شل

نمایندگی چین شرکت هلندی-بریتانیایی رویال‌داچ شل اعلام کرد محصول جدید سری هلیکس اولتا را براساس استاندارد API SP و استاندارد آلایندگی چاینا VI در پلت‌فرم تجارت الکترنیک خود از ابتدای فوریه سال ۲۰۲۳ با سطح گرانروی 0W-30 در بازار چین عرضه خواهد کرد.

به عنوان جدیدترین عضو خانواده محصولات هلیکس (Helix) شل آخرین سطح استاندارد کیفی موسسه نفتی آمریکا (API) را که به تازگی معرفی شده است، رعایت خواهد کرد. در این محصول از تکنولوژی‌های بسیار نوین برای هماهنگ شدن با پیشرانه‌های مناسب با استاندارد آلایندگی چاینا شش استفاده شده است. شل برای تولید روغن‌پایه این محصول نیز از روش فوق‌پیشرفته تبدیل گاز طبیعی به روغن سنتتیک سود جسته است. این امر باعث می‌شود بهترین تجربه رانندگی کسب شود.

شل استاندارد SP را برای خودروهای آسیایی و اروپایی ارتقا می‌دهد

درحال‌حاضر هیچ خودروسازی محصولی را که برای استاندارد SP مناسب باشد معرفی نکرده یا حداقل فرصت نداشته است که اطلاعات خود را به‌روز یا اقدام به مصرف روانکارهایی با استاندارد SP در سطح نمایندگی‌های خود در دنیا کند. اما با این وجود شل پیش‌دستی کرده و به غیر از خواص آنتی‌اکسیدان بالای روغن‌های SP، سطح این معیار را نسبت‌به SP تا ۳۳ درصد و عملکرد ضدرسوب (ANTI-DEPOSITION) را هم تا ۱۶ درصد ارتقا داده است تا بدین‌ترتیب عملکرد کلی این روغن‌موتور برای حفاظت از موتور و کاهش مصرف سوخت چند برابر شود.

برای رسیدن به چنین عملکردی خانواده شل هلیکس از فناوری سوپرپلاس برای تبدیل گاز مایع به روغن پایه سنتتیک استفاده می‌کند. این فناوری با تجربه ۴۰ساله شل در استفاده از روش تبدیل گاز مایع به روغن پایه به‌دست آمده و البته برای توسعه آن بیش از ۱۹ میلیارد دلار هزینه کرده است.

با استفاده از این فناوری می‌توان به روغن پایه‌ای دست یافت که خلوص ۹۹.۵درصدی دارد و عملکرد مولکولی آن بسیار قوی‌تر از سایر روانکارهاست. به همین‌دلیل مقاومت دمایی بالا، خاصیت ضدسایش زیاد و گرانروی آن نوسان کمی در دماهای مختلف دارد.

هماهنگی هلیکس با قوانین آسیایی

درحال‌حاضر بسیاری‌از کشورهای آسیایی تکنولوژی‌های مختلفی را برای رعایت محدودیت‌های آلایندگی و همچنین کاهش مصرف سوخت طراحی و اجرا کرده‌اند اما برای هماهنگ شدن با این فناوری‌ها لازم است با تمام خودروسازان در ارتباط بود. شل که یکی از نخستین آزمایشگاه‌های آپشن استارت-استاپ را تاسیس کرده، در تلاش است برای فناوری‌های نوین بیشترین نوآوری را ایجاد کند به همین‌دلیل محیط بسیار مناسبی را برای فعالیت قطعات جدید پیشرانه ایجاد کرده است تا طول عمر این قطعات حساس را افزایش دهد.

توربوهای اروپایی با هلیکس جدید حفاظت می‌شوند

باتوجه به گسترش استفاده از توربوشارژ در خودروهای اروپایی می‌تواند منجر به افزایش دمای پیشرانه شود، شِل از متخصصان اروپایی خود کمک گرفته است تا بیشترین حفاظت و هماهنگی با عملکرد بالای این پیشرانه‌ها را در دمای بسیار بالا فراهم آورند. به همین خاطر نسل جدید هلیکس‌های شل تا ۴۰درصد مقاومت سایشی و تا ۶۰درصد نیز خوردگی در دمای بالا را کاهش می‌دهند. البته در دمای پایین هم سیال بودن این روانکار تا ۳۰ درصد افزایش یافته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 14 =

آخرین اخبار