کد خبر: 246132
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۱:۰۴
فرهاد طهماسبی

واردات خودرو چندماهی است که در انتظار تصویب آیین‌نامه است. آیین‌نامه‌ای که در هیات دولت مانده و با گذشت شش ماه از سال هنوز به تصویب نهایی نرسیده،  این در حالی است که چند ماه از تصویب قانون واردات خودروها نو و کارکرده در مجلس می‌گذارد اما همچنان برنامه مشخصی برای واردات اعلام نشده است.

در همین زمینه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با ارتباط دادن مافیا به مانعی برای واردات خودرو گفت: «متاسفانه مافیا در حوزه خودرو در ایران حضور جدی دارد. این گروه‌های منفعت‌طلب در حال مقابله با قانون واردات خودرو هستند. این افراد و گروه‌ها چه در دولت و چه در سازمان‌هایی مثل استاندارد، امور مالیاتی و گمرک و... در حال سنگ‌اندازی هستند و تلاش می‌کنند اجازه ندهند مصوبه مجلس که قرار است کام مردم را شیرین کند، به سرانجام برسد.»

فرهاد طهماسبی با بیان اینکه به نظر من در موضوع واردات خودرو و به‌خصوص خودروهای کارکرده، لازم است شخص رئیس‌جمهور ورود جدی به قضیه داشته باشد، اظهار کرد: «در مجلس هر کاری از دست‌مان برمی‌آمده و نیاز قانونی بوده، انجام داده‌ایم. با این حال، چه در دوران وزیر صمت قبل و چه در دوران مسئولیت وزیر صمت کنونی، گشایشی حاصل نشده و همچنان ما و مردم چشم انتظاریم.»

این سخنان در حالی مطرح می‌شود که وزارت صمت مدعی است آیین‌نامه را برای تصویب به هیات دولت فرستاده و مشخص نیست چرا تاکنون این آیین‌نامه به تصویب نرسیده است. پیش از این دلیل عدم واردات را با مشخص نبودن وضعیت پول‌های بلوکه‌شده ایران در کره‌جنوبی ارتباط می‌دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =