کد خبر: 243934
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴
خودروهای وارداتی

نمایندگان مردم در مجلس وزارت صمت را مکلف کردند بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان ۵۰درصد و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات ماده (۴۵) قانون جامع ایثارگران استفاده نکرده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات را ارائه کند.

به گزارش «اخبار خودرو»،نمایندگان مردم در مجلس وزارت صمت را مکلف کردند بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان ۵۰درصد و بالاتر که در سنوات گذشته از تسهیلات ماده (۴۵) قانون جامع ایثارگران استفاده نکرده‌اند، مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر با رعایت قوانین و مقررات را ارائه کند.
مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش هزینه‌ای لایحه بودجه سال 1402 کل کشور، با بند (و) تبصره (7) ماده واحده این لایحه با 135 رأی موافق، 49 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 218 نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند. براساس بند (و) تبصره (7) ماده واحده لایحه بودجه 1402؛ وزارت صنعت، معدن و تجارت مکلف است با معرفی بنیاد شهید و امور ایثارگران به جانبازان 50درصد و بالاتر مجوز واردات یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر را ارائه کند. ‌درخصوص سایر مشمولان ماده (45) قانون مذکور از محل تسهیلات قرض‌الحسنه‌ تبصره (16) این قانون برای خرید خودرو داخلی اقدام می‌شود.
احمد امیرآبادی‌فراهانی در توضیح پیشنهادی مبنی‌بر اینکه به جای جانبازان 70درصد، جانبازان 50 درصد و بالاتر بتوانند یک دستگاه خودرو متناسب با وضعیت جانبازی ایثارگر وارد کنند، گفت: «اگرچه در ماده (45) قانون جامع ایثارگران درصد درنظر گرفته‌شده برای مجوز وارداتی یک دستگاه خودرو برای جانبازان 50 درصد به بالاست اما کمیسیون تلفیق پیشنهاد 70درصد به بالا را داده است بنابراین درخواست ما به‌عنوان فراکسیون ایثارگران مجلس از نمایندگان مجلس یازدهم که کمک‌های بسیاری به جامعه ایثارگران کرده، این است که به قانون اصلی بازگردیم.»

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

آخرین اخبار