کد خبر: 245802
تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۹
خودروسازان چینی

چینی‌ها در طول 20 سال گذشته به‌خوبی با مختصات بازار ایران آشنا شده‌اند و به‌همین دلیل تحت هر شرایطی تهدیدها را برای خودشان به‌فرصت تبدیل کرده‌اند. 

بر این اساس چه‌بسیار پیش آمده که برخی تصور کرده‌اند کار چینی‌ها در بازار خودرو کشورمان به‌پایان رسیده؛ اما آن‌ها تنها با تغییر شیوه و سبک بازی (از تغییر در سیاست‌های فروش گرفته تا به‌کار گرفتن استراتژی‌های متنوع در بازاریابی) دوباره شرایط را از آنِ خود کرده‌اند ‌و هر بار حضورشان نسبت به‌گذشته موثرتر و قوی‌تر شده است.

این بار نیز به‌رغم انتشار اخبار گوناگون پیرامون واردات خودرو به‌کشور، به‌نظر می‌رسد آن‌ها تصمیم بر عقب‌نشینی ندارند و با سرعت هرچه‌تمام‌تر درحال آماده‌سازی مقدمات تولید بهترین و به‌روزترین محصولاتشان با هدف رقابت احتمالی با رقبای اروپایی، کره‌ای و ژاپنی خود هستند .

بی رمقی بازار وانت‌ بارهای پیکاپ

کاهش تقاضای کاذب برای خودروهای شاسی بلند چینی از یک سو و تنوع بسیار زیاد از سوی دیگر سبب شده است این روزها شاهد افت تقاضا در بازار پیکاپ‌های دو دیفرانسیل چینی باشیم.

درواقع سال گذشته بسیاری از متقاضیان خودرو به‌دلیل افزایش افسارگسیخته قیمت کراس‌اوورهای چینی، به‌خرید وانت‌های پیکاپ تمایل پیدا کردند و حالا با وجود کاهش قیمت‌ها و همچنین افزایش چشمگیر تنوع در بازار پیکاپ‌ها، به‌اصطلاح شاهد از سکه و رونق افتادن بازار این مدل خودروها هستیم .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =