لاستیک یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو محسوب می‌شود که وظیفه هدایت خودرو و ایمنی آن را در زمان حرکت برعهده ‌دارد.

به گزارش «اخبار خودرو»،لاستیک یکی از مهم‌ترین قطعات خودرو محسوب می‌شود که وظیفه هدایت خودرو و ایمنی آن را در زمان حرکت برعهده ‌دارد. عمر مفید لاستیک به‌مقدار مسافتی که با آن طی می‌شود و همچنین روش‌های نگهداری از آن بستگی دارد.
معمولا دلایل اصلی خرابی زودهنگام لاستیک‌ها عبارتند از تنظیم نبودن فشار باد لاستیک، عدم‌تنظیم صحیح جلوبندی خودرو، تنظیم نبودن فرمان خودرو و برخورد لاستیک با جسم خارجی. با مشاهده هریک از عیوب ذکرشده، بی‌تعلل نسبت به‌تنظیم یا تعویض لاستیک اقدام کنید. زیرا یکی از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای هر راننده‌ای رخ بدهد، ترکیدن یا پنچر شدن لاستیک در زمان حرکت است. اگر در زمان حرکت، لاستیک دچار پنچری یا ترکیدگی شود، صدای غیرعادی به‌گوش می‌رسد. در این شرایط اگر لاستیک‌های جلو دچار مشکل شده‌ باشند، راننده باید غربیلک‌فرمان را محکم نگه دارد و به‌آرامی اقدام به‌ترمزگیری کند.
درصورتی که لاستیک‌های عقب دچار مشکل شده باشند، علاوه‌بر رعایت موارد مذکور، برای کنترل بهتر خودرو راننده باید ابتدا سرعت خودرو را به‌کمک دنده‌ها کم کرده و سپس اقدام به‌ترمزگیری کند. درچنین شرایطی لازم است راننده با دقت کافی خودرو را به‌مکانی امن هدایت و سپس آن را متوقف کند.
همچنین باید گفت برای نگهداری ویژه و صحیح از تایرها، نیاز است که پس از پیمودن مسافتی با مدت‌زمان 120 دقیقه، خودرو متوقف شده تا لاستیک‌ها حدود 10 دقیقه استراحت کنند. این موضوع سبب می‌شود عمر مفید تایر خودرو افزایش یابد و نگهداری از آن درسطح استاندارد باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =