کد خبر: 243578
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

صنعت خودروسازی جزو بزرگترین صنایع جهان است و کارخانه‌ها و برندهای مطرحی در دنیا در این حرفه مشغول به کار هستند. از همین‌رو تهیه لوازم و قطعات مورد نیاز در تولید خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است. این قطعات نه تنها در تولید خودرو کاربرد دارند، بلکه از هر قطعه چندین برابر تولید می‌شود تا در صورت خرابی و یا اختلال در عملکرد آن، بتوان به راحتی آن را تعویض کرد. بنابراین هنگام خرید یک اتومبیل بهتر است به میزان در دسترس بودن قطعات یدکی خودرو توجه کنید. به عنوان مثال در بازار ایران، قطعات خودروهای ایرانی و چینی را به نسبت سایر ماشین‌ها می‌توان راحت‌تر تهیه کرد.

خرید لوازم یدکی و دغدغه‌های قبل از خرید 

لوازم یدکی خودرو ایرانی

همانطور که اشاره شد، تولید قطعات در سراسر جهان به عنوان یک حرفه مهم شناخته می‌شود. در ایران نیز برندهای مختلفی مشغول تولید لوازم یدکی خودرو ایرانی هستند. کیفیت قطعات تولید شده در این کارخانه‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و بر اساس همین کیفیت، کالای تولید شده در کارخانه‌ها درجه‌بندی می‌کنند.

قطعات مربوط به موتور ماشین شامل سیلندر، واشر سرسیلندر، واتر پمپ، پیستون، میل‌لنگ، سوپاپ، شمع، تسمه تایم، پمپ روغن، سوپاپ و... می‌شود. درها، شیشه ماشین، گلگیر، دستگیره‌ها و... نیز بخشی از قطعات مرتبط با بدنه خودرو هستند. دینام، استارت، سیم‌کشی، بوق، چراغ‌ها، رله‌ها، فن‌ها و... جزو قطعات برقی ماشین محسوب می‌شوند. البته قطعات دیگری مانند قطعات گیربکس، قطعات مرتبط با شاسی اتومبیل و قطعات مصرفی نیز بخشی از لوازم یدکی خودرو ایرانی هستند که در هنگام خرید هر قطعه باید به برند و کیفیت آن توجه کرد.

چرا که در حال حاضر در بازار کشور کالاهای تقلبی و غیراصل زیاد است. این قطعات تقلبی، کیفیت لازم را ندارند، از همین‌رو ممکن است پس از تعویض نیز مشکلات مربوط به آن قطعه همچنان وجود داشته باشد. به همین دلیل متخصصان و مکانیک‌های باتجربه همیشه افراد را به خرید لوازم یدکی اصل و باکیفیت تشویق می‌کنند. حال اگر تخصص لازم برای تشخیص قطعه اصل از تقلبی را ندارید، لازم است از فروشگاهی که شناخته شده است و اعتبار بالایی دارد، مانند فروشگاه اینترنتی یدک لوکس خرید کنید. در این صورت دیگر نیازی نیست هنگام خرید تردید داشته باشید.

لوازم یدکی خودرو چینی

از میان تمام کشورهای خارجی، کشور چین بیشترین واردات خودرو را به ایران دارد. در واقع خودروهای چینی سهم عمده‌ای از بازار ایران را به خود اختصاص داده‌اند. بنابراین تامین لوازم یدکی خودرو چینی به یک امر ضروری تبدیل شده است. باید توجه داشت که تنها خریدن لوازم یدکی مهم نیست. بلکه موضوعی که باید به آن توجه کرد، خرید لوازم یدکی باکیفیت است. چون لوازم یدکی بی‌کیفیت می‌توانند به دیگر قطعات ماشین نیز آسیب برساند.

هنگام خرید لوازم یدکی خودرو چینی بهتر است به چند مورد توجه کنید. به عنوان مثال اگر در بسته‌بندی قطعه غلط املایی وجود داشت، این می‌تواند نشانه‌ تقلبی بودن محصول باشد. پس حتما به اصالت و بسته‌بندی کالا توجه کنید. علاوه بر این، توجه داشته باشید کالایی که خریداری می‌کنید درون جعبه و همراه با اسم برند محصول باشد.

موارد گفته شده تنها بخشی از راهکار تشخیص لوازم یدکی تقلبی است. اما یک راه‌حل ساده‌تر وجود دارد و آن هم شناسایی یک فروشگاه معتبر است. در دسترس بودن، رضایت بالای مشتریان، پشتیبانی و پاسخگویی، اعتبار در بازار و... بخشی از ویژگی‌هایی است که یک فروشنده قابل اعتماد باید داشته باشد. درواقع شما می‌توانید با انتخاب یک فروشنده معتبر مانند یدک لوکس، تشخیص کالای اصلی و تقلبی را به فروشنده محول کرده و مطمئن باشید که هنگام خرید قطعات باکیفیت را با بهترین قیمت موجود در بازار خریداری می‌کنید.

خرید لوازم یدکی و دغدغه‌های قبل از خرید 

لوازم یدکی داخلی خودرو ایرانی

لوازم یدکی خودرو نقش اساسی در عملکرد ماشین دارند. به بیان دیگر از هنگام استارت زدن تا زمانی که ماشین خاموش شود، یکی از سیستم‌های ماشین فعال بوده و نمی‌توان هیچ قطعه‌ و سیستمی را در خودرو حذف کرد.

باتری منبع اصلی برق‌رسانی خودرو بوده و برق مورد نیاز ماشین را تامین می‌کند. دینام نیز وظیفه پر نگه داشتن باطری را بر عهده دارد. کوئل ولتاژ برق باطری را تقویت کرده و سوخت و هوا را با هم ترکیب و به موتور ماشین تزریق می‌کند. وایر شمع، استپر موتور، سنسور سرعت، سنسور روغن ترمز، سنسور دمای هوا،سوئیج موتور، سنسور روغن ترمز، انواع لامپ‌ها و... از جمله لوازم یدکی داخلی خودرو ایرانی محسوب می‌شوند.

سیستم ترمز نیز از مهمترین بخش‌های اتومبیل است که اختلال در عملکرد آن منجر به بروز حوادث ناگواری می‌شود. پدال ترمز، مخزن روغن ترمز، لنت‌های ترمز، دیسک ترمز، پیستون اصلی روغن ترمز، میله‌های فشاری پیستون، پمپ ترمز، فنر، پین و واشر پین نگهدارنده کفشک، شلنگ ترمز، شیلنگ بوستر ترمز، سوپاپ کنترل فشار و فنر برگردان روی پیستون و... بخشی از لوازم یدکی مورد نیاز در ترمز خودرو هستند.

قطعاتی مانند غربیلک فرمان، ستونی فرمان، جعبه فرمان، سگ‌دست، میل فرمان وسط، جک هیدرولیک فرمان، سیبک بیرونی فرمان، سیبک مفصل فرمان، پمپ هیدرولیک فرمان، شیر هیدرولیک فرمان و... نیز جزیی از لوازم یدکی فرمان ماشین محسوب می‌شوند.

یکی دیگر از سیستم‌های موجود در ماشین، انژکتور است که این سیستم نیز شامل قطعاتی مانند اورینگ، فیلتر ورودی، بدنه انژکتور، سلونوئید، سوزن انژکتور، سوراخ خروجی، درپوش محافظ، پمپ بنزین، مانیفولد هوا، مانیفولد گاز، سنسور دریچه گاز، سنسور اکسیژن، سنسور دور موتور، پیچ درب ترموستات، رابط منیفول، دوراهی منیفول فلزی رزوه‌دار پلاستیکی، دوراهی منیفول فلزی رزوه‌دار، دوراهی منی فول فلزی رزوه‌دا رپلاستیکی ، سوکت فن انژکتور و... می‌شود.

لوازم یدکی داخلی خودرو چینی

از جمله لوازم یدکی داخلی خودرو چینی می‌توان به باطری، دینام، دلکو، شمع، وایر شمع، کوئل و... اشاره کرد که جزئی از سیستم برق خودرو هستند. پدال ترمز، بوستر ترمز، سیلندر اصلی ترمز و پیستون درون آن، میله فشاری پشت پیستون، مخزن، لوله‌ها و شلنگ‌های رابط، سیلندر چرخ، لنت ترمز، دیسک، تشتکی‌های عقب و جلو، کابل ترمز دستی، کلید چراغ ترمز، چراغ اخطار ترمز، شیر اندازه‌گیر، فنر نگهدارنده کفشک، پین نگهدارنده کفشک، پیچ سیلندر ترمز کوتاه، پیچ سیلندر ترمز بلند، پیچ هواگیری سیلندر ترمز چرخ عقب، پیچ هواگیری سیلندر ترمز چرخ جلو، پیچ دیسک چرخ جلو، پیچ هواگیری شیلنگ ترمز چرخ جلو، پیچ سیلدر ترمز عقب، فنر پدال کلاچ، لاستیک زیر مخزن روغن ترمز، مخزن روغن ترمز، لاستیک پدال کلاج ترمز، شیلنگ بوستر ترمز انرژکتور، شیلنگ بوستر ترمز ABS و... بخشی از قطعات یدکی خودرو هستند.

سیستم فرمان نیز از بخش‌هایی مانند غربیلک فرمان، میل یا ستونی فرمان، جعبه فرمان، بازوی پیتمن، میل درگ شغال دست، سگ دست، میل فرمان وسط، جک هیدرولیک فرمان و... تشکیل شده است. انژکتور نیز در خودروهای پاششی چینی استفاده و شامل قطعاتی مانند کویل دوبل، دلکو، پمپ، فیلتر سوخت، واحد کنترل ایکتریکی، لوله‌های سوخت‌رسان، ریل‌ها، مینفولد هوا و بدنه، رگلاتور فشارشکن، سوئیچ اینرسی، دریچه گاز و... می‌شود.

همان‌طور که اشاره شد، خودروهای چینی سهم عمده‌ای از بازار ایران را در اختیار دارند. به همین دلیل پیدا کردن فروشگاهی معتبر، یک موضوع مهم است. در حال حاضر در کشور فروشگاه‌های آنلاین و حضوری بسیاری وجود دارد که در زمینه‌ فروش لوازم یدکی انواع ماشین‌های چینی فعالیت می‌کنند. نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که بدون شک تمام این فروشگاه‌ها قابل اعتماد نبوده و بسیاری از آنها کالاهای تقلبی و بدون کیفیت را به دست مشتری می‌رسانند. بنابراین توصیه می‌شود هنگام خرید قطعات یدکی خودروهای چینی در ابتدا حتما از اعتبار و خوشنامی فروشنده کالا اطمینان حاصل کنید و بعد محصول مورد نظر خود را بخرید.

فروشگاه یدک لوکس:

واردکننده و ارائه دهنده لوازم یدکی خودرو ایرانی و چینی در حوزه برق – انژکتور – بدنه و داخلی خرید لوازم یدکی را برای مصرف کننده بی دغدغه خواهد کرد با مراجعه به سایت ما (یدک لوکس) قبل از خرید از مشاوره رایگان بهرمند شوید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =