وزارت انرژی

وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) بودجه 118میلیون دلاری برای 17پروژه با هدف تسریع تولید سوخت‌های زیستی پایدار برای حمل‌ونقل و نیازهای صنعتی را اعلام کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) بودجه 118میلیون دلاری برای 17پروژه با هدف تسریع تولید سوخت‌های زیستی پایدار برای حمل‌ونقل و نیازهای صنعتی را اعلام کرد. پروژه‌های منتخب می‌توانند براساس موارد مطرح در دانشگاه‌ها و شرکت‌های خصوصی، تولید داخلی سوخت‌های زیستی و محصولات زیستی باشند که با هدف پیشبرد توسعه پالایشگاه‌های زیستی، از پیش‌آزمایشی تا آزمایشی خلق شده‌اند و برای ایجاد سوخت‌های پایدار که انتشار مواد مرتبط با سوخت‌های فسیلی را کاهش می‌دهند، راهکاری ارائه می‌کنند.
این بودجه از اهداف جوزف بایدن، رئیس‌جمهور ایالات‌متحده برای ارائه آینده‌ای با انرژی پاک و عادلانه و قرار دادن آمریکا در مسیر دستیابی به انتشار صفر آلاینده‌ها، در کل اقتصاد این کشور حداکثر تا سال 2050 است. پروژه‌هایی که به‌عنوان بخشی از این فرصت مالی انتخاب می‌شوند؛ به تحقق هدف این وزارتخانه برای دستیابی به سوخت‌های زیستی رقابتی و حداقل ۷۰درصد کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۳۰ کمک خواهند کرد. جنیفر ام.
گرن‌هولم، وزیر انرژی ایالات‌متحده گفت: «سوخت‌های زیستی ابزاری همه‌کاره هستند و پتانسیل فوری برای تامین انرژی کشتی‌ها، قطارها، خطوط هوایی و وسایل‌نقلیه سنگین دارند، مواردی که سهم بزرگی در انتشار کربن را به‌خود اختصاص داده‌اند. اما استفاده از این سوخت‌ها با کاهش قابل‌توجه ردپای کربن همراه است. سرمایه‌گذاری‌های وزارت انرژی به ایجاد یک زنجیره تامین انرژی زیستی داخلی کمک می‌کند و استقلال انرژی آمریکا را افزایش می‌دهد، شغل ایجاد می‌کند و پذیرش سوخت‌های پاک‌تر برای نیازهای حمل‌ونقل ما را تسریع می‌بخشد.» سوخت‌های زیستی پرانرژی که از مواد اولیه خانگی در دسترس و فناوری‌های پیشرفته پالایشی ساخته شده‌اند، مسیری را برای سوخت‌های کم کربن فراهم می‌کنند که می‌توانند انتشار گازهای گلخانه‌ای را در سراسر صنعت خودرو و حمل‌ونقل کاهش داده و اقتصاد زیستی را نیز تسریع کنند. تامین مالی برای سیستم‌های فرآیند پالایشگاه زیستی جدید می‌تواند مانعی برای تجاری‌سازی سوخت‌های زیستی پیشرفته باشد. این بودجه عدم قطعیت‌های مربوط به تست فناوری‌ها را کاهش می‌دهد و استقرار صنعتی پروژه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند. پروژه‌های انتخاب‌شده شامل طرح‌هایی در سطح پیش‌آزمایشی، آزمایشی و نمایشی است که زیست توده موجود را به فناوری‌های سوختی تبدیل کرده و در نهایت سالانه میلیون‌ها گالن سوخت کم‌کربن تولید می‌کند. با سرمایه‌گذاری در چنین فناوری‌هایی، این پروژه‌ها مشاغل پردرآمدی را در جوامع روستایی و محروم در 9ایالت ایجاد خواهند کرد. طرح‌های ارائه‌شده توسط پروژه‌های منتخب نشان می‌دهند قصد همکاری با مدرسه محلی به‌منظور آموزش نیروی کار بیوانرژی فردا را نیز دارند. علاوه بر این پروژه‌های تامین‌شده با اهداف سوخت‌های تجدیدپذیر در اولین طرح ملی ایالات‌متحده برای کربن‌زدایی حمل‌ونقل با چارچوبی چندسازمانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، ایجاد نیروی کار حمل‌ونقل قوی و تضمین استقلال انرژی آمریکا هم همسو هستند. این پروژه‌ها همچنین از هدف چالش بزرگ سوخت هوانوردی پایدار ایالات متحده حمایت می‌کنند زیرا تولید سالانه سه‌میلیارد گالن سوخت پایدار هوانوردی تا سال 2030 و 35میلیارد گالن سالانه تا سال 2050 را امکان‌پذیر می‌کند.
مبالغ جوایز از 500 هزار تا 80 میلیون دلار متغیر است البته اکثر پروژه‌ها حداقل 2میلیون دلار دریافت می‌کنند. انتخاب‌هایی که مشمول مذاکرات نهایی جایزه و بررسی صلاحیت نهایی هستند نیز توسط دفتر فناوری‌های انرژی زیستی (BETO) وزارت انرژی انجام می‌شوند. طی دو سال گذشته، وزارت انرژی بیش‌از 500 میلیون دلار در تحقیق و توسعه بیوانرژی و پالایشگاه زیستی از طریق ساختار BETO سرمایه‌گذاری کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =