از آنجایی که این روزها در بازار خرید لیفتراک، رونق خوبی اتفاق افتاده است؛ اطلاع از برندهای مختلف لیفتراک که در ایران عرضه میشوند، بسیار مهم و حیاتی شده است. آگاهی از تولیدکننده های لیفتراک و ویژگی محصولات هر یک از آنها، به شما در تهیه لیفتراک مورد نیاز خودتان کمک شایانی خواهد کرد.

در ادامه به برندهای ایرانی و خارجی این نوع ماشین آلات صنعتی و تجهیزات انبارداری میپردازیم:

برندهای برتر تولیدکننده لیفتراک ایرانی و خارجی

برندهای خارجی تولید کننده لیفتراک

در بین شرکت های تولیدکننده لیفتراک نام های بسیاری آشنا و معروفی را میشنویم. بیایید نگاهی دقیق به هر یک از این شرکت ها داشته باشیم و به ترتیب و با اولولیت دارا بودن بیشترین سهم از بازار لیفتراک، آنها را بررسی کنیم.

1. تویوتا (Toyota)

این شرکت ژاپنی که تولیدکننده انواع ماشین و خودرو، حتی خودرو های صنعتی است؛ بیشترین سهم از بازار لیفتراک را در از آن خود کرده است. با توجه به آمار منتشر شده در سال 2021 این شرکت ژاپنی توانسته بالغ بر 28 درصد از بازار جهانی لیفتراک را در سلطه ی خود درآورد.

لیفتراک های تویوتا به طور میانگین 30000 دلار قیمت دارند. اما با توجه به هزینه های گمرک و ... این لیفتراک ها در ایران با قیمت های بسیار زیاد و بالاتر از قیمت جهانی به فروش میرسند.

لیفتراک تویوتا

2. کیون (kion)

شرکت کیون یک تولید کننده لیفتراک آلمانی است که دفتر مرکزی آن در فرانکفورت واقع شده است.این شرکت چند ملیتی با حدود 14 درصد سهم از بازار لیفتراک؛ در رده دوم بعد از تویوتا قرار دارد.

این گروه از شش کمپانی برجسته در زمینه لیفتراک‌ها و ماشین‌آلات انبارداری تشکیل شده است، به نام‌های OM، Fenvick، Baoli، STILL، Linde و Voltas. کایون بائولی با ارائه محصولات و خدمات عالی در زمینه لیفتراک و ماشین‌آلات انبارداری، به عنوان یک نام برجسته و معروف در اروپا و جهان شناخته می‌شود.

3. کترپیلار (Caterpillar)

کترپیلار به عنوان یکی از برترین تولیدکنندگان ماشین‌آلات سنگین و لیفتراک‌ها در جهان شناخته می‌شود. این برند امریکایی با تاریخچه طولانی در صنعت، محصولات با کیفیت بالا و عملکرد قابل اعتماد ارائه می‌دهد.

4. هیستر (Hyster)

هیستر نیز یکی از تولیدکنندگان برجسته لیفتراک‌های صنعتی است. این برند امریکایی با تاریخچه افتخارآمیز در تولید لیفتراک‌ها، محصولات متنوع و پیشرفته‌ای ارائه می‌دهد که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرند.

5. کوماتسو (Komatsu)

کاماتسو یکی از پیشروهای صنعت ماشین‌آلات سنگین و لیفتراک‌ها در جهان است. این برند ژاپنی با تاریخچه قدیمی، محصولات متنوعی ارائه می‌دهد که با کیفیت بالا و عملکرد مطلوب شناخته می‌شوند.

این شرکت با داشتن 25 کارخانه در سراسر دنیا، دومین تولیدکننده لیفتراک بعد از کترپیلار؛ از نظر وسعت و بزرگی میباشد.

لیفتراک کوماتسو

6. زینچای (xinchai)

Zhejiang Xinchai یک شرکت معروف در چین برای تولید موتورهای دیزلی چند سیلندر و همچنین یک شرکت با فناوری پیشرفته در سطح دولتی است. این شرکت نقش پیشرو در اشتراک بازار لیفتراک تناژ کوچک و متوسط ، تراکتور متوسط ، کمباین ، بیل مکانیکی، لودر و ژنست و غیره دارد. خروجی و فروش سالانه آن بیش از 300000 دستگاه است. تاکنون بیش از 3000000 مجموعه موتور xinchai در بازار وجود دارد. XINCHAI بیش از 50 سال است که در تولید موتور فعالیت دارد.

تا این قسمت از مقاله با 6 برند تولیدکننده لیفتراک خارجی آشنا شدیم. بعضی از این برندهای در ایران یافت نمیشوند و به دلیل تجریم هایی که وجود دارد، وارد کشور نیز نخواهند شد. بزرگترین مشکل در خرید لیفتراک های خارجی قیمت آن است.

صنایع مختلف همواره به دنبال تهیه تجهیزات با کیفیت و استاندارد اما با قیمت مناسب هستند. ناچارا بسیاری از مدیران صنایع، ترجیح میدهند از لیفتراک های ایرانی استفاده کنند.

نبود نمایندگان شرکتهای خارجی، خدمات پس از فروش نامناسب، قیمت بالا لیفتراک و سایر موارد از علل های منطقی در عدم خرید لیفتراک های خارجی میباشد.

حال بیایید نگاهی به برندهای مطرح ایرانی تولیدکننده لیفتراک بیاندازیم.

برندهای ایرانی تولیدکننده لیفتراک

خرید لیفتراک های ایرانی انتخاب هوشمندانه است به شرط آنکه برترین شرکت های این حوزه را بشناسید از مهمترین مزیت های این شرکت ها خدمات پس از فروش آنها میباشد که بستری ایمنی برای خرید و فروش لیفتراک به حساب می آیند.

در ادامه به 3 برند فعال تولیدکننده لیفتراک که در ایران دارای سابقه و پیشینه ی قابل اعتماد هستند میپردازیم.

1. آرکاجم شرق (ARKAJAM)

یکی از بهترین شرکت های تولید کننده لیفتراک در ایران، آرکاجم شرق است. این شرکت که به عنوان بزرگترین شرکت لیفتراک در شرق کشور نیز شناخته می شود، در مشهد واقع شده است.

از پر فروش ترین محصولات این شرکت میتوان به لیفتراک 3 تن آرکاجم اشاره کرد. علت فروش زیاد این محصول استفاده از موتور معروف و معتبر برند چینی XINCHAI است که از تکنولوژی آمریکایی در ساخت آن استفاده شده است. همچنین از موتور Nissan K25 در لیفتراک دوگانه سوز آرکا استفاده می شود.

آوازه ی شرکت آرکاجم بیشتر به دلیل گارانتی، خدمات پس از فروش، بهره گیری از تکنولوژی و فناوری روز و قیمت منصفانه میباشد.

تمامی لیفتراک های آرکا جم دارای 3000 ساعت گارانتی و 10 سال خدمات پس از فروش است.

از دیگر مزیت های این شرکت ایرانی، داشتن بیش از 20 نمایندگی فعال در سراسر ایران است که به همین دلیل خرید انواع لیفتراک آرکاجم تبدیل به اولویت اول بسیاری از صنایع بزرگ و کوچک شده است.

لیفتراک آرکاجم شرق

2. کارا ماشین (KARA)

از برندهای دیگری که در ایران اقدام به تولید لیفتراک کرده است، کارا ماشین است. این شرکت تازه تاسیس در شهرک صنعتی کاوه در شهر ساوه واقع شده است.

3. سپاهان (sepahan)

از برندهای مطرح دیگر ایرانی که در کنار آرکاجم و کارا قرار میگیرد، میتوان به لیفتراک سپاهان اشاره کرد. این شرکت تولیدکننده انواع لیفتراک و یدک کش است. شرکت لیفتراک سازی سپاهان واقع در اصفهان شهرک صنعتی مورچه خورت از تولید کنندگان لیفتراک یدک کش و ماشین آلات صنعتی و انبارداری در ایران میباشد.

جمع بندی

در این مقاله با برندهای مطرح خارجی و ایرانی آشنا شدیم. در بین لیفتراک های خارجی، لیفتراک تویوتا، کترپیلار، کوماتسو، هیستر و کیون از شرکت های معروف و برتر تولید کننده لیفتراک هستند.

همچنین با توجه به هزینه های گمرکی و نرخ ارز، با برخی از شرکت های ایرانی که میتوانند جایگزین رقبای خارجی خود باشند، آشنا شدیم. در این بین شرکت تولیدکننده لیفتراک آرکاجم https://arkajam.com/ ، لیفتراک کارا و سپاهان از فعالترین شرکت های صنعت لیفتراک در ایران هستند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا ناجی IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
    1 0
    ما برای انبار موادغذایی از لیفتراک کوماتسو استفاده کردیم زیاد راضی نبودیم. در مورد لیفترام های ایرانی اطلاعی ندارم اما فکر کنم جای کوماتسو در لیست اضافه است!

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =