هیبرید به‌خودرویی گفته می‌شود که از دو موتور احتراق‌داخلی و الکتریکی بهره می‌برد. موتور احتراق‌داخلی در خودروهای هیبرید نقش یک ژنراتور را ایفا کرده و با مشتعل کردن سوخت، نیروی لازم را برای تامین شارژ باتری فراهم می‌کند. 

به گزارش «اخبار خودرو»،هیبرید به‌خودرویی گفته می‌شود که از دو موتور احتراق‌داخلی و الکتریکی بهره می‌برد. موتور احتراق‌داخلی در خودروهای هیبرید نقش یک ژنراتور را ایفا کرده و با مشتعل کردن سوخت، نیروی لازم را برای تامین شارژ باتری فراهم می‌کند.
برای تسریع در زمان شارژ شدن باتری‌ها، مهندسان نسخه پلاگین-هیبرید را طراحی کرده‌اند که به‌وسیله برق شهری نیز قابل شارژ شدن است. اما در خودروهای الکتریکی هیچ‌گونه موتور احتراق‌داخلی تعبیه نشده و خودرو فقط به‌وسیله نیروی الکتریکی حرکت می‌کند. خودروهای پلاگین-هیبرید در زمینه سیستم شارژ توسط منبع خارجی، به‌خودروهای الکتریکی شباهت دارند. لازم به‌ذکر است که میزان تولید آلایندگی خودروهای پلاگین-هیبرید نسبت به‌خودروهای هیبرید کم‌تر است. این نکته را نباید فراموش کرد که خودروهای پلاگین-هیبرید ساختاری مشابه خودروهای الکتریکی دارند. البته آن‌ها می‌توانند مسافت نسبتا کمی را با حالت تمام‌الکتریکی طی کنند. اما خودروهای الکتریکی با پیشرفت تکنولوژی در این عرصه، می‌توانند مسافت‌های بیش از 300 کیلومتر (که مسافت خوبی برای پیمایش برون‌شهری به‌حساب می‌آید) را بپیمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =