ایران‌خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ارتقای دانش و مهارت کارکنان در حین خدمت، تکریم منابع انسانی و توجه ویژه به‌سلامت و معیشت آنان را از محورهای اصلی مورد نظر برای پیشرفت همهجانبه این مجموعه عظیم صنعتی و عرضه محصول باکیفیت عنوان کرد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو ارتقای دانش و مهارت کارکنان در حین خدمت، تکریم منابع انسانی و توجه ویژه به‌سلامت و معیشت آنان را از محورهای اصلی مورد نظر برای پیشرفت همهجانبه این مجموعه عظیم صنعتی و عرضه محصول باکیفیت عنوان کرد. علیمردان عظیمی در چهارمین همایش هم‌اندیشی معاونان و مدیران منابع انسانی گروه صنعتی ایران‌خودرو، منابع انسانی را ارزشمندترین سرمایه یک مجموعه دانست و گفت: «برخلاف این‌که در بسیاری از مجموعه‌های صنعتی توجه اصلی به‌ماشین‌آلات و نگهداری از آن است، مهم‌ترین منبع تولیدی که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد، نیروی انسانی است.» وی با تاکید بر ضرورت شناسایی نیازهای اساسی برای ارتقای سطح و جایگاه منابع انسانی شرکت، ادامه داد: «اگر بهترین ابزار را در یک مجموعه ایجاد کنیم، اما نیروی انسانی کیفی، سلامت و توانمند نباشد، قطعا محصول باکیفیتی به‌دست نخواهد آمد.»

ضرورت آموزش منابع انسانی مطابق با دانش روز
عظیمی با تاکید بر تکریم منابع انسانی به‌عنوان ارزشمندترین سرمایه سازمان افزود: «مدیرعامل سازمان بر هیچ‌یک از اعضای گروه صنعتی ایران‌خودرو در تمام لایه‌ها برتری ندارد و یقینا کارکنان وظیفه‌شان را به‌خوبی و کامل انجام می‌دهند.» وی ضمن تاکید بر آموزش منابع انسانی، خاطرنشان کرد: «مدیران منابع انسانی در گروه صنعتی ایران‌خودرو تکلیف دارند با آموزش ضمن خدمت، نسبت به‌مهارت‌آموزی و ارائه آموزش هدفمند به‌تمام سطوح اقدام کنند تا دانش و مهارت کارکنان مطابق با دانش روز باشد.» مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو با بیان این‌که حفظ آبرو و کرامت انسانی عامل مهمی در رضایتمندی کارکنان است، بر رفتاری صادقانه و شفاف با همکاران و پرهیز از ریاکاری تاکید و اظهار کرد: «رفتار با کارکنان باید کریمانه باشد و اخلاق اسلامی و سازمانی حتما در تمام سطوح ترویج یابد.» وی با تاکید بر ارائه خدمات باکیفیت مرتبط با سلامت کارکنان تاکید کرد: «در این زمینه باید تمام خدمات برای تمام سطوح کاری به‌صورت مشترک و یکسان ارائه شود. درواقع کارکنان از اعضای خانواده ما هستند که باید از امکانات برابر درمانی برخوردار باشند.» عظیمی ضمن نهی مدیران از ایجاد تبعیض در میان کارکنان، با بیان این‌که کارگر مجموعه ایران‌خودرو باید زندگی شرافتمندانه‌ای داشته باشد، تصریح کرد: «باید به‌معیشت کارکنان توجه ویژه شود تا بدون دغدغه به تولید باکیفیت بیندیشند.»

استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی
در گروه صنعتی ایران‌خودرو، کمیته‌ای برای راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی وجود دارد که هدف آن، تسهیل و پیگیریِ بهره‌مندی واقعی و ملموس از توانمندی نخبگان و فناوری‌های جدید است. این نخبگی صرفا در حوزه فنی مورد نظر نیست و نخبگان می‌توانند در حوزه‌های منابع انسانی، مالی و اقتصادی نیز اثرگذار باشند. کمیته راهبری و سامان‌دهی استفاده از ظرفیت‌های نخبگی و دانش‌بنیانی گروه صنعتی ایران‌خودرو به‌ریاست کیانوش پورمجیب، قائم‌مقام توسعه و تولید ایران‌خودرو و عضویت مدیران عامل و مدیران ارشد این گروه صنعتی، فعالیت‌های نوآورانه درحوزه‌های مختلف را با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان دنبال می‌کنند.

حفظ و ارتقای سطح سلامت پرسنل
علاوه‌بر این، یک تفاهم‌نامه همکاری میان ایران‌خودرو و دانشگاه علوم پزشکی تهران وجود دارد که هدف آن استفاده از توانمندی‌های علمی و اجرایی طرفین درحوزه سلامت و توسعه همکاری‌های تحقیقاتی و آموزشی است. این تفاهم‌نامه در راستای دستیابی به‌اهداف سند چشم‌انداز توسعه منابع انسانی و به‌منظور حفظ و ارتقای سطح سلامت جسم و روان پرسنل و در راستای بهره‌مندی مستمر از امکانات و تجربیات و توانمندی‌های طرفین منعقد شده است.

تبدیل وضعیت تعداد قابل توجهی از کارکنان پیمانکار
به‌گفته علی‌اکبر مرادعباسی، معاون توسعه منابع انسانی، در سال جاری تعداد قابل توجهی از کارکنان پیمانکار تبدیل وضعیت شده‌اند و تعدادی نیروی جدید نیز جذب شده است. همچنین بنا بر اعلام سیدحمیدرضا شاهمرادی، مدیر پیشگیری، درمان و رفاه ایران‌خودرو در زمان شیوع بیماری کرونا، حدود ۱۲ هزار تست PCR انجام و ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد بیمار کرونایی شناسایی شد و حدود ۱۵۸ هزار دوز واکسن در سطح گروه تزریق شد و ایجاد پایگاه‌های واکسیناسیون ثابت و سیار از دیگر اقدامات گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و همکاری با وزارت بهداشت بود که اقدام بسیار بزرگی بود.

جذب سربازان دارای مدرک فنی توسط امدادخودروایران
از دیگر اقدامات گروه صنعتی ایران‌خودرو در زمینه منابع انسانی، انعقاد تفاهم‌نامه ‌همکاری شرکت امدادخودروایران و معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح برای جذب سربازان دارای مدارک فنی مرتبط با خودرو بود. این تفاهم‌نامه با هدف همکاری و ایفای نقش در فرآیند اعطای شغل در حوزه خدمات امدادخودرو به‌کارکنان ماهر معرفی‌شده از سوی قرارگاه مرکزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح و همچنین تسهیل‌گری برای بهره‌مندی کارکنان قرارگاه و خانواده آن‌ها از خدمات امدادخودروایران به‌امضا رسید. طبق این تفاهم‌نامه، تمام سربازانی که حین خدمت در حوزه فنی و خدماتی مورد نیاز امدادخودرو ایران مهارت کسب کرده و گواهینامه دریافت کرده باشند، می‌توانند به‌عنوان امدادگر خودرو در شهرها و جاده‌های بین‌شهری مشغول کار شوند. بدین‌ترتیب سربازان علاقه‌مندی که دوره خدمت وظیفه را به‌پایان رسانده‌اند و در رشته‌های برق و مکانیک خودرو توانمند هستند، از سوی قرارگاه مرکزی کارکنان وظیفه ستادکل نیروهای مسلح به‌شرکت امدادخودروایران معرفی می‌شوند تا پس از تکمیل مهارت‌های آن‌ها، زمینه ورودشان به‌ناوگان امدادخودروایران فراهم شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی احترامی US ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
    باسلام باعنایت به فرمایشات مدیرعامل توسعه درمنابع انسانی امریست مهم بشرط اینکه باتمام توان وباانرژی ادامه داشته باشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =