میتسوبیشی ASX مدل کراس‌اووری است که از سال 2010 بر پایه و اساس لنسر طراحی شد و به‌دلیل طراحی جوان‌پسندی که داشت، مورد استقبال بسیاری قرار گرفت.

در بازه قیمتی ۳ میلیاردتومان، قصد خرید کراس‌اوور باکیفیت و کم‌دردسری را دارم. پس از جست‌وجوهای فراوان متوجه شدم در این بازه قیمتی، میتسوبیشی ASX مدل ۲۰۱۸ تیپ ۴ در بازار وجود دارد. این خودرو از نظر فنی چگونه است و آیا امکان تهیه قطعات آن در کشور وجود دارد؟

به گزارش «اخبار خودرو»،میتسوبیشی ASX مدل کراس‌اووری است که از سال 2010 بر پایه و اساس لنسر طراحی شد و به‌دلیل طراحی جوان‌پسندی که داشت، مورد استقبال بسیاری قرار گرفت. نسخه 2018 این خودرو از ظاهر کاملا جدید و متفاوت‌تری نسبت به‌نسل قبلی برخوردار بود. این مدل با توجه به‌جلوپنجره و چراغ‌های جدید، ظاهر اسپرت و زیبایی به‌خود گرفته است. طراحی عقب آن هماهنگی خاصی با طراحی جلو دارد و به‌روزتر شدن چراغ عقب، ظاهر زیباتری به‌این خودرو بخشیده است. همچنین سازندگان سعی کرده‌اند فضای داخلی آن را کاملا اسپرت طراحی کنند؛ به‌این ترتیب، طراحی غربیلک‌فرمان و داشبورد حس اسپرت بیشتری را به‌راننده منتقل می‌کند. این خودرو کراس‌اوور دارای یک پیشرانه 4 سیلندر 16 سوپاپه است که با حجم موتور 2000 سی‌سی می‌تواند حداکثر 148 اسب‌بخار قدرت و 197 نیوتون‌متر گشتاور تولید کند. گیربکس این خودرو از نوع 6 سرعته سی‌وی‌تی است که با توجه به‌طراحی کانال‌های هیدرولیکی موجود و برنامه تعریف‌شده برای گیربکس، عملکرد و راندمان بالایی را می‌تواند برای خودرو، در هر دوری فراهم کند. البته یکی از ضعف‌های بزرگ آن، همین گیربکس آن است که گشتاور مطلوب و مناسبی را به‌چرخ‌ها منتقل نمی‌کند. درعین حال به‌لحاظ ایمنی، به‌دلیل انجام تست‌های تصادف متعدد روی این خودرو، می‌توان گفت میتسوبیشی ASX در سبک و کلاس خود ایمنی بالایی را دراختیار راننده می‌گذارد. همچنین می‌توان گفت آپشن‌های جدید و کاربردی بسیاری در این خودرو به‌کار رفته است که راحتی بیشتری را در اختیار سرنشینان آن قرار می‌دهد. این خودرو سواری و هندلینگ مطلوبی دارد و با توجه به‌عملکرد سیستم تعلیق، سواری نرمی دارد. اگر به‌کیفیت قطعات و استهلاک پایین خودرو اهمیت می‌دهید، در این بازه قیمتی میتسوبیشی ASX گزینه مناسبی برای خرید خواهد داد. میتسوبیشی ASX به‌عنوان یک کراس‌اوور اس‌یووی جمع‌وجور شناخته می‌شود که نسبت به‌رقبای خود در داخل کشور از نظر کیفیت درسطح بالاتری قرار دارد. این خودرو نسبت به‌هیوندای توسان، سانگ‌یانگ تیولی و حتی پژو 2008 درسطح بالاتری از کیفیت قرار می‌گیرد. همچنین ASX از سیستم تعلیق اسپرت برخوردار است و باتوجه به‌ساختار سیستم تعلیقش، سواری باکیفیتی را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. البته این خودرو به‌لحاظ تامین قطعات و هزینه نگهداری درسطح بالایی است و شما می‌توانید در این بازه قیمتی، هیوندای توسان را جایگزین این خودرو کنید. همان‌طور که ذکر شد، کیفیت و ایمنی میتسوبیشی ASX درسطح بالایی قرار دارد؛ اما تامین قطعات آن دشوار است و عدم‌وجود خدمات پس از فروش مناسب، این خودرو را در گزینه‌های دوم و سوم خرید قرار می‌دهد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =