تارا

«شیشه‌ سولار» بومی که نصف نمونه‌های خارجی قیمت دارد، تاکنون در محصولات خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷ به بهره‌برداری رسیده است

گروه صنعتی ایران‌خودرو طرح پیش‌فروش جدید خودروهای پژو۲۰۷ دستی و اتوماتیک، سورن‌پلاس دوگانه‌سوز و دناپلاس توربو دستی را ویژه برندگان پیش‌فروش مرحله نخست طرح یکپارچه با موعد تحویل بخش سوم اولویت‌های پاییز ۱۴۰۲ به‌صورت پیش‌پرداخت، قیمت روز و تحویل آذر ۱۴۰۲ اعلام کرد.

در طرح پیش‌فروش ایران‌خودرو پژو۲۰۷دستی با مبلغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب ۱۳۳,۸۵۷,۶۰۰ تومان، پژو۲۰۷ اتوماتیک با مبلغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب ۱۶۸,۱۵۶,۴۰۰ تومان، سورن‌پلاس دوگانه‌سوز با مبلغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب ۱۴۸,۹۹۰,۲۰۰ تومان و دنا پلاس توربو دستی با مبلغ پیش‌پرداخت علی‌الحساب ۱۹۲,۸۱۹,۸۰۰ تومان عرضه می‌شوند.

انتشار لیست قیمت کارخانه‌ای محصولات ایران‌خودرو

ایران‌خودرو همچنین لیست قیمت کارخانه‌ای محصولات خود را با ریز جزئیات و هزینه‌های قانونی ویژه تیرماه اعلام کرد. بر اساس جدیدترین لیست قیمت محصولات ایران‌خودرو در تیر ۱۴۰۲، قیمت نهایی سدان پرچمدار تارا اﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ۴,۹۰۵,۵۱۴,۴۲۹ ریال و دنا پلاس تورﺑﻮﺷﺎرژ ۶ ﺳﺮﻋﺘﻪ ۴,۸۲۰,۴۹۵,۲۲۰ ریال، دنا ﭘﻼس ﺗﻮرﺑﻮﺷﺎرژ اﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ ﺟﻮاﻧﺎن ۵,۹۱۸,۵۴۸,۵۹۳ ریال و ﺗﺎرا اﺗﻮﻣﺎﺗﻴﻚ V۴ معادل ۵,۳۰۶,۹۰۰,۶۷۳ اعلام شده است. ارزان‌ترین خودرو لیست محصولات ایران‌خودرو نیز ﭘﮋوﭘﺎرس ﺑﺎ ﻣﻮﺗﻮر XU۷P و قیمت ۲,۶۰۲,۱۴۷,۳۲۱ ریال است.

مشخصات و امکانات پژو۲۰۷ با گیربکس ششدنده دستی

ایران‌خودرو در نظر دارد خودرو پژو۲۰۷ یا گیربکس دستی را با برخی تغییرات و به‌صورت شش‌سرعته را به بازار عرضه کند. دنده ششم این خودرو وظایف مهمی ازجمله پایین نگه ‌داشتن دورموتور (RPM)، کاهش محسوس مصرف سوخت (حداقل ۵/۲درصد)، کاهش فشار روی موتور در سرعت‌های بالا و در نتیجه افزایش عمر پیشرانه را دارد. این خودرو از پیشرانه TU۵ پلاس به جای پیشرانه TU۵ معمولی استفاده می‌کند. پژو۲۰۷ پانوراما شش‌سرعته با توان ۱۱۳اسب‌بخار و گشتاور ۱۴۴نیوتون‌متر در دسترس بوده و فناوری زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌های ورودی در آن به‌کار رفته است.

خودرو پژو۲۰۷ با گیربکس شش‌دنده دستی در بخش ایمنی از سیستم ترمز ضدقفل

(ABS ،EBD) ‌و EBA، ترمزهای جلو و عقب دیسکی، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو بهره می‌برد. این خودرو همچنین از فرمان برقی،کلیدهای کنترل روی غربیلک فرمان (MFC)، سیستم تهویه اتوماتیک، سیستم مالتی‌مدیا با پورت USB، بلندگوی درهای جلو و عقب، چراغ مه‌شکن جلو و عقب، قابلیت تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو از داخل خودرو، چراغ جدید عقب، چراغ جلو مجهز به چراغ روز، روشن شدن چراغ‌های عقب همزمان با چراغ روز (Position Lamp)، آینه‌های جانبی برقی راهنمادار هم‌رنگ بدنه، شیشه بالابر برقی درهای جلو و عقب، ایموبیلایزر، قفل مرکزی با ریموت، کمربندهای ایمنی سرنشینان جلو سه‌نقطه‌ای با قابلیت تنظیم ارتفاع، کمربند سرنشینان عقب سه‌نقطه‌ای، صندلی عقب مجهز به ایزوفیکس، سنسور دنده عقب، دوربین دنده عقب، رینگ و لاستیک ۱۴اینچ آلومینیومی، صندلی راننده و سرنشین با قابلیت تنظیم به‌صورت دستی, پشت سری جلو و عقب قابل‌تنظیم، کروزکنترل و سقف شیشه‌ای بهره می‌برد.

مشخص‌شدن قیمت پژو۲۰۷ تیپ ۵

در همین‌حال، قیمت پژو۲۰۷ تیپ ۵ در مبدأ کارخانه مشخص شد و به‌زودی باید منتظر ارسال دعوت‌نامه‌ها و تحویل آن به مشتریان این خودرو باشیم. پژو۲۰۷ تیپ ۵ یکی از جدیدترین محصولات ایران‌خودرو است که چندی پیش عکس‌های خط تولید آن منتشر شده بود. ایران‌خودرو قصد دارد ۲۰۷ را با داشبورد خودرو محبوب ۲۰۶ و آپشن‌های کمتر تولید کند.

در فهرست جدیدی که ایران‌خودرو منتشر کرده بود، قیمت پژو۲۰۷ تیپ ۵ حدود ۲۹۴میلیون و ۶۰۰هزار تومان اعلام شد که با اضافه شدن هزینه‌های جانبی، درنهایت، برای مشتری حدود ۳۴۸میلیون و ۸۰۰هزار تومان تمام می‌شود.

برخلاف پژو۲۰۷ جدید با موتور TU۳، پژو۲۰۷ تیپ ۵، هیچ‌گونه تفاوتی با نسخه‌های فعلی ۲۰۷ با موتور TU۵ ندارد؛ یعنی همان موتور ۱.۶ لیتری ۱۶ سوپاپ که از اواخر دهه ۱۳۸۰ خورشیدی، روی خانواده ۲۰۷ نصب شده است، در سینه پژو ۲۰۷ تیپ ۵ هم می‌تپد. این پیشرانه ۱.۶لیتری و ۱۶ سوپاپ قدرت ۱۰۵ اسب‌بخار را با گشتاور ۱۴۲ نیوتون‌متر تولید می‌کند و جعبه‌دنده پنجسرعته دستی آن، توان را به چرخ‌های جلوی این هاچ‌بک می‌رساند.

تولید تارا اتوماتیک با شیشه سبز سولار بومی

شرکت طراحی مهندسی و تامین قطعات ایران‌خودرو (ساپکو) نیز با همراهی شرکت شیشه قزوین و با هدف ارتقای زیبایی خودرو، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه تمام‌شده تولید، خودکفایی در تولید شیشه‌ سبز سولار خودرو را در دستور کار قرار داده و طی چهار سال (از سال ۱۳۹۸) موفق به بومی‌سازی و تولید انبوه این شیشه شده است. شیشه‌ سولار بومی‌سازی‌شده تاکنون در محصولات خانواده ۲۰۶ و ۲۰۷ مورد بهره‌برداری قرار گرفته و مطابق برنامه‌ریزی به‌زودی در خودرو تارا اتوماتیک نسخه V۴ تعبیه خواهد شد. براساس این گزارش، کاهش حدود ۵۰‌درصدی قیمت تمام‌شده شیشه بومی‌سازی نسبت به شیشه وارداتی مشابه درپی قطع وابستگی به خرید خارج و کاهش ارزبری ازجمله دستاوردهای این پروژه به‌شمار می‌رود.

شیشه سولار نوعی شیشه از انواع شیشه‌های سبز خودروست که به‌دلیل دارا بودن لایه گیرای اشعه‌های مضر خورشیدی و اکسید ۸ درصدی آهن در آن، میزان عبور انرژی خورشیدی به داخل کابین را تا کمتر از ۵۰درصد کاهش می‌دهد و زمینه‌ساز کاهش دمای خودرو از ۵ تا ۸ درجه سلیسیوس نسبت به شیشه سبز معمولی و کاهش مصرف سوخت خودرو به‌دلیل استفاده کمتر از کولر می‌شود؛ درحالی‌که شیشه‌های سبز معمولی ۵درصد اکسید آهن دارند.

استفاده از شیشه سولار که از سال ۲۰۰۰ میلادی توسط شرکت‌های بزرگ خودروسازی جهان طراحی و بهره‌برداری شده است، نقش بسزایی در افزایش زیبایی ظاهری خودرو، پیشگیری از آسیب دست و صورت راننده و سرنشینان در اثر تابش اشعه‌های مضر خورشید، حفظ اجزای داخلی کابین خودرو ازجمله داشبورد و قطعات پلیمری، بهبود عملکرد کولر خودرو و نیز وضوح و شفافیت دید راننده دارد.

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 14
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعود IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    10 1
    آقا شما تارا دستی رو به مردم تحویل بده هنوز تارا دستی تحویل فروردین فاکتور نشده با اعصاب مردم بازی نکنید
  • ع.ر IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۴
    4 0
    برای تارا وی سه هم ازاین شیشه استفاده بشه بهتره البتهاگه نظر ما برایتان مهم باشه
  • سارا IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    5 0
    شما هنوز ماشین های تحویل فروردین ۱۴۰۱ رو تحویل ندادین نمیخواد شیشه سولار بزنید یکم پاسخگو باشید پول مردم رو یک سالو نیمه بلوکه کردید جواب درستی هم نمیدید که کی قراره تحویل بدید خسته شدیم از این وضعیت دیگه
    • سعید IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
      4 0
      از ماست که بر ماست تقصیر خودتونه که برای محصولات بی کیفیت با قیمت سرسام آور صف کشیدید. فقط کافیه دوماه مردم نخرن اونوقت التماس خودروسازها رو میبینید
  • سعید IR ۱۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    2 1
    تقصیر خودمونه که از بس که میرسم تو صف ماشین اینا انقدر وقیح بشن. تا مردم خودشون نخوان درست نمیشه
  • سعید IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    1 2
    ...هر جا میری چندقیمتی کردن دست بردارین یک مشت اشغال ماشین
  • علی IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    1 0
    سلام هنوز شرکت نمیتونه تارا دستی رو تحویل بده v4کجا بود
  • امید IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۵
    0 0
    تو بیا تارا فروردینتو تحویل بده محصول جدیدت پیشکش
  • جم IR ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    0 0
    یک بار ندیدم زیر خبر های ایران خودرو مردم جمله رضایت را بنویسند چراااااا باتشکر
  • سعید IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۶
    1 0
    اینجور که بوش میاد ما که زمستان امسال افتادیم به ما حالا حالا تارا دستی نمیدن
  • احمد IR ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    1 0
    تاراهای بورسی که سال گذشته چند برابر قیمت خریدیم هنوز تحویل نشده
  • مجید IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۷
    1 0
    اقو ماشین نگو بلا بگو
  • علی IR ۱۶:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۰۸
    0 0
    ابشن اولویت نیست ایرانخودرو بهتر دست از قطعات چینی برداره ومشکل سختی تعویض دنده رو حل کنه
  • بیناوه IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۱
    2 0
    پس تارا اتوماتیک تحویل پاییز فعلأ منتظر نباشیم.😭😭😭😭😭😭

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

آخرین اخبار