند تنظیم کردن موتور. تخصص و تکرار به مکانیک ها کمک می کند تا بیاموزند وظایف خود را به طور موثر و سریع انجام دهند. شرایط فروشگاه به طور گسترده ای متفاوت است که تا حدی به بودجه بستگی دارد. برخی از مغازه ها جا دار، مرتب و دارای تهویه مناسب هستند. سایر مغازه ها مکان های شلوغ و پر سر و صدا هستند. گرمایش و تهویه مطبوع ممکن است در دسترس باشد یا نباشد.

علاوه بر درک موتور خودرو و فناوری مکانیکی، مهارت های ارتباطی برای مکانیک خودرو های خارجی مهم است، به خصوص در طول رویدادی که تنش ها زیاد است، چیز های زیادی در خطر است و تیم باید به طور موثر و منسجم برای موفقیت عمل کند. مکانیک ها هم چنین باید از نظر بدنی مناسب باشند، تا بتوانند به سرعت کار کرده و اجسام سنگین وزن را جا به جا کنند.

بازار کار و میزان درآمد تعمیرات خودرو های خارجی

با توجه به پیچیدگی ساخت خودرو های خارجی لازم است مراحل عیب یابی و تعمیر آن ها را به افراد کاردان و با تجربه ای سپرده شود که بتوانند در سریع ترین زمان ممکن علت خرابی قطعات خودرو را کشف نموده و بهترین راه حل را برای برطرف کردن مشکل ارائه دهند. به دلیل کمبود نیرو های ماهر در این زمینه افرادی که به طور اختصاصی در حوزه مکانیک خودرو های خارجی کار می کنند، می توانند در موقعیت های شغلی متعددی شروع به کار کرده و حتی تعمیرگاه اختصاصی تعمیر خودرو خارجی را برای خود احداث نمایند. یکی از دلایل پر رونق بودن بازار کار تعمیر خودرو های خارجی مربوط به گران بودن قطعات و عدم دسترسی آسان به آن ها می باشد. به همین دلیل اگر بتوانید در یک دوره جامع و عملی شرکت کرده و با استفاده از مشاوره های ویژه کسب و کار، به تعمیر مکانیکی قطعات خودرو های خارجی پرداخته و استفاده از قطعات اصل و با کیفیت را تضمین نمایید، در آینده به درآمد عالی خواهید رسید.

آموزش تعمیرات ماشین های خارجی - مدرک بین المللی

هم چنین اگر می خواهید به کشور های خارجی مهاجرت کرده و شغل مکانیک خودرو ها را در آن جا نیز ادامه دهید، این حرفه دارای درآمد بالایی می باشد. طبق آمار منتشر شده حقوق و دستمزد متخصصان مکانیک و تعمیرات خودرو می تواند از حدود 25000 تا 30000 دلار شروع شود. سطح تجربه و نوع سازمان بر دستمزد تأثیر خواهد گذاشت. با در دست داشتن مدرک فنی و حرفه ای مکانیک خودرو و ترجمه آن می توانید به راحتی در موقعیت های شغلی مربوط به مکانیک خودرو در کشور های خارجی زیر نظر وزارت جهانی کار استخدام شده و به درآمد برسید.

آموزشگاه فن آموزان در دپارتمان اتومکانیک خود دوره های تخصصی برق و مکانیکی خودرو های خارجی و داخلی را با اعطای مدرک بین المللی و تحت نظارت سازمان فنی و حرفه ای برگزار می کند. برخی از دوره های این آموزشگاه شامل آموزش صافکاری خودرو pdr و سنتی ، آموزش برق خودرو ، آموزش تعمیرات ایسیو و ... می باشد که با تمرکز بر یادگیری 100% عملی کارآموزان در تعمیرگاههای مجهز برگزار می شود.

برای تماس با آموزشگاه فن آموزان و کسب اطلاعات بیشتر درباره دوره های درحال برگزار با شماره 02166477300 تماس بگیرید و یا به آدرس تهران ، تقاطع خیابان جمهوری و ولیعصر، بالاتر از فروشگاه رفاه، ساختمان تجاری و اداری 24، طبقه 6 مراجعه نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =