این خودرو یکی از محصولات اقتصادی کمپانی هیوندای است که به‌روزترین نسل آن یعنی نسل چهارم این خودرو در کشورمان حضور دارد.

با بودجه یک‌میلیارد و 600 میلیون‌تومانی قصد خرید خودرو هیوندای اکسنت مدل 1397 با کارکرد 40 هزار کیلومتر را دارم. آیا خرید این خودرو در این بازه قیمتی معقول است؟ درباره مشخصات فنی و نگهداری هیوندای اکسنت کمی توضیح دهید. گزینه پیشنهادی شما برای خرید در این بازه قیمتی، چه خودرویی است؟

به گزارش «اخبار خودرو»،اکسنت به‌عنوان سدان ساب‌کامپکت سگمنت B شناخته می‌شود که تا به‌امروز 6 نسل از آن روی خط‌تولید هیوندای قرار گرفته است. این خودرو یکی از محصولات اقتصادی کمپانی هیوندای است که به‌روزترین نسل آن یعنی نسل چهارم این خودرو در کشورمان حضور دارد. از نظر طراحی، اکسنت با زبان جدید طراحی هیوندای در سال 2010 میلادی به‌تولید رسیده که البته استایل اسپرت و جوان‌پسندی دارد. با نگاهی به‌پروفیل بدنه این سدان جمع‌وجور، خط تیز زاویه‌دار افقی روی بدنه و اورهنگ‌های کوتاه به‌چشم می‌خورد که این ویژگی‌ها در کنار پوزه نسبتا کشیده و پشت کوتاه، کاراکتر اسپرت و جوان‌پسندی به‌این خودرو می‌دهد.
چراغ‌های زاویه‌دار به‌همراه خطوط تیز روی کاپوت و فرم 6 ضلعی چلوپنجره دو بخشی، چهره تهاجمی از اکسنت را به‌نمایش می‌گذارد. درنمای عقب، چراغ‌های کشیده به‌همراه حجم روی صندوق‌عقب، نمای جذابی به‌این خودرو می‌بخشد. همچنین در زمان ورود به‌کابین خودرو شاهد داشبورد نسبتا ساده و مدرنی هستیم. طراحی دریچه‌های تهویه مربع‌شکل بوده و داشبورد این خودرو نیز نسبتا تخت است. همچنین دکمه‌های روتاری سیستم تهویه‌مطبوع نیز سادگی خاصی دارند. اما صفحه دیجیتالی پشت آمپر در کنار دکمه‌های روی غربیلک‌فرمان و سقف سانروف، فضای نسبتا مدرنی را در کابین اکسنت ایجاد می‌کنند. کیفیت قطعات در سطح نسبتا مناسبی قرار دارد؛ اما نباید توقع کیفیت بسیار بالا (همانند محصولات اروپایی) را از این خودرو داشت. اما این نکته را نباید فراموش کرد که عایق‌بندی حرارت و صدا در این خودرو درسطح بسیار بالایی قرار دارد و نسبت به‌خودروهای همکلاس چینی خود، چند سر و گردن بالاتر است. از سوی دیگر طراحی صندلی‌‎های اکسنت چندان راحت نبوده و در رانندگی‌های بلندمدت، آزاردهنده است. هیوندای اکسنت زیر کاپوت خود یک موتور 4 سیلندر 1591 سی‌سی تنفس‌طبیعی 16 سوپاپ دارد.
این پیشرانه موسوم به گاماست که با سیستم پاشش سوخت MPI چندنقطه‌ای، سیستم تایمینگ متغیر سوپاپ‌‎ها و نسبت تراکم 10.5 به‌یک می‌تواند حداکثر 122 اسب‌بخار قدرت را در 6300 آرپی‌ام (دور در دقیقه) و حداکثر 155 نیوتون‌متر گشتاور را در 4200 آرپی‌ام به‌ارمغان ‌آورد. این قدرت و گشتاور به‌کمک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک به‌چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. باتوجه به‌سازگاری پیشرانه گاما نسبت به‌شرایط سوختی و جوی ایران، این پیشرانه باکیفیت و نسبتا کم‌استهلاک است که از نظر کیفیت نسبت به‌سایر خودروهای چینی همکلاس خود درسطح بالاتری قرار دارد. اما نقطه‌ضعف هیوندای اکسنت، گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ‌ترونیک آن است که کارآمد نبوده و در رانندگی‌های بلندمدت، لذت رانندگی را کاهش می‌دهد؛ هرچند که از نظر کیفیت درسطح بالایی قرار دارد. هیوندای اکسنت از نظر پیشرانه و گیربکس، خودرو نسبتا باکیفیت و کم‌دردسری است؛ اما با توجه به‌قطعات نسبتا گران‌قیمت آن، هزینه نگهداری اکسنت درسطح بسیار بالایی قرار دارد. از آن‌جا که هیوندای اکسنت در کشور مونتاژ شده، تامین قطعات این خودرو آسان است. همچنین پیشنهاد روزنامه «دنیای‌خودرو» در این بازه قیمتی تویوتا یاریس مدل 2014 با کارکرد 120 هزارکیلومتر و کیا سراتو مونتاژی سایپا مدل 1397 با کارکرد 55 هزار کیلومتر است. اما اگر قصد خرید خودرو کراس‌اوور دو دیفرانسیل کم‌استهلاک را دارید، رنو داستر SE مدل 2017 با کارکرد 90 هزار کیلومتر نیز گزینه مناسبی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =