پارکینگ ایران خودرو

ظرف ۱۰روز آینده تمامی خودروهای شماره‌گذاری شده تحویل مشتریان خواهد شد

گروه صنعتی ایران‌خودرو در اطلاعیه ای تاکید کرد؛ حمل خودروها به روزانه بیش از ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده است و ظرف ۱۰ روز آینده تمامی خودروهای شماره‌گذاری شده تحویل مشتریان خواهد شد. بنا بر اطلاعیه ایران‌خودرو، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته، با همکاری سازمان ملی استاندارد و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، پلاک بیش از ۱۶هزار دستگاه خودرو از نیروی انتظامی دریافت و به سایت‌های تولیدی ایران خودرو در سطح کشور ارسال شد. این خودروها هم‌اکنون در مرحله بارگیری و تحویل به مشتریان هستند.

بر همین اساس، با افزایش میزان تخصیص و نصب پلاک، بارگیری و تحویل خودروها نیز افزایش یافته و درحال‌حاضر حمل و تحویل خودروها به روزانه بیش از ۲هزار و ۵۰۰ دستگاه رسیده است.

امکان تحویل حضوری خودرو به مشتریان

مشتریانی که تمایل دارند، خودرو را به صورت حضوری تحویل بگیرند، می‌توانند در پاسخ به پیامک ارسالی، گزینه تحویل حضوری را انتخاب کنند. عودت هزینه حمل خودرو به مشتری و سرعت در تحویل از مزایای انتخاب این روش است.

همچنین درحال‌حاضر با توجه به تعیین ۱۱ روزه برای طی فرآیند تجاری‌سازی محصولات و تولید روزانه بیش‌از ۲هزار دستگاه در گروه صنعتی ایران‌خودرو، وجود دست‌کم ۲۲ هزار دستگاه خودرو در پارکینگ‌های این گروه صنعتی امری طبیعی و مجاز به شمار می‌رود و خودروهای تولیدی با مجوز سازمان ملی استاندارد شماره‌گذاری و تحویل مشتریان می‌شوند.

قدردانی ایران‌خودرو از سازمان‌های استاندارد و گسترش

بزرگ‌ترین خودروساز کشور، ضمن قدردانی از همراهی و همکاری دلسوزانه دو سازمان ملی استاندارد در تمدید مجوز شماره‌گذاری خودروها و سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در صدور مجوز مرتبط با ماده ۱۰ قانون سامان‌دهی صنعت خودرو که منتج به صدور مجوز شماره‌گذاری خودروها شده است، تصریح کرد؛ تلاش شبانه‌روزی مجموعه کارکنان گروه صنعتی ایران‌خودرو در راستای اعتلای صنعت خودرو کشور و جلب رضایت ذی‌نفعان بوده و این هدف با همراهی نهادهای مرتبط با تولید و صنعت کشور میسر خواهد شد.

تداوم مسیر خودکفایی در ایران‌خودرو

یکی از مسائلی ایران‌خودرو را در حفظ شمارگان تولید و تحویل خودرو یاری بخشیده، تداوم مسیر خودکفایی در این خودروساز بزرگ است. در همین راستا، در ماه گذشته؛ خط تولید موتور شیشه بالابر و موتور پمپ بنزین محصولات ایران‌خودرو با داخلی‌سازی بیش از ۹۰ درصد افتتاح شد.

این خط تولید در گروه صنعتی اتحادموتور با حضور جانشین قائم‌مقام تامین، تولید و توسعه محصولات ایران‌خودرو و مدیرعامل ساپکو به بهره‌برداری رسید. این اقدام با بررسی قابلیت‌ها و دستاوردهای شبکه تامین در زمینه توسعه عمق خودکفایی، پایبندی و تسری فرهنگ خودکفایی در شبکه تامین، همسو با اهداف گروه صنعتی ایران‌خودرو و دستیابی به اهداف کاهش ارزبری و حذف خرید خارج صورت گرفته است.

درواقع، این دو قطعه همسو با اهداف توسعه خودکفایی، کاهش میزان ارزبری و حذف خرید خارجی بالغ بر ۹۰درصد محصولات تولیدی ایران‌خودرو، در گروه صنعتی اتحاد موتور به تولید رسیده است. این موتور شیشه بالابر و موتور پمپ بنزین که در تمامی محصولات جدید گروه صنعتی ایران‌خودرو کاربرد دارند، درحال‌حاضر به خودکفایی بیش از ۹۰ درصدی در تولید رسیده‌اند.

درخشش ایران‌خودرو در همایش ملی چشم‌انداز ایمنی و بهداشت شغلی

در همین حال، ایران‌خودرو خراسان در نخستین همایش ملی چشم‌انداز ایمنی و بهداشت شغلی موفق به کسب عنوان کمیته برتر حفاظت فنی و بهداشت کار کشور شد. نخستین همایش ملی چشم‌انداز ایمنی و بهداشت شغلی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاون روابط کار وزارت تعاون و نمایندگان کارگری و کارفرمایی در محل سالن اجتماعات تلاش شهر تهران برگزار و شرکت ایران‌خودرو خراسان در این همایش موفق به کسب عنوان کمیته برتر حفاظت فنی و بهداشت شغلی کشور شد. این همایش براساس الحاق ایران به مقاوله‌نامه ایمنی و بهداشت شغلی سازمان جهانی کار، با هدف هماهنگی، وحدت و همکاری سه‌جانبه مهم این مقاوله‌نامه یعنی دولت، کارگر و کارفرما برگزار شد.

بیژن زاهدی‌فرد، مدیرعامل ایران‌خودرو خراسان در این همایش، استفاده از روش‌های نوین و تجارب کشورهای پیشرفته در مباحث ایمنی را از مهم‌ترین دلایل موفقیت این شرکت عنوان کرد و گفت: «طراحی و استفاده از ربات AGV با کاربری جابه‌جایی قطعات در خطوط تولید در راستای مباحث ارگونومی و اهمیت بخشیدن به سلامت جسمی کارکنان بوده است.»

وی بیان کرد: «همواره بر ایمنی و بهداشت شغلی تاکید داشته‌ایم، زیرا اعتقاد داریم که کارکنان، به‌عنوان امانتی از جانب خانواده‌هایشان در محیط کار هستند و ما موظف به تامین ایمنی و سلامت آنان هستیم.»

زاهدی فرد خاطرنشان کرد: «توسعه اقدامات ایمنی و بهداشتی در محیط کار، علاوه بر تضمین سلامت کارکنان، می‌تواند زمینه‌ساز فرهنگ کار ایمن در میان خانواده و افراد جامعه باشد.»

بر اساس این گزارش، لایحه پیوستن ایران به مقاوله‌نامه ۱۵۵ سازمان بین‌المللی کار در آذرماه ۱۴۰۰ در مجلس تصویب و سپس از سوی رییس‌جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =