تاکسی‌رانی

در هفته جاری و در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی ایران‌خودرو، طی مراسمی با حضور مدیرعامل این گروه صنعتی، تاکسی سمند دوگانه‌سوز با یک‌میلیون کیلومتر پیمایش با سورن‌پلاس دوگانه‌سوز صفرکیلومتر تعویض شد.

به گزارش «اخبار خودرو»،در هفته جاری و در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی ایران‌خودرو، طی مراسمی با حضور مدیرعامل این گروه صنعتی، تاکسی سمند دوگانه‌سوز با یک‌میلیون کیلومتر پیمایش با سورن‌پلاس دوگانه‌سوز صفرکیلومتر تعویض شد. این تاکسی سمند دوگانه‌سوز پس از ارائه خدمت بیش از ۱۳ ساله به‌مسافران فرودگاه بین‌المللی ارومیه، با پیمایش یک‌میلیون کیلومتر به‌موزه ایران‌خودرو منتقل شد. سمند تاکسی امید غزنوی تولید سال ۱۳۸۷ بوده و به‌گفته وی هنوز از کیفیت فنی و ظاهر مطلوبی برای ارائه سرویس به‌مشتریان برخوردار است. وی با بیان این‌که هیچ‌گاه انتظار تعویض این خودرو را با محصولی نو و صفرکیلومتر از سوی ایران‌خودرو نداشته است، گفت: «در تماس با مرکز تماس و برقراری ارتباط با سامانه ارتباطی مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو اطلاعات خودرو را ارائه کردم و بعد از مدتی ایران‌خودرو اعلام کرد که آماده است خودرو را با محصولی نو تعویض کند.» غزنوی ادامه داد: «سمند به‌عنوان یک خودرو ملی از کیفیت و همچنین استقبال خوبی در جامعه برخوردار بوده و در زمینه ارائه خدمات مسافری نیز به‌خوبی عمل کرده است.» وی با تقدیر از اقدام ایران‌خودرو و نگهداری از این خودرو در موزه گفت: «این افتخار در ابتدا برای کارکنان ایران‌خودرو و مردم ایران است که نشان می‌دهد این خودرو با دست توانمند و پرتلاش کارکنان ایران‌خودرو تولید شده است که هنوز بعد از گذشت سال‌ها از تولید، کیفیت خوبی دارد.» مالک تاکسی سمند تصریح کرد: «به‌دلیل محصول خوبی که سال‌ها از آن استفاده کردم و خدمات مناسبی هم که دریافت کرده‌ام، به ایران‌خودرو و محصولاتش وفادار خواهم ماند.» بنابراین گزارش، مراسم جایگزینی تاکسی سمند با پیمایش یک‌میلیون‌کیلومتر با حضور علیمردان عظیمی، مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو؛ علی شیخ‌زاده، عضو هیات‌مدیره و جعفر سمیعی، مدیر حوزه مدیرعامل برگزار و با اهدای لوح از این راننده تقدیر شد.

قراردادهای ایران‌خودرو برای نوسازی تاکسی‌های شهری و بین‌شهری
بیش از ۲۰۰ تعاونی حمل‌ونقل مسافر بین شهری در کشور فعال است که سهم بخش تعاون را از حمل‌ونقل مسافری بین ‌شهری کشور به‌حدود ۲۱ درصد رسانده است. این درحالی است که بیش از ۱۶ هزار دستگاه خودرو سواری کرایه بین‌ شهری کشور با داشتن سن بیش از ۱۰ سال فرسوده محسوب می‌شوند که باید میانگین سنی آن‌ها به‌زیر پنج سال کاهش یابد. در همین راستا، نوسازی و توسعه خودروهای بین‌شهری از سال ۱۳۸۰ در کشور آغاز شده و تاکنون حدود ۴۰ هزار دستگاه خودرو تولیدشده شرکت ایران‌خودرو به‌اعضای تعاونی‌های حمل‌ونقل و سایر رانندگان واگذار شده است. علاوه‌بر این، گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی خود و با هدف نوسازی و توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی برون‌شهری کشور، در مهرماه ۱۴۰۱ نسبت به‌امضای قرارداد فروش و تحویل 2 هزار و ۵۰۰ دستگاه تاکسی «سورن‌پلاس بنزینی» با اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه بین‌شهری کشور اقدام کرده است. همچنین قرارداد واگذاری ۱۰ هزار دستگاه خودرو تاکسی «سورن‌پلاس دوگانه‌سوز» با اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری کل کشور برای نوسازی خودروهای فرسوده تاکسی منعقد شده است. بر این اساس، گروه صنعتی ایران‌خودرو براساس مسئولیت‌های اجتماعی خود، طرح نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی با عرضه محصول سورن‌پلاس دوگانه‌سوز در مدت یک‌سال و به‌صورت کلید به کلید را از بهمن‌ماه امسال آغاز کرد. این طرح مختص متقاضیانی است که دارای مالکیت تاکسی فرسوده باشند و اسامی آن‌ها توسط اتحادیه تاکسی‌رانی‌های شهری کشور به‌ ایران‌خودرو اعلام شود. در این طرح ارزش اسقاط خودرو فرسوده برعهده مرکز اسقاط و اتحادیه تاکسی‌رانی است و ایران‌خودرو مسئولیتی درخصوص گواهی اسقاط نخواهد داشت. همچنین به‌منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در معیشت تاکسی‌داران، گروه صنعتی ایران‌خودرو این طرح را به‌صورت کلید به کلید اجرا می‌کند تا وقفه‌ای در فعالیت تاکسی‌داران ایجاد نشود. ایران‌خودرو همچنین تفاهم‌نامه‌ای با شرکت مپنا دارد تا دراوایل سال آینده حداقل ۵۰ دستگاه خودرو تارا برقی تولید کند تا در جزیره کیش به‌صورت تاکسی استفاده شوند.

ایفای نقش ایران‌خودرو در اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده
از سوی دیگر و در راستای تحقق برنامه‌های دولت و اجرای مفاد بند «ف» تبصره هفت بودجه سال ۱۴۰۱، شرکت ایران‌خودرو اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده را پس از ۱۰ سال توقف، با همکاری ستاد حمل‌ونقل و سوخت از شهریورماه امسال از سر گرفته و به این منظور مطابق قانون، ۱۰ درصد از ظرفیت فروش خودروها در طرح‌های قرعه‌کشی، به‌مالکان خودروهای فرسوده اختصاص یافته است. ایران‌خودرو در راستای افزایش سطح رفاه اجتماعی، در مدت ۱۷ سال اجرای طرح نوسازی خودروهای فرسوده شامل خودروهای شخصی، تاکسی و وانت، حدود ۶۵۰ هزار دستگاه خودرو فرسوده را نوسازی کرده که دستاوردهای حاصل از اجرای این طرح، علاوه‌بر کاهش و بهینه‌سازی مصرف سوخت، عامل کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی ناشی از تردد خودروهای فرسوده و معیوب بوده است. حال نیز انتظار می‌رود با عرضه سورن‌پلاس دوگانه‌سوز و افزایش سطح ایمنی و تجهیزات در اختیار راننده و مسافران، رضایتمندی بیش‌تری حاصل شود؛ به‌ویژه آن‌که شبکه خدمات پس از فروش نیز برای رانندگان تاکسی برنامه‌های حمایتی در نظر گرفته است. سورن‌پلاس دوگانه‌سوز با ترکیب سوخت بنزین و گاز قادر به‌پیمایش حدود یک‌هزار کیلومتر مسافت است. همچنین موتور تعبیه‌شده در آن از نوع EF7 پایه‌گازسوز بوده و علاوه‌بر تغییراتی در ظاهر، برخی آپشن‌ها و امکانات نیز به آن اضافه شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =