کد خبر: 244951
تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان

احتمالا شما هم موقع خریدن ماشین با این چالش روبه‌رو می‌شید که ماشین اتومات بهتره یا دنده‌ای و دستی. خب طبیعتا رانندگی با یک ماشین اتومات خیلی راحت‌تر از ماشین دستی هست؛ اما ماشین دنده دستی هم جذابیت و هیجان خاص خودش رو داره و نمی‌شه این هیجان رو انکار کرد. به همین خاطر باید با ویژگی هر کدوم از این خودروها، گیربکس آن‌ها و موضوع تعمیر گیربکس اتوماتیک آشنا بشید تا بتونید به تصمیم درستی برسید. برای این منظور باید با ویژگی‌ها، مزایا و معایب گیربکس‌ اتومات و گیربکس دستی، نحوه تعمیر گیربکس اتوماتیک و هزینه اون آشنا بشید. هر کدوم از این گیربکس‌ها از جنبه‌های خاصی برخوردارند که اگر اون‌ها رو بررسی کنید، می‌تونید این چالش بزرگ رو پشت سر بذارید.

گیربکس اتوماتیک

اولین چیزی که همه مردم موقع خریدن ماشین دنده اتومات به اون توجه می‌کنند، رانندگی راحت‌تر با ماشین اتومات، مخصوصا برای مسافت‌های طولانی هست؛ چون دنده اتومات انرژی کم‌تری از راننده می‌گیره و طبیعتا راننده احساس خستگی نمی‌کنه. علاوه بر اون، ماشین دنده اتومات برای راننده‌هایی که دائما درگیر ترافیک و شلوغی‌های شهر هستند، یک نعمت بزرگ محسوب می‌شه. راننده‌هایی که تو مسیرهای کوتاه، توقف‌های پی در پی داشته‌اند، به خوبی این موضوع رو درک می‌کنند؛ اما خب باید به موضوع خرابی و تعمیر گیربکس اتوماتیک هم فکر کنید.

مزایای ماشین اتومات

اگه بخواهیم مزایای ماشین مجهز به گیربکس اتوماتیک رو بررسی کنیم، باید بگیم که افراد تازه کار خیلی راحت می‌تونند با این ماشین رانندگی کنند؛ چون سخت‌ترین قسمت یادگیری رانندگی همین کلاجگیری و تعویض دنده است. راننده‌ ماشین اتومات این استرس رو نداره که ماشین بعد کلاجگیری خاموش میشه یا باید مدام با تغییر سرعت دنده رو جابه‌جا کنه. مهم‌ترین مزیت این مدل از ماشین‌ها هم اینه که در مواقع خطر، راننده فقط باید ترمز بگیره و دیگه نیازی نیست که درگیر جابه‌جا کردن دنده بشه.

گیربکس اتوماتیک بهتر است یا دستی؟

معایب ماشین اتومات

در بند قبل به صورت مختصر مزایای گیربکس اتوماتیک رو بررسی کردیم. مسلما این خودروهای دنده اتومات یک سری ایراد هم دارند. اولین عیب این خودروها اینه که گرون‌تر از خودروهای دنده دستی هستند و از اونجا که لوازم یدکی و قطعات گیربکس اتوماتیک گرون‌تر از گیربکس دنده‌ای هست، هزینه نگهداری گیربکس اتوماتیک و در واقع ماشین اتومات بالاتره‌. مصرف سوخت این ماشین‌ها هم بیشتر از ماشین‌های دنده دستی هست.

در مورد گیربکس اتوماتیک باید یک نکته رو بدونید که به خاطر حساسیت بالای این نوع گیربکس به فاکتورهای مختلفی مثل تعویض نکردن به موقع روغن یا نگهداری غیر اصولی، جدی نگرفتن سرویس‌های دوره‌ای و ...، ممکنه تو مدت زمان کوتاهی نسبت به ماشین‌های دنده‌ای به تعمیر گیربکس اتوماتیک نیاز پیدا کنید. ضمن اینکه هزینه این تعمیر یا در برخی موارد، تعویض گیربکس اتوماتیک هم خیلی بالاست.‌ با این حال موقع خریدن ماشین، خودروهای دنده اتومات تو اولویت قرار می‌گیرند.

تعمیر گیربکس اتومات

همون طور که گفتیم یکی از ایرادهای قابل‌توجه ماشین‌های اتومات، همین مسئله گرون تموم شدن تعمیر گیربکس اتوماتیک هست. نه تنها هزینه تعمیر این گیربکس بالاست، بلکه زمان زیادی هم باید برای تعمیر خودروی خود صرف کنید؛ به همین خاطر بهتره قبل از بروز مشکلات جدی و غیر قابل کنترل، البته کاهش هزینه‌های تعمیر و نگهداری، مشکلات و ایرادات جزئی رو جدی بگیرید. برای اینکه بتونید از نقص فنی یا هر مشکل دیگه در خودروی اتومات خودتون مطلع بشید، توصیه می‌کنیم که به چند هشدار مهم در خودرو توجه کنید و بعد هم در اسرع وقت به یک تعمیرکار حرفه‌ای و متخصص مراجعه کنید.‌

گیربکس اتوماتیک بهتر است یا دستی؟

علائم نشان‌دهنده خرابی گیربکس اتوماتیک

اگر با علائمی همچون رنگ کدر و بوی سوختگی در روغن گیربکس، علائم‌ نشت و سطح پایین روغن، گرمایش بیش از حد، گاز هرز خوردن و لغزش گیربکس، روشن شدن چراغ گیربکس، تقه زدن ماشین، صدای نامتعارف از گیربکس، مشکلات دسته دنده، حرکت نکردن خودرو و ... مواجه شدید، باید بدونید که گیربکس در آستانه خراب شدن هست و اگر به موقع اقدام نکنید، ممکنه با تعمیر گیربکس اتوماتیک و پرداخت هزینه‌های سنگین روبه‌رو بشید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک بهتر است یا تعویض آن؟

تعمیر یا تعویض گیربکس اتوماتیک هر دو گران هستند؛ چون برای تعمیر گیربکس اتوماتیک باید واشرها، کلاچ، حلقه‌های آب‌بندی و نوارها رو عوض کنید که با تعویض گیربکس تفاوت زیادی نداره. برای تعویض گیربکس می‌تونید یک گیربکس استوک یا دست دوم سالم تهیه کنید. بهتره پروسه تعمیر یا تعویض گیربکس رو به یک تعمیرگاه حرفه‌ای بسپارید که خیالتون از بابت عیب‌یابی اصولی، تعمیر درست، تعویض گیربکس و هزینه‌های اون آسوده باشه.

تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران

تعمیر گیربکس یا تعویض اون یک فرآیند کاملا تخصصی هست، برای همین، انتخاب یک تعمیرگاه حرفه‌ای برای تعمیر گیربکس به یک چالش بزرگ برای راننده‌های ماشین اتومات تبدیل شده. اگه تعمیر گیربکس ماشین خودتون رو به افراد غیر حرفه‌ای بسپارید، ممکنه با وجود هزینه‌های گزافی که پرداخت کردید، ماشین به عملکرد بهینه نرسه. این نکته رو در نظر داشته باشید که تعمیر گیربکس خودرو اتومات کاملا تخصصی هست؛ اما تعمیر گیربکس خودروهای چینی به تخصص بیشتری نیاز داره.

اگر صاحب خودروهایی مثل لیفان یا ام وی ام هستید، می‌تونید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام و تمیر گیربکس اتوماتیک لیفان به تعمیرگاه تخصصی ایران گیربکس در تهران مراجعه کنید و با خیال راحت ماشینتون رو برای تعمیر به این تعمیرگاه بسپارید. در نظر داشته باشید که تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران با ضمانت و گارانتی انجام می‌شه و این یعنی نیازی نیست از بابت خدمات تعمیر و کیفیت اون نگرانی داشته باشید.

گیربکس اتوماتیک بهتر است یا دستی؟

جمع‌بندی

در این مطلب راجع به گیربکس اتوماتیک و برتری اون نسبت به گیربکس دنده‌ای صحبت کردیم. همونطور که متوجه شدید گیربکس اتوماتیک مزایای زیادی داره؛ اما اگه به درستی نگهداری نشه یا سرویس دوره‌ای اون رو جدی نگیرید، ممکن است که به تعمیر گیربکس اتوماتیک یا تعویض اون نیاز پیدا کنید که قطعا هزینه زیادی براتون داره. به هر حال شما باید برای سرویس دوره‌ای و تعمیر یا تعویض گیربکس به تعمیرگاه تخصصی اون مراجعه کنید؛ چون تعمیر گیربکس ماشین اتومات به خصوص ماشین‌های چینی بسیار تخصصی بوده و کار هر تعمیرکار غیر حرفه‌ای نیست. به همین خاطر برای تعمیر گیربکس اتوماتیک در تهران باید بهترین تعمیرگاه را انتخاب کنید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =