هایما 7X

مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان به‌تازگی و در مراسم راه‌اندازی خط تولید انبوه خودرو هایما 7X از برنامه تولید ۶۰هزار دستگاه محصول خانواده خودروهای هایما در سال آینده خبر داد.

به گزارش «اخبار خودرو»،مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان به‌تازگی و در مراسم راه‌اندازی خط تولید انبوه خودرو هایما 7X از برنامه تولید ۶۰هزار دستگاه محصول خانواده خودروهای هایما در سال آینده خبر داد و گفت: «۱۰هزار دستگاه از این برنامه به محصول جدید هایما 7X اختصاص دارد که براساس تقاضای بازار قابل‌افزایش است.» بیژن زاهدی‌فرد با اشاره به این‌که تولید این محصول با ۲۰درصد داخلی‌سازی آغاز شده است، اظهار کرد: «چناچه استقبال مشتریان بالا باشد، با افزایش تیراژ تولید، درصد داخلی‌سازی افزایش خواهد یافت.» وی با اشاره به این‌که همکاری شرکت ایران‌خودرو خراسان و هایما از هشت سال پیش آغاز شده است، گفت: «در این هشت سال توانستیم اتفاقات خوبی در زمینه تنوع محصول رقم بزنیم و همچنین از دانش این مجموعه برای توسعه خطوط تولید و افزودن خطوط تولید جدید در راستای استراتژی‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو بهره ببریم.»

ورود هایما 8S به بازار از دو ماه پیش
زاهدی‌فرد با بیان این‌که امسال موفق به تولید دو محصول جدید شدیم، افزود: «اولین محصول، هایما 8S بود که دو ماه پیش وارد بازار شد و دومین محصول هایما 7X است که تولید انبوه آن شروع شده است.» وی با اشاره به روند همکاری با هایما گفت: «برای این منظور برنامه‌های عمده‌ای در نظر گرفته شده است؛ به‌ویژه در تولید خودروهای دارای انرژی‌های تجدیدپذیر برقی، هیبرید و هیدروژنی که امیدواریم با تفاهم‌نامه‌هایی که به امضا رسیده است در دستور کار قرار گیرد و در سال‌های آینده، شاهد تولید این محصولات نوین باشیم.»

تولید 2 تا 3 محصول جدید در سال آینده
مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان تاکید کرد: «برای سال آینده تلاش خواهیم کرد تا به‌جای یک محصول، دو تا سه محصول جدید تولید کنیم تا کمبودی در سبد محصولات ایران‌خودرو وجود نداشته باشد.» وی با بیان این‌که استراتژی‌های ایران‌خودرو خراسان از سال ۱۳۹۳ افزایش تیراژ و تنوع محصول بوده است، گفت: «بر پایه این استراتژی، قرار بر این شد تا هرسال یک محصول جدید به سبد محصولات این خودروساز اضافه شود که آخرین آن‌ها هایما 7X است که تولید انبوه آن آغاز شده است.» زاهدی‌فرد با بیان این‌که در سال ۱۳۹۳، با در دستور کار قرار دادن افزایش تیراژ تولید، حدود 2هزار و ۲۳۰ نفر در ایران‌خودرو خراسان مشغول کار بودند، گفت: «این تعداد امروز به 5هزار و ۷۰ نفر افزایش یافته و در سال تولید؛ دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین که از تاکیدات مقام معظم رهبری بوده است، ۸۰۰نفر در شرکت ایران‌خودرو خراسان مشغول کار شدند.» وی با اشاره به این‌که تمام ارکان گروه و استان خراسان برای دستیابی به این توفیق بزرگ در کنار ایران‌خودرو خراسان بودند تا بتوانیم برگ زرین جدیدی به توفیقات ایران‌خودرو و سبد محصولات این خودروساز اضافه کنیم، عنوان کرد: «سایت خراسان با صرفه‌جویی 2هزار میلیارد تومانی، چهار سال موفق را در این زمینه پشت سر گذاشت.» مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان ضمن قدردانی از همکاری‌های خودروسازی هایما، اظهار کرد: «در بدترین شرایط ممکن گروه صنعتی ایران‌خودرو ازجمله همه‌گیری کرونا، این شرکت ما را تنها نگذاشت و همواره در کنار ما بود و در تمام طول این سال‌ها تولید هایما ادامه داشته است.»
مشخصات فنی و ظاهری هایما 7X
هایما 7X یک خودرو کاملا جدید بوده و تولید آن از سال 2020 در چین آغاز شده، لوکس‌ترین محصول فعلی ایران‌خودرو همراه با سه ردیف صندلی مجزا محسوب می‌شود که مجهز به موتور ۱.۶ لیتری بنزینی نسل جدید GDI توربوشارژ با قدرت ۱۹۲ اسب‌بخار و گشتاور ۲۹۳‌نیوتون‌متر و گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک است.
وزن این خودرو حدود 167 کیلوگرم و مصرف سوخت ترکیبی آن 7.6 لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است که رقم مناسبی برای یک خودرو هفت‌نفره قلمداد می‌شود. هایما 7X از استاندارد عدم آلایندگی یورو6 پیروی کرده و یکی از معدود خودروهای بازار ایران است که سطح پایینی از آلایندگی را منتشر می‌کند. طراحی ظاهری هایما 7X در مقایسه با کراس‌اوورهای قبلی که از این برند دیده بودیم، کاملا متفاوت است. جلوپنجره‌ای بزرگ با خطوط عمودی و اندکی تورفتگی، ظاهر عجیبی را برای این خودرو ایجاد کرده است. به گفته شرکت طراح هایما 7X یعنی استودیو مشهور، معتبر و برتر پینین‌فارینای ایتالیا، ایده آن‌ها برای خلق ظاهر هایما 7X قایق تفریحی بوده است. به‌همین‌دلیل برخلاف بسیاری از مینی‌ون‌ها و کراس‌اوورها، نمای جانبی این خودرو تورفتگی و برآمدگی‌های متعددی دارد تا از سادگی آن اجتناب شود. تورفتگی‌ها و برآمدگی‌ها در نمای عقب هایما 7X نیز ادامه دارند. همچنین قسمتی از درِ صندوق عقب این خودرو مشکی‌رنگ است تا حس اسپرت‌بودن بیشتری به ظاهر خودرو تزریق شود. رینگ‌های آلومینیومی 19 اینچی نیز هماهنگی مناسبی با ظاهر خودرو دارند.
کابین جذاب و امکانات سرشار 7X
کابین هایما 7X لوکس و مدرن طراحی شده است؛ الگوی جدید طراحی کابین خودروهای امروزی یعنی استفاده از یک صفحه نمایش عریض را در داشبورد هایما 7X نیز می‌توان دید. فرمان خودرو نیز از نوع دوشاخه و دی‌کات است که جذابیت کابین هایما 7X را دوچندان کرده است. سبک طراحی دریچه‌های تهویه در هایما 7X نیز به‌گونه‌ای است که کابین خودروهای نسل قبل ب‌ام‌و و را در ذهن بیننده تداعی می‌کند. این محصول از منظر تجهیزات ایمنی دارای شش کیسه ایمنی هوا، دوربین دید ۳۶۰ درجه، اتوهلد، سیستم ترمز ضد قفل، توزیع الکترونیکی نیروی ترمز، هشدار خروج از خط، کمکی تثبیت خطوط حرکت، سیستم ترمز کمکی، سیستم کنترل کشش، کمکی حرکت در سربالایی، کمکی حرکت در سرازیری، سیستم ترمز اضطراری خودکار با قابلیت تشخیص عابر پیاده و خودرو، رادار نقطه کور، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، پایش فشار بادتایرها، سه حالت پارک اتوماتیک خودرو، سنسور پارک عقب و دوربین دنده عقب، سیستم کنترل کودکان در صندلی‌های عقب و کروزکنترل تطبیقی است. همچنین این محصول مجهز به سنسور حرکت اشیا بعد از قفل شدن خودرو با قابلیت ارسال پیام کوتاه به موبایل، مالتی‌مدیا با نمایشگر لمسی ۱۲.۳ اینچی، سنسور نور و باران، بازکردن در صندوق عقب با حرکت پا، سان‌روف برقی پانورامیک، صندلی راننده شش‌حرکته برقی، صندلی سرنشین جلو چهارحرکته برقی، گرم‌کن و تهویه صندلی و صندلی‌های ردیف دوم و سوم تاشو، استارت دکمه‌ای و... است.

هایما 8S؛ رقیب قدرتمندترین کراس‌اوورهای بازار ایران
هایما 8S که از دو ماه پیش وارد بازار ایران شده است، از یک موتور ۱.۶ لیتری چهار سیلندر ۱۶ سوپاپ با سیستم تزریق مستقیم سوخت GDI بهره می‌برد که بدین‌ترتیب یکی از قدرتمندترین کراس‌اوورهای بازار محسوب می‌شود. پیشرانه هایما 8S قادر به تولید ۱۸۲ اسب بخار قدرت و ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور است. نیروی تولیدی این پیشرانه توسط یک گیربکس شش‌سرعته اتوماتیک با قابلیت تعویض دنده به‌صورت تیپ‌ترونیک (دستی) به چرخ‌های جلو هایما 8S منتقل می‌شود. این مشخصات کاملا متناسب با وزن ۱۵۶۰ کیلوگرمی هایما 8S است و عملکرد خوبی را برای این خودرو رقم می‌زند. هایما 8S با اتکا به این موتور ۱.۶ لیتری پربازده قدرتمند قادر است طی حدود ۸ ثانیه از حالت سکون به مرز ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که یکی از سریع‌ترین کراس‌اوورهای موجود در بازار ایران محسوب می‌شود. این خودرو که ابعاد بزرگی دارد، دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب معادل ۴۵۶۵، ۱۸۵۰ و ۱۶۸۲ میلی‌متر با فاصله بین دو محوری ۲۷۰۰ میلی‌متری است. هایما ‌8S با ظاهری زیبا و مشتری‌پسند، از امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی متعدد و مطلوبی برخوردار است و پیش‌بینی می‌شود مورد استقبال بازار قرار گیرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =