درحالی تابستان امسال با رکود کم‌نظیری در بازار خودرو مواجهیم که از نظر کارشناسان، این فصل باید به‌اصطلاح بهار خودروسازان و نمایشگاه‌داران باشد. زیرا مطابق با تجربه سال‌های گذشته، سفرهای درون‌شهری و برون‌شهری در این فصل از سال رونق فراوانی دارد و طبیعتا بازار خودرو نیز باید تا حد زیادی گرم و پرجنب‌وجوش باشد. اما وعده‌های رنگارنگ سبب شده است علاوه‌بر دلالان و سرمایه‌گذاران، مصرف‌کنندگان نیز درتردید فراوان باشند و فعلا قید خرید خودرو را بزنند؛ بلکه در آینده این وعده‌ها محقق شود.

براین اساس از همین حالا می‌توان پیش‌بینی کرد که درصورت عدم‌تحقق وعده‌ها، بازار خودرو در نیمه دوم سال با چه تراکمی مواجه شود و به‌تبع آن قیمت‌ها تا کجا اوج بگیرد.


بخش‌خصوصی در صنعت‌ خودرو راه خود را می‌رود

درحالی که واردات خودرو روزانه در صدر اخبار است، اما بخش‌خصوصی در خودروسازی بی‌توجه به‌آن، مرتب برای ‌توسعه محصول و گرفتن سهم هرچه بیشتر از بازار برنامه‌ریزی می‌کند. شاید این به‌خودی خود بتواند به‌مصرف‌کننده این پیام را بدهد که چندان دلخوش به‌آزاد شدن واردات و پایین آمدن قیمت‌ها در بازار خودرو نباشد. این درحالی است که شرکت های بزرگ خودروساز بخش خصوصی در یک رقابت تنگاتنگ درحال توسعه بازار و سبد محصولاتشان هستند .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =