بازار خودرو

در شرایطی که قیمت خودروهای داخلی صفر در بازار آزاد هر روزه دستخوش تغییرات زیادی می‌شود، فروش خودروهای دست‌دوم در بازار نسبت به‌گذشته رونق بیشتری گرفته است. 

به گزارش «اخبار خودرو»،در شرایطی که قیمت خودروهای داخلی صفر در بازار آزاد هر روزه دستخوش تغییرات زیادی می‌شود، فروش خودروهای دست‌دوم در بازار نسبت به‌گذشته رونق بیشتری گرفته است.
اتفاقی که در بازار آزاد سبب شده است تامین‌کنندگان و نمایشگاه‌داران صفرفروش، از شرایط موجود در بازار ناراضی باشند. نمایشگاه‌داران صفرفروش در اعتراض به‌این شرایط اعلام کردند مسئولان هرچه‌زودتر برای بهبود اوضاع و تثبیت قیمت‌ها در بازار آزاد باید به‌این بازار ورود کنند تا قیمت‌ها در بازار آزاد به‌ثبات نسبی برسد. همچنین تامین‌کنندگان و نمایشگاه‌داران صفرفروش معتقدند نوسان قیمت خودروها سبب شده است فروش آن‌ها به‌زیر 5 خودرو در هفته برسد و مشتریان بیشتر به‌سمت خرید خودروهای دست‌دوم بروند.
این درحالی است که پس از مدت‌ها کش‌وقوس در رابطه با عرضه خودرو در بورس کالا، حال به‌نظر می‌رسد شورای‌رقابت نیز در بحث تعیین قیمت خودرو وارد شده است و زمزمه‌هایی مبنی بر افزایش قیمت‌ها از درِ کارخانه به‌گوش می‌رسد. حدود 9 ماه از نخستین عرضه خودرو در بورس کالا می‌گذرد. از همان ابتدا بسیاری از نهادها و مسئولان مخالف خودرو بورسی بودند و برخی نیز این عرضه را غیرقانونی می‌دانستند. اما موافقان بر شفافیت قیمت‌گذاری در این روش تاکید داشتند.
اما خودروهای داخلی در بازار آزاد روز گذشته کاهش بهای یک تا 24 میلیون‌تومانی را تجربه کردند. جایی که دنای معمولی با کروز با 24 میلیون‌تومان کاهش، 592 میلیون‌تومان و پارس TU5 موتور جدید با 13 میلیون‌تومان کاهش، 650 میلیون‌تومان برچسب قیمت خورد. همچنین در میان خودروهای چینی نیز شاهد افت بهای 10 تا 60 میلیون‌تومانی و افزایش قیمت 10 تا 20 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که ارزش دیگنیتی ریسپکت با 60 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 250 میلیون‌تومان و لاماری ایما با 30 میلیون‌تومان کاهش به‌یک‌میلیارد و 70 میلیون‌تومان رسید. از طرفی اس‌دبلیوام G01F با 20 میلیون‌تومان افزایش ‌یک‌میلیارد و 600 میلیون‌تومان و تیگو 7IE با 10 میلیون‌تومان افزایش ‌یک‌میلیارد و 480 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. از طرفی در گروه خودروهای خارجی پریمیوم نیز شاهد رشد بهای 20 و 50 میلیون‌تومانی برخی مدل‌ها بودیم. جایی که پژو 2008 با 50 میلیون‌تومان افزایش 2 میلیارد و 500 میلیون‌تومان، هیوندای آزرا با 50 میلیون‌تومان افزایش 5 میلیارد و 400 میلیون‌تومان و مزدا 3 با 20 میلیون‌تومان افزایش 2 میلیارد و 290 میلیون‌تومان خریدوفروش شدند. همچنین در میان خودروهای خارجی لوکس نیز با افزایش قیمت 100 و 200 میلیون‌تومانی مواجه بودیم. جایی که ب‌ام‌و 740Li فول با 200 میلیون‌تومان افزایش 17 میلیارد و 500 میلیون‌تومان و فولکس تیگوان با 100 میلیون‌تومان افزایش 6 میلیارد و 300 میلیون‌تومان معامله شدند.
روز گذشته نوسان نرخ ارز سبب تغییرات قیمتی در برخی خودروهای بازار آزاد شد. قیمت دلار در بازار روز یکشنبه با 43 هزار و 800 تومان کار خود را آغاز کرد و پس از آن‌که در یک روند صعودی بهای آن به 43 هزار و 530 تومان رسید، در پایان روز با قیمت 44 هزار و 500 تومان به‌کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =