لیزینگ خودرو چیست؟ این سوالی است که برای همه افرادی که توانایی کافی برای خرید نقدی خودرو را ندارند، به وجود می‌آید. لیزینگ خودرو یکی از روش‌های رایج برای خرید اقساطی خودرو است که در کنار مزیت‌ها ممکن است معایبی هم به وجود بیاورد. اگر به زیر و بم لیزینگ خودرو آشنایی ندارید، به راحتی نمی‌توانید به شرکت‌های خصوصی لیزینگ خودرو اعتماد کنید. می‌توانید از فروش اقساطی خودرو کیان خودرو استفاده کنید، تا بدون دردسرهای لیزینگ خودرو یک معامله آسان انجام بدهید.

از شرکت لیزینگی خودرو بخریم؟ بررسی شرایط، مزایا و معایب

لیزینگ خودرو چیست؟

به احتمال زیاد اگر به دنبال خرید خودروی قسطی باشید، حتماً اصطلاح لیزینگ را شنیده‌اید. اما اگر به طور کامل به دنبال این هستید که لیزینگ خودرو چیست؟ باید بگوییم یک روش خرید خودرو به صورت قسطی است. لیزینگ خودرو (Leasing) در واقع نوعی قرارداد میان مالک و مستاجر است که مطابق آن قیمت نهایی خودرو، تعداد اقساط و نحوه پرداخت اقساط مشخص می‌شود. برای اینکه در نهایت مالک خودرو باشید، باید یک سری شروط را رعایت کنید. البته هر شرکت لیزینگ خودرو شرایط خاصی برای خود در نظر می‌گیرد.

روش‌ های خرید خودرو لیزینگی

در داخل کشور ما خرید لیزینگ خودرو معمولا به دو روش اجاره به شرط تملیک و سند زدن با دریافت چک انجام می‌شود. اما برای هر دو روش نیاز است که مبلغی را به عنوان پیش پرداخت بدهید. در این بخش به بررسی روش‌های خرید خودرو لیزینگی به طور دقیق‌تر می‌پردازیم:

  • روش اجاره به شرط تملیک

در قرارداد لیزینگ خودرو با روش اجاره به شرط تملیک قید می‌شود که سند خودرو پس از پایان پرداخت اقساط و عمل کردن به تمام شروط قرارداد به نام مستاجر می‌خورد.

  • روش سند زدن با چک و سفته

این روش ترکیبی از روش اقساطی و دریافت وام است که باید نیمی از هزینه خودرو را در ابتدا و باقی را در اقساط بلند مدت با سود تعیین شده بپردازید. در این روش باید ضمن ارائه ضامن معتبر چک و سفته نیز بدهید. مسئله مهم این است که به هیچ عنوان امکان خرید خودرو لیزینگی تمام قسط وجود ندارد و تمام شرکت‌های لیزینگی به گونه‌ای کار می‌کنند که حداقل 40 درصد قیمت خودرو را باید به عنوان پیش پرداخت بدهید.

از شرکت لیزینگی خودرو بخریم؟ بررسی شرایط، مزایا و معایب

معتبرترین شرکت لیزینگ خودرو

در داخل کشور شرکت‌های دولتی به عنوان اولین شرکت‌های لیزینگ خودرو معرفی می‌شوند که قراردادهای لیزینگ را به صورت اجاره به شرط تملیک مشخص می‌کنند. در واقع اگر با نحوه کارکرد این شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ آشنا باشید، مفهوم لیزینگ خودرو یعنی چه؟ را به درستی فهمیده‌اید. شرکت‌های دولتی به عنوان معتبرترین شرکت‌ لیزینگ خودرو معرفی می‌شوند چرا که در نهایت خریدار می‌تواند به خودروی خود دست پیدا کند. در ادامه به معرفی چند مورد آنها می‌پردازیم:

  • لیزینگ خودرو سایپا

سایپا به عنوان بزرگترین شرکت فعال در زمینه فروش خودرو است که مهمترین هدف تأسیس لیزینگ خودرو سایپا فراهم کردن شرایط فروش اقساطی و واگذاری اجاره‌ای خودرو به افراد با سطح درآمدی پایین است.

  • لیزینگ خودرو ایران خودرو

ایران خودرو یکی از شرکت‌های بزرگ فعال خودرویی است که لیزینگ خودرو ایران خودرو در سال 82 شروع به کار کرد و در زمینه واگذاری انواع خودروهای سواری شرکت ایران خودرو عملیات لیزینگ و فروش اقساطی را انجام می‌دهد.

شرکت‌های خصوصی لیزینگ خودرو

به زبان ساده باید بگوییم شرکت‌های خصوصی لیزینگ خودرو با استفاده از روش‌های مختلف مانند اجاره به شرط تملیک یا واگذاری خودرو در قبال دریافت وام فعالیت می‌کنند. شرکت‌های متعددی در حوزه لیزینگ به صورت خصوصی فعالیت دارند که از معتبرترین شرکت‌های لیزینگ خودرو تهران که پس از استعلام از بانک مرکزی شناخته می‌شوند، می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • شرکت لیزینگ رازی
  • شرکت لیزینگ رایان سایپا
  • شرکت لیزینگ خودرو قدیر
  • شرکت لیزینگ پایا اعتبار
  • شرکت لیزینگ فرتاک (آینده)
  • شرکت لیزینگ ایران زمین

مهمترین مزیت شرکت‌های خصوصی لیزینگ فراهم آمدن شرایط لیزینگ خودرو دست دوم است که موجب می‌شوند اعتبار برند خودروها افزایش پیدا کند و شرایط خرید برای همه افراد فراهم گردد.

مزایا و معایب لیزینگ خودرو

لیزینگ خودرو جزء روش‌های پرچالش برای خرید خودرو به شمار می‌رود، پس قبل از انتخاب نهایی آن بهتر است در مورد مزایای لیزینگ و معایب لیزینگ اطلاعات کامل‌تری به دست آورید. در ادامه به مهم‌ترین مزایا و معایب لیزینگ خودرو می‌پردازیم:

مزایای لیزینگ خودرو

  • امکان خرید خودرو بدون داشتن نقدینگی زیاد
  • امکان پرداخت هزینه خودرو به صورت تدریجی
  • وجود شرایط قسط بندی برای خرید انعطاف پذیر
  • افزایش ارزش خودرو در زمان پرداخت اقساط

معایب لیزینگ خودرو

  • زیاد بودن قیمت تمام شده خودرو لیزینگی به نسبت قیمت آن در شرایط عادی
  • نداشتن مالکیت خودرو تا قبل از پایان اقساط
  • اجبار هزینه‌هایی مانند بیمه بدنه

از شرکت لیزینگی خودرو بخریم؟ بررسی شرایط، مزایا و معایب

تفاوت خرید اقساطی و لیزینگ خودرو

در بررسی‌های اولیه در می‌یابیم که لیزینگ خودرو شباهت زیادی به خرید اقساطی خودرو دارد؛ اما در اصل خرید اقساطی خودرو تفاوت بسیار زیادی با شرایط لیزینگ دارد.

برای اینکه به خوبی تفاوت خرید اقساطی و لیزینگ خودرو را متوجه شوید، بهتر است بدانید که در خرید اقساطی علاوه بر دادن چک و سفته باید یک یا چند ضامن معتبر هم داشته باشید. اما پس از پرداخت وجه اولیه خودرو تحویل شما می‌شود و تعداد اقساط و مبلغ پیش پرداخت کاملاً منعطف است.

اما در خرید لیزینگ خودرو برای تحویل خودرو نیازی به ضامن ندارید، اما پس از واریز پیش پرداخت، صاحب خودرو نمی‌شوید و تا زمان پرداخت آخرین قسط خودرو در رهن شرکت می‌ماند.

مطابق آنچه که در مجله خودرو ذکر شده، فراهم آمدن شرایط خرید اقساطی خودرو به نسبت شرایط لیزینگ بهتر است و در حال حاضر فروش اقساطی خودرو کیان خودرو یکی از معتبرترین مراکز فعال در این حوزه است.

فروش اقساطی خودرو کیان خودرو

تا این بخش متوجه شدید که لیزینگ خودرو یعنی چه و به چه صورت انجام می‌شود؛ اما مسئله مهم این است که اغلب افراد به دنبال شرایط دیگری برای خرید خودرو هستند که می‌توانید با انتخاب فروش اقساطی خودرو کیان خودرو به شرایط ایده‌آل خود راحت‌تر دست پیدا کنید. از آنجایی که کیان خودرو لیزینگ خودرو نیست پس از انعقاد قرارداد، شما مالک خودروی خود می‌شوید و فقط کافیست اقساط مشخص شده را در زمان مقرر پرداخت کنید. در این مجموعه انواع خودروهای صفر و کارکرده داخلی و خارجی را می‌توانید به راحتی متناسب با شرایط خود خریداری کنید.

در صورتی که به دنبال دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط خرید اقساطی خودرو هستید، کافیست به سایت kiankhodro.org مراجعه کنید و از روش‌های مختلف با کارشناسان آن ارتباط بگیرید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =