کد خبر: 244162
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
مکسوس T90 EV

پیکاپ برقی مکسوس T90 EV که با قیمت ۵۰هزار پوندی راهی بازار انگلیس شده است، کاستی‌های بزرگی دارد و احتمالا مانعی بر سر راه موفقیت آن خواهند بود؛ درحالی‌که در کلاس‌های دیگر خودروسازان در حال استفاده از پلت‌فرم‌های اختصاصی خودروهای الکتریکی هستند.

به گزارش «اخبار خودرو»،پیکاپ برقی مکسوس T90 EV که با قیمت ۵۰هزار پوندی راهی بازار انگلیس شده است، کاستی‌های بزرگی دارد و احتمالا مانعی بر سر راه موفقیت آن خواهند بود؛ درحالی‌که در کلاس‌های دیگر خودروسازان در حال استفاده از پلت‌فرم‌های اختصاصی خودروهای الکتریکی هستند، مکسوس مسیر نصب قوای محرکه الکتریکی روی شاسی مدل‌های درون‌سوز را دنبال کرده است. این یعنی T90 که در بازار تایلند و پاکستان با نام ام‌جی اکستندر عرضه می‌شود، وانتی الکتریکی با ظاهر سنتی است. درنتیجه، این پیکاپ چینی با جلوپنجره بزرگی در جلو و فرم سنتی دو کابین سه جعبه‌ای، مطمئنا شباهتی به تسلا سایبرتراک ندارد و حتی فورد F150 لایتنینگ هم آینده‌نگرانه‌تر از آن به‌نظر می‌رسد. یکی از ویژگی‌های قابل‌توجه T90 EV محل نصب تجهیزات قوای محرکه الکتریکی آن است.

مکسوس «T90 EV»؛ نخستین وانت برقی چینی در بازار اروپا

در محفظه پیشرانه به جای موتور دیزلی سیستم‌های الکتریکی نصب شده‌اند و باتری‌های بزرگ ۸۸.۶ کیلووات ساعتی زیر بدنه خودرو جای گرفته‌اند. پیکاپ مکسوس صرفا محرک عقب است و بنابراین هرگز نمی‌تواند به‌اندازه یک پیکاپ ۴×۴ معمولی برای پیمودن مسیرهای ناهموار مورداستفاده قرار گیرد. تنها ابزار T90 EV برای آفرود سیستم کنترل پایین رفتن از شیب است، اما درواقع این پیکاپ صرفا ظاهری آفرودی دارد و در عمل حرفی برای گفتن نخواهد داشت. بااین‌حال، پیکاپ مکسوس به یک پکیج باتری قابل‌توجه ۸۸.۶ کیلووات ساعتی مجهز است و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۳۵۵ کیلومتر را طی کند. درگاه شارژ T90 EV بجای درِ باک سوخت نصب شده و با استفاده از شارژرهای سریع ولتاژ بالا می‌توان باتری‌ها را طی ۴۵ دقیقه از ۲۰ تا ۸۰ درصد شارژ کرد. با استفاده از برق ۷ کیلوواتی خانگی اما این کار تا ۱۵ ساعت طول خواهد کشید. T90 EV طرح داشبورد امروزی را دارد. در میانه این داشبورد یک نمایشگر لمسی ۱۰.۲۵ اینچی قرار گرفته که تمام عملکردهای اصلی را کنترل می‌کند هرچند کنترل‌های سیستم تهویه به شکل دکمه‌های لمسی مجزا زیر آن تعبیه شده‌اند. کیفیت کلی کابین خوب است و T90 EV خودرو خوش‌ساختی احساس می‌شود. هرچند در اینجا مقادیر زیادی پلاستیک خشک و چرم مصنوعی در صندلی‌ها به چشم می‌خورد اما به نظر می‌رسد دوام کافی به‌اندازه طول عمر خودرو داشته باشند. ظرفیت بار این پیکاپ الکتریکی چینی یک تن است اما ظرفیت یدک‌کشی ۱۵۰۰ کیلوگرمی آن بسیار از رقبای دیزلی کمتر خواهد بود. درنهایت به قیمت آن می‌رسیم که حدود ۵۰هزار پوند است، یعنی رقمی مشابه پیکاپ‌های دیزلی سطح بالا با تجهیزات بیشتر، کیفیت بالاتر، توانایی‌های آفرود بسیار بهتر و برند آشنا. بااین‌حال، T90 EV به دلیل آلایندگی صفر می‌تواند از معافیت‌های مالیاتی بهره‌مند شود.

مکسوس «T90 EV»؛ نخستین وانت برقی چینی در بازار اروپا

برای کسانی که به دنبال یک پیکاپ الکتریکی کوچک‌تر و مقرون‌به‌صرفه و جایگزینی برای فورد F150 لایتنینگ هستند، مکسوس T90 EV گزینه مناسبی نخواهد بود. اگر این پیکاپ به سامانه چهارچرخ محرک مجهز بود و فاصله کافی از زمین برای رانندگی‌های آفرودی داشت، می‌توانستیم تا حدودی آن را قابل‌قبول بدانیم ولی ازآنجاکه فاقد این دو ویژگی ضروری است، چیزی بیشتر از یک پیکاپ دیزلی که به الکتریکی تبدیل و به‌خوبی مجهز شده است اما توانایی‌های محدودی دارد، نخواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =