اگر در زمان مراجعه به‌ کارواش، عمل زیرشویی یا شست‌وشوی تایر را انجام داده باشید، به‌دلیل فشار زیاد آب ممکن است مقداری آب وارد دیسک ترمز شده باشد.

با خودرویم به آفرود رفته بودم و در مسیر بازگشت برای شست‌وشوی آن به کارواش رفتم. بعد از آن احساس کردم ترمز توان نگه داشتن خودرو را ندارد. به‌همین دلیل بلافاصله به‌مکانیک مراجعه کردم و وی علت این مشکل را معیوب شدن دیسک ترمز و لنت به‌دلیل آفرود رفتن و کارواش بیان کرد. آیا این تشخیص مکانیک درست است؟

به گزارش «اخبار خودرو»،ابتدا باید گفت عیب‌یابی خودرو از راه دور چندان دقیق نیست و برای این کار نیاز است خودرو از نزدیک ‌بررسی شود. اما اگر در زمان مراجعه به‌کارواش، عمل زیرشویی یا شست‌وشوی تایر را انجام داده باشید، به‌دلیل فشار زیاد آب ممکن است مقداری آب وارد دیسک ترمز شده باشد. در این حالت اگر با خودرو حرکت کنید، متوجه افت قدرت ترمزگیری می‌شوید؛ زیرا مقدار آب موجود در سطح دیسک ترمز مانع از ایجاد اصطکاک می‌شود. بهتر است درچنین شرایطی با سرعت پایین حرکت کرده و چند بار پی در پی ترمز بگیرید تا سطح دیسک خشک شود. البته لازم به‌ذکر است قدرت ترمزگیری در سطوح لغزنده به‌دلیل عدم‌وجود اصطکاک کافی میان لاستیک و جاده کم است و این موضوع دلیلی بر وجود خرابی در خودرو نیست. این نکته را نیز فراموش نکنید که برای رفتن به‌آفرود، خودرو نیاز به‌کیت مخصوص دارد؛ زیرا شاسی و تمام قطعات سیستم تعلیق حین آفرود، با ارتعاشات زیادی مواجه می‌شود که این امر منجر به‌خرابی در بخش شاسی، اتاق یا سیستم تعلیق خودرو خواهد شد. بر این اساس باید کیت آفرود مخصوص برای خودروهای اس‌یووی و پیکاپ روی خودرو نصب شود تا خودرو توانایی رفتن به‌آفرود را به‌خوبی داشته باشد. البته باید بدانید خودروهای کراس‌اوور برای آفرود مناسب نیستند؛ زیرا شاسی این دسته از خودروها برای ارتعاشات و ضربات زیاد در آفرود مناسب نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =