کد خبر: 243870
تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۳

با توجه به تحولات صنعتی و پیشرفت تکنولوژی و تغییر سبک زندگی، استفاده از خودرو و اتومبیل به عنوان وسایل حمل و نقل بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل خرید و فروش خودرو نیز رونق زیادی دارد. بدین سبب نیاز است تا اطلاعات کافی در رابطه با نحوه خرید فروش خودرو داشته باشید تا در زمان انجام این کار با مشکلات احتمالی مواجه نشوید.

خرید فروش خودرو

نکات مهم در زمان خرید خودرو

برای خرید و فروش خودرو می توانید به منظور داد و ستد اتومبیل از نمایشگاه ها و فروشگاه های اتومبیل استفاده کنید. این نمایشگاه ها در عرف به بنگاه های معاملاتی اتومبیل شناخته می شوند. در واقع با در نظر گرفتن قانون مصوب و تحت نظر اتحادیه، صنف نمایشگاه اتومبیل اقدام به فعالیت می کنند. در صورتی که قصد خرید اتومبیل دارید یا خواهان فروش اتومبیل خود هستید، می توانید به این بنگاه ها مراجعه کرده و از خدماتی که توسط آن ها ارائه می شود استفاده کنید.

خرید فروش خودرو

مزیت مراجعه به بنگاه های معاملاتی اتومبیل

در بسیاری از برنامه های خرید و فروش خودرو که به صورت اینترنتی وجود دارند، می توانید آخرین آگهی های فروش سمند را ببینید. علاوه بر این امکان دیدن تمامی خودروها بر اساس طبقه بندی وجود دارد؛ اما پیشنهاد می شود تا در صورت نیاز از بنگاه های معاملاتی اتومبیل با وب سایت های معتبر استفاده کنید چراکه هر فردی نمی تواند در هر زمینه ‌ای متخصص باشد. بنابراین انسان ها برای انجام برخی از کارها نیازمند تخصص دیگران هستند تا بتوانند نتیجه بهتری را دریافت کنند. در صورتی که تصمیم به خرید خودرو دارید نیاز است تا به بنگاه های معاملاتی اتومبیل مراجعه نمایید. دلیل انجام این کار این است که با رویت ظاهری اتومبیل، نمی توانید شناسایی کاملی از آن داشته باشید.

با مراجعه به بنگاه های معاملاتی اتومبیل می توانید از تخصص متصدی مزبور که در این زمینه خبره است استفاده کنید. متصدی می تواند خودرو را از جنبه های مختلف و گوناگونی بررسی نماید. این جنبه ها شامل، فنی خودرو، بدنه و موتور است و از همه مهم تر مشخصات و مدارک قانونی مالک، تطبیق مدارک و مشخصات قسمت های مختلف خودرو مانند شماره بدنه یا شماره موتور است. به این صورت خریدار با خیال آسوده و راحت می‌ تواند نسبت به خرید فروش خودرو اقدام کند.

نکته مهم و حائز اهمیت این است که در صورتی که فرد شخصا اقدام به خرید و فروش خودرو نماید، امکان بروز اختلاف و مراجعه به دادگستری و امکان تکذیب موارد ادعایی از طرف مقابل وجود خواهد داشت. برای جلوگیری از مشکلات احتمالی باید پیش از مراجعه به بنگاه اتومبیل از واقعی بودن صنف مزبور اطمینان کامل داشته باشید. شایان ذکر است که در تمامی قراردادها و در فرم های مخصوص انتقال، قید شده که قرارداد بدون مهر و امضای مسئول بنگاه دارای اعتبار قانونی نیست. به این ترتیب نیاز است تا در صورت تنظیم سند حتماً از مهر بنگاه در سه نسخه قرارداد اطمینان حاصل کنید.

خرید فروش خودرو

فاکتورهای انتخاب خودرو

بسیاری از افراد به دنبال خرید خودرو هستند و در شبکه های اجتماعی زیادی آگهی های فروش خودرو مانند آگهی های فروش خودروهای پژو را دنبال می کنند اما برای خرید انواع اتومبیل نیاز است تا فاکتورهای مهمی را بررسی کنید. یکی از مهم ترین فاکتورهای انتخاب خودرو که در شرایط کنونی بسیار اهمیت دارد، قیمت خودرو است. علاوه بر این، طراحی و مشخصات فنی از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب خودرو به شمار می آیند.

اهمیت قیمت خودرو به حدی است که بسیاری از شرکت ‌های خودروساز دنیا برای جذب تقاضای بیشتر اقدام به تغییر شرایط خرید خودرو می کنند. در واقع بسیاری از شرکت های خودروسازی، خودروهای خود را با فروش لیزینگی با شرایط مناسب و نرخ سود کم به مشتریان ارائه می دهند. این فاکتور در کشور ایران نیز بسیار مورد توجه مشتریان واقع شده است.

خرید فروش خودرو

طراحی و ظاهر خودرو

یکی دیگر از فاکتورهای انتخاب خودرو، توجه به طراحی و ظاهر خودرو است. بر همین اساس بسیاری از شرکت‌ های خودروسازی اهمیت زیادی به طراحی داده اند و در حال حاضر طراحی های بسیار زیبا با تکنولوژی های به روزی بر روی خودروها اعمال شده است. این موارد باعث شده تا مشتریان ترغیب به خرید خودرو های نسل جدید شوند. باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که اهمیت طراحی بسیار زیاد است. در دوران تحریم با ورود شرکت های چینی گرایش خریداران به محصولات این شرکت ها افزایش یافت که این موضوع به دلیل طراحی های به روز شرکت های خودروسازی چینی بود.هم اکنون نیز آگهی فروش خودروهای چینی در گوگل فارسی یک ترند شده است.

کیفیت و استهلاک خودرو

یکی دیگر از مهم ترین موضوعاتی که در زمان خرید خودرو باید به آن توجه داشته باشید، کیفیت به کار رفته قطعات و استهلاک اتومبیل مورد نظر است. زمانی که قصد خرید خودرو را دارید باید هزینه های نگهداری و استهلاک آن را نیز مد نظر داشته باشید. با این کار می توانید خودرویی را انتخاب کنید که استهلاک پایین تری دارد و دارای طول عمر بیشتری است.

کلام پایانی

در زمان خرید فروش خودرو نیاز است تا به برخی از موارد توجه کنید. این موارد شامل استفاده از بنگاه های معاملاتی خودرو است. علاوه بر این نیاز است تا فاکتورهای مهم خرید اتومبیل را مهم بشمارید، چرا که با در نظر گرفتن این موضوعات می توانید انتخابی مناسب تر با توجه به هدف خود داشته باشید. در حال حاضر آگهی های فروش خودروها در بازار زیاد است اما باید با آگاهی و اطلاعات کافی اقدام به خرید و فروش نمایید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =