کد خبر: 243453
تاریخ انتشار: ۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۱

با پیشرفت تکنولوژی و دانش بشر، خودروها نیز تکامل یافتند و در حالی که اولین خودروهای جهان با فشار بخار کار می‌کردند، در ادامه تکنولوژی‌های دیگری مانند موتور احتراقی به این وسایل نقلیه اضافه شدند و به سرعت کالسکه‌ها جای خود را به خودروهای موتوری دادند.

از سال 1678 که اولین وسیله نقلیه خودرو توسط فردیناند فربیست ساخته شد، جهان پیشرفت‌های بسیاری به خود دیده است و خودرو و صنعت خودروسازی از جمله تکنولوژی‌هایی بودند که دنیای انسان‌ها را برای همیشه تغییر دادند.

چرا ماشین‌های تسلا تا این حد معروف شده است؟

با پیشرفت تکنولوژی و دانش بشر، خودروها نیز تکامل یافتند و در حالی که اولین خودروهای جهان با فشار بخار کار می‌کردند، در ادامه تکنولوژی‌های دیگری مانند موتور احتراقی به این وسایل نقلیه اضافه شدند و به سرعت کالسکه‌ها جای خود را به خودروهای موتوری دادند.

در حالی که خودروها به سرعت پیشرفت می‌کردند، هر ساله میزان آلودگی و مصرف سوخت این وسایل نقلیه در جهان افزایش پیدا می‌کرد و هم اکنون به یک بحران بزرگ تبدیل شده است. به همین دلیل است که شرکت‌های خودروسازی در حال تلاش برای ارائه یک راه حل هستند و تسلا به عنوان یک شرکت پیشتاز در این زمینه، در جهان شناخته شده است.

خودروهای تسلا در تلاش هستند تا با فناوری پیشرفته خود، آلودگی‌های زیست محیطی خودروهای امروزه را کاهش دهند و در آینده، جایگزینی برای تمام خودروهای بنزینی و دیزلی جهانی شوند. مسیر جذابی که اخیراً پای ارزهای دیجیتال نیز به آن باز شده است.

تسلا در مسیر ایجاد آینده خودرو و خودروسازی جهانی

تسلا فعالیت خود را از سال 2003 شروع کرده است و این شرکت انرژی سبز، امروزه به یکی از ارزشمندترین شرکت‌های جهانی تبدیل شده است. در سال 2008 ایلان ماسک به عنوان مدیرعامل این شرکت منصوب شد و به گفته او، هدف تسلا کمک به تسریع حرکت به سمت حمل و نقل و انرژی پاک است. تسلا تولید اولین مدل خودرو خود را در سال 2004 آغاز کرد و مدل‌های جدید آن در سال‌های 2012،2015،2017،2020 و 2022 معرفی شدند که تمام آن‌ها از انرژی‌های پاک استفاده می‌کنند. تسلا تنها یک سازنده ساده برای موتور خودرو نیست و تمام اجزای خودرو و تکنولوژی‌های به کار رفته آن‌ها توسط خود تسلا ساخته می‌شود.

علاوه بر باطری‌های قدرتمند و موتورهای پیشرفته خودرو از جمله هیبریدی، تسلا تا به امروز خدمات جذاب دیگری مانند هوش مصنوعی و رانندگی اتوماتیک را معرفی کرده است و خودروهای تسلا از جمله خودروهای پیشرفته بازار محسوب می‌شوند که از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا در آن‌ها استفاده شده است.

خودروهای تسلا باور قدیمی ضعیف بودن خودروهای برقی و هیبریدی را از بین برده‌اند و با توجه به آمار سال 2021، خودروهای پیشرفته و پرسرعت تسلا 21 درصد از بازار باطری‌های الکتریکی و 14 درصد از بازار خودرو پلاگین (از جمله پلاگین هیبرید) را در اختیار گرفته است.

شرکت تسلا از زمان شروع فعالیت تا به امروز عملکرد چشمگیری داشته است و به یکی از موفق‌ترین شرکت‌های تولیدکننده خودروهای سازگار با محیط زیست جهانی تبدیل شده است. هم اکنون در نقطه مهمی از تاریخ ایستاده‌ایم که خودروهای جهانی در حال حرکت به سمت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر هستند و تسلا به عنوان رهبر این حرکت فعالیت می‌کند.

در این بین و در زمان تولید اولین خودرو تسلا و رفع مشکلات فنی اولین نسخه‌ها، در سال 2009 بیت کوین عرضه شد و همراه با تسلا، ارزهای دیجیتال برای رقم زدن آینده جهان فعالیت خود را شروع کردند. در حالی که تسلا در حال تغییر صنعت خودرو جهانی بود، ارزهای دیجیتال نیز با هدف اصلاح اقتصاد و به عنوان پول نوین به جهان معرفی شدند.

تسلا و پذیرش بیت کوین و دوج کوین

در سال 2021، با گسترش جهانی و محبوبیت گسترده ارزهای دیجیتال، مسیر این دو به یکدیگر رسید و شرکت تسلا اعلام کرد که می‌خواهد پذیرش بیت کوین را به عنوان یک روش پرداختی آغاز کند. این تصمیم در ادامه حمایت‌های ایلان ماسک از ارزهای دیجیتال و مخصوصا بیت کوین صورت گرفت و این شرکت همچنین مقدار زیادی بیت کوین نیز خریداری کرد.

چرا ماشین‌های تسلا تا این حد معروف شده است؟

با این حال، شبکه بیت کوین از جمله شبکه‌های بلاک چینی پرمصرف و آلوده‌کننده محیط زیست جهانی است و به همین دلیل، پذیرش بیت کوین با اهداف و آرمان‌های تسلا مغایرت داشت و این تصمیم مدت کوتاهی بعد از اعلام کنار گذاشته شد و دیگر خرید بیت کوین برای استفاده از ماشین‌های تسلا از گزینه‌های پرداخت حذف شد.

ایلان ماسک در عوض، دوج کوین را گزینه مناسبی دید و مسیر حمایت‌های خود را از بیت کوین به این میم کوین تغییر داد. با حمایت‌های ایلان ماسک، دوج کوین به گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاری و پرداخت‌ها تبدیل شد و در نهایت تسلا پذیرش دوج کوین به عنوان روش پرداختی برای خرید خودرو و دیگر محصولات خود پذیرفت و هم اکنون دوج کوین تنها ارز دیجیتالی است که از آن می‌توان برای خرید محصولات استفاده کرد.

پذیرش پرداخت‌های دوج کوین و بیت کوین توسط تسلا اثر بسیار مثبتی در بازار رمزارز داشت و نشان داد که تمام شرکت‌های بزرگ جهانی نیز می‌توانند روزی از ارزهای دیجیتال پشتیبانی کنند.

چرا ماشین‌های تسلا تا این حد معروف شده است؟

جالب است بدانید رابطه ارزهای دیجیتال و تسلا گسترده‌تر از پذیرش بیت کوین و دوج کوین به عنوان یک روش پرداختی است و برخی گزارش‌ها در سال 2022 نشان دادند که خریداران خودروهای تسلا، از این خودروها برای استخراج ارز دیجیتال استفاده می‌کنند و از این راه کسب درآمد دارند؛ به عنوان نمونه گزارش در ابتدای سال 2022 نشان داد که فردی با استخراج ارز دیجیتال با کمک تکنولوژی خودرو تسلا خود توانسته ماهی 800 دلار درآمد داشته باشد!

خرید و فروش ارزهای دیجیتال با بهترین قیمت

در حالی که تسلا از پذیرش دوج کوین و بیت کوین به عنوان روش پرداختی خبر داد، اما متأسفانه به دلیل تحریم‌ها کاربران ایرانی قادر به تهیه این خودروهای پیشرفته و نوین جهانی نبودند. با این حال، ارزهای دیجیتال راه خود را به ایران نیز پیدا کرده‌اند و امروزه با ده‌ها صرافی مختلف داخلی خرید و فروش ارزهای دیجیتال به راحتی قابل انجام است و سرمایه‌گذاران ایرانی این فرصت را دارند تا در این تکنولوژی و پول نوین سرمایه‌گذاری کنند.

اگر شما نیز می‌خواهید سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای دیجیتال را با خرید دوج کوین یا بیت کوین آغاز کنید، الان بهترین زمان برای ثبتنام و خرید و فروش در صرافی سرمایکس است؛ چون با اولین خرید بالای 3 میلیون تومان شما یک میلیارد بیبی دوج هدیه خواهید گرفت. در این صرافی ارز دیجیتال داخلی علاوه بر خرید و فروش به بهترین قیمت بیت کوین و دوج کوین، معاملات بیش از 650 ارز دیجیتال متنوع دیگر نیز امکان‌پذیر است.

چرا ماشین‌های تسلا تا این حد معروف شده است؟

در سرمایکس علاوه بر معاملات پرسود صدها ارز دیجیتال متنوع، به کیف پول داخلی و غیرقابل تحریم صرافی نیز دسترسی دارید و می‌توانید تمام دارایی‌های خود را به امن‌ترین و به صرفه‌ترین شیوه نگهداری کنید.

از دیگر امکانات صرافی سرمایکس می‌توانیم به امکان تبادل ارز با ارز (سوآپ)، باشگاه مشتریان، اپلیکیشن پیشرفته موبایل، تسویه حساب آنی و پشتیبانی 24 ساعته در هفت روز هفته اشاره کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =